Elekma  Autoracing

Tipu 242 turbo |Taas toimii|

  • 202 Vastauksia
  • 79513 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Tipu 242 turbo |Sehän toimii|
« Vastaus #180 : 27.04.2014, 18:02:20 »
Kokeiltiin vähäsen tänään, ja parin kommelluksen kanssa. Ensimmäisenä kun sain auton ulos, niin pensapumppu sippas. Kun se oli vaihdettu kuulu repsikan etupyörästä kauheeta rohinaa. Otin pyörän pois ja jarru oli jumissa. No poljinki tuntu vähän pehmeeltä. Niinpä ilmattiin etujarrut uudestaan ja herättelin satulan. Pyörä kiinni ja sama rohina. Taas pyörä pois ja huomasin että repsikan puolella vanne otti kiinni satulaan. Oli mukavasti rouhinu vanteen sisä reunaa  :'( Täytyy jossain vaiheessa käyttää kaikki vanteet sorvarilla, ja saa ottaa sieltä sisäreunasta lastua pois. Tänään korjasin ongelman choppaamalla jarrusatulan rälläkällä sopivaks.

Toinen ongelma tuli huomattua kytkimestä. Kauheeta krohinaa ja kirskahtelua kuuluu. Johtunee varmaan siitä että oli käytetty sintteri, eikä tullu ees sama asetelma joka on levyn kans ollu. Se johti taas siihen että viime syksynä pitänyt kytkin luistaa nyt. Koitan vielä löystää kytkin vaijeria jos haarukka kuitenki vähä kanittaa. Yks veto saatiin ykkösellä, ja kakkosella kiihdyttämällä niin ettei kytkin luistanu. Kun pääsen töihin niin ostan SRE:n ja dieselin massalevyn. Jos jollain löytyy hyvä asetelma niin voi tarjota.

Yks ongelma oli että kun kiihdyttää, ni koko koppi saattaa singota mihin sattuu. Varmaan sais alkaa taka-akselin puslia vaihtaan. Aurauskulmat täytyy kans säätää, koska keula nousi, niin rattikin on nyt vinossa. Ajettavuus kuitenkin oli ihan ok, ja ohjaus on paljon kevyempi kun tossa -77 242:ssa

Huomenna näillä näkymin mennään leimalle tyrkyttään.

Ja Siitä punasesta 77 vielä. Kävi niinkuin Volvomies89 sanoi että saattaa käydä. Piti vähä jimmyä polttaa ku tallilta lähettiin ni särjin siitä taka-akselin. Kuulu kauhee pamaus, ja sen jälkeen vaan krohinaa ja auto ei liikkunu mihkä. Vähän pakkia ja alko taas liikkuu. Vähä kuulu pauketta ja rutinaa, mutta pystyin sen nitkuttaan 500metrin päähän porukoitten pihaan. Noo se nyt ennemmin naurattaa kun itkettää. Se oli ensimmäinen Volvon osa jonka oon "voimalla" särkeny. Pari taka-akselia tossa on varastossa, nii jompikumpi laittaa alle.
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Tipu 242 turbo |Kytkin luistaa ja muuta mukavaa|
« Vastaus #181 : 28.04.2014, 21:06:13 »
Katsastuksella käyty. Ei menny läpi, syynä:
-Takajarrut tehottomat ---> satulat, levyt ja palat menee vaihtoon
-Pyyhkijät ei toimi -->  ???  :idiot2: Yleismittari käteen huomenna.

Onneks ei menny läpi koska huomattiin että 30pvä saa sen yli vuoden ajoaikaa. Tänään ei olis tullu ku muutama kuukausi. Ei muuten holset, cooleri tai muutkaa räpellykset liiemmin kiinnostanu.
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Tipu 242 turbo |Ajossa|
« Vastaus #182 : 01.05.2014, 22:32:13 »
Volvo saatiin katsatettua ja nyt on reipas vuosi ajoaikaa. Vammalan vappuparaatiin otettiin menestyksekkäästi osaa, ja semi siistin 242 perässä oltiin.  :)







Näköjään se tuli sitten ajoon vuoden 2014 vapuks. Kotiin kun lähdettiin niin alko käymään kolmella. Ykköspytyssä havaittiin vika, ja vaihdettiin tulppa ja johto. Ei auttanu. Jonkun ajan kun etittiin vikaa, ja paljastui että suutin rikkui ajossa. Muutama puhelu ja kaverilta 15 kilometrin päästä sain ostettua 500cc siemens dekat. Huomenna asentaan etuvastukset, ja suuttimet paikalleen ja ei muutaku happee huaralle.  8)

E: Masuli vois ottamansa kuvat kans julkistaa, kiitos.
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Tipu 242 turbo |Ajossa|
« Vastaus #183 : 03.05.2014, 21:21:56 »
Hajos öljynsuodattimen siirtojalan stefa, ahdin päästi öljyä läpi, ahtimen pakoputkiliitos vuotaa ja kolme pakosarjan pinnapulttia poikki. Toivottavasti tällä ei oo samanlaista tautia kun Hegen valkosella 940. Jos on ni katotaa mitä paukkuu seuraavaks.

Jussi, vart har du volvon? Nå v*ttu på remont.  <Kippis>
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1137
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: Tipu 242 turbo |Ajossa|
« Vastaus #184 : 03.05.2014, 21:33:39 »
On kyllä pirun makee laitos.  :pomo:
Pakko kai se on hommata omaanki huoranportaat, sitä kasarilookkia...

Porukoilla oli aikoinaan just tuon edellämenevän 242n värinen -82 DL med huoranportaat.
Hitto ku ei tajunnu ostaa sitä sillon pois.
« Viimeksi muokattu: 03.05.2014, 21:35:23 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97, S70 2.4 -99, V70 2.4 Classic -00

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Tipu 242 turbo |Ajossa|
« Vastaus #185 : 03.05.2014, 22:21:48 »
On kyllä pirun makee laitos.  :pomo:
Pakko kai se on hommata omaanki huoranportaat, sitä kasarilookkia...

Porukoilla oli aikoinaan just tuon edellämenevän 242n värinen -82 DL med huoranportaat.
Hitto ku ei tajunnu ostaa sitä sillon pois.

Ne on iha mast hääv.  O0 Kiitos, ja nätti se on sunkin yksilö  -H-
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Tipu 242 turbo |Ajossa|
« Vastaus #186 : 06.05.2014, 20:47:24 »
Tänään kaveri vaihto pakosarjan pinnapultit kanteen ehjiin volvolaisiin, ja ite muokkasin pakosarjaa kastissa hukkaportin putki. Nyt siitä tuli aika paljon enemmän tehdyn näkönen eikä sellanen sähkölinnun kakkaa omaava hutiloiden tehty putki. Luultavasti nyt samaan syssyyn modaan downpipen TAAS, ja screampipeki tarvii tehä uusi, koska portti tuli eri asentoon. Täytyy vaan toivoo että tilaa jää huutoputken tekoon. Kuvia nyt ei sattunu tulee mutta jos huomenna?

Nyt on mukava hitsaillakin kun huutokaupasta ostettiin joku 70-80luvun 200A esab:n mig satasella. Yhden metalliverstaan omistajan poika kun vielä kävi säätämässä arvot kohilleen, niin oli ilo hitsata  :)
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Tipu 242 turbo |Ajossa|
« Vastaus #187 : 08.05.2014, 21:53:54 »
Tänään saatiin auto nippuun. Kuvia ei saatu, mutta seuraako tätä edes kukaan? Onko kuvilla sitte niin edes väliä?  :D  ::)

Pakosarjan tiiviste 4 pytystä vuotaa vielä ujosti. Täytyy vaihtaa kaikki jossain kohtaa, toistaseks saa nyt olla vaan tuollai. Huohotin pleetku oli aivan tukossa. Katoin ettei huohota ollenkaan, otin letkun irti ja puhalsin päähän niin letku oksensi valkoharmaan köntin sieltä pois. Johan alko taas huohottaan. B20 öljykorkista otin biltema suodattimen pois, ja laitoin letkun tilalle. Siinä nopeesti leikkasin vielä saarenmaa pullon kylkeen reijän, ja laitoin letkut meneen sinne.

Kauheesti rötäs nelosella ku päästiin ajeleen. Menee aika paksulle vedossa. Sitte ku annettiin vähä rajotinrallia niin alko toimiin jo paljon paremmin. Ei tää kyllä kakkosella vesikelillä tee muuta ku ruopii ja ampuu. Saattaahan siellä ainaki 100 heppaa olla ku 205/55/16 renkaalla alko vielä kolmosella kiihdyttäessä märällä asfaltilla ruopiin. Mutta oli se hauskaa ku kuulu kauhee rääkyminen ja pauke  :)

Seuraavaks varmaan kokeilla 960 B204GT 3" immua, jonka ostin Palinilta kympillä. Se on 012 loppunen bosch ni eks sen pitäs tässä toimia? Auttaako isompi kaasuläppä mitään? Semmosenki ostin kympillä, on peräsin myös 960.

Noteerattu myös että pensa tuntuu maistuvan. Mutta ei kai sen väliä oo niin kauan ku sitä rahalla saa.
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Tipu 242 turbo |Ajossa|
« Vastaus #188 : 09.05.2014, 19:54:13 »
Tyhjäkäynti venttiili hajos, ja kampiakselin alasiiva irtos. Jakohihna oli jo tullu puoliks pois paikaltaan.  :o Mitä seuraavaks? Oikeesti menee hermo ku saa ajaa 30 kilometriä ja tehä sen jälkeen taas remonttia. Nyt laitoin pultin päähän kierrelukitetta ja 170 nyyttonia.

B204GT immu laitettu paikalleen ja toimii ihan rutosti paremmin ku vakio immulla.  *taavih-> Ei käy ylhäällä lähellekkään niin paksulla. Ilmeisesti holsetti imasee vaan sen verran ilmaa että vakio immun koko alkaa ahdistaan.

Nyt on ajettu jo 15 kilometriä, kai se kohta laukee  *tumppuun->
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Tipu 242 turbo |Ajossa|
« Vastaus #189 : 15.05.2014, 07:17:34 »
Eilen kotipihaan tullessa hajos pensapumppu TAAS!  :tickedoff: Kun kääntää virrat päälle ni ei kuulu muutaku *toks.* Bilteman 044 kopio tilalle.

Ja alle vaihtu eilen 15 pellit, koska aurauskulmat on nii vidurallaa, ni ei viittis uusia ässiä ajaa sileeks



Miellyttää ehkä enemmän omaa silmää noilla vanteilla. Taakse tarvis vaan saada 8" ja rutosti rengasta. Edestä taidan laikata jousia vielä 0,5 kierrosta. Eihän niistä oo otettukaa vasta ku 2 kieppiä.
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1137
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: Tipu 242 turbo |Ajossa|
« Vastaus #190 : 15.05.2014, 15:03:44 »
Oliko sulla tässä tankkipumppu + pääpumppu?
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97, S70 2.4 -99, V70 2.4 Classic -00

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Tipu 242 turbo |Ajossa|
« Vastaus #191 : 15.05.2014, 16:18:30 »
Ei. Peräluukussa turvatankin alla on yks pumppu.
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Tipu 242 turbo |Ajossa|
« Vastaus #192 : 27.05.2014, 22:34:28 »
Alko Volvo pätkimää. Nykimistä oli jo aikasemmin vähän, ja myöhemmin alko kylmänä nykiin enemmän, ja lämmetessään hiukan rauhottu. Nyt nykii koko ajan. Ei vaikuta kuinka paljon kierroksia, ja tasakaasuajossa nyki/nykii vaan tietyllä kaasun alueella. Ja nyt vieläkin vaikka nykiminen on aika rajua, niin kunnolla revittäessä ei ole ongelmaa.

Avasin virranjakajan kannen ja se oli aika paskanen. Putsasin santapaperilla sen ja pyörijän, eikä vaikutusta. Koitin eri puolan johtoa ja tulpan johdot on melkein uudet. Tulpat otin jo aikasemmin punasesta joilla on ajettu n.2kk. Ja juu en oo vielä ainakaan ostanu uusia. Koitin myös toista pensapumpun relettä, ja varmasti ehjää sytkämoduulia. Sytkäpoksiaki koitin toista. Immu oli se b204gt iso yksilö. Tänään laitoin kokeiluks self made 3 tuumasen immun, eikä sekää vaikuttanu mihkä mitää. Ja eikös immu oo tiedoton 3000rpm jälkee ja nyki vielä 4000rpm tasakaasulla.

Onko autoilla sielu? Ja mistä tämä yksilö on mulle suuttunu? Kaikilla ritsoilla määkin oon ajanu ja sit kun on se mun kaikista nätein Volvo ni se vaan päättää hajottaa osia.

Mistä aletaa vikaa hakeen?
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa visa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
Vs: Tipu 242 turbo |Apua kaivataan ongelmiin!|
« Vastaus #193 : 27.05.2014, 22:52:50 »
Sammuileeko auto? Joskus ykk-anturi aiheuttaa nykimistä ja sammuilemista.

Edit: en lukenut, että mikä ohjaus tässä oli, mutta hall-anturilla sama juttu.
« Viimeksi muokattu: 27.05.2014, 23:06:38 kirjoittanut visa »

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Tipu 242 turbo |Apua kaivataan ongelmiin!|
« Vastaus #194 : 27.05.2014, 23:17:35 »
Sammuileeko auto? Joskus ykk-anturi aiheuttaa nykimistä ja sammuilemista.

Edit: en lukenut, että mikä ohjaus tässä oli, mutta hall-anturilla sama juttu.

Ei sammuile, ja palauttaa kierrokset nätisti tyhjäkäynnille. Ja ilman kuormaa eli paikallaan kierrättäessä toimii.

Ja juu tosiaan LH2.4
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

 

Samppasport  Futurez