RallyBaron  Samppasport

Volvo tuontiautona, kannattaako?

  • 1 Vastauksia
  • 1556 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa BrotherCliff

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Volvo tuontiautona, kannattaako?
« : 08.10.2014, 11:01:46 »
Tervehdys kaikille uudelta nimimerkiltä foorumilla!

Olen tässä jonkin aikaa seurannut keskusteluja mutta en ole (ainakaan suoranaisesti) onnistunut löytämään vastausta päätäni kovasti vaivaavaan kysymykseen. Olen siis tällä hetkellä komennuksella EU:n ulkopuolisessa maassa vuoden ajan ja olen ajatellut tuoda täältä erittäin muuttoauton mukanani. Erittäin useat täällä olleet ovat kotiutuneet Volvon kera, joten tätä kautta olen myös ottanut sen itse harkintaan.

Tällä hetkellä vahvin ehdokas on Volvon XC60 T5-koneella. Harkinnassa ehdottomasti olisi diesel-kone, mutta kun niitä ei täällä maassa harrasteta huonolaatuisen diesel-nesteen takia. Budjettini on tietyllä tapaa rajallinen mutta eräs ehdokas olisi suhteellisen vähän ajettu, vielä takuun alainen vuoden 2011 malli. Hintaa tuolle tulisi kaikkine kuluineen alle 15000 euroa. Eli nyt kaipaisin teidän, Volvoista paljon enemmän tietävien mielipiteitä ko. mallista ja sen muista ominaisuuksista... huoltojen hinnat (esim. verrattaessa Audi/BMW/MB), tyyppiviat, muut huomioonotettavat asiat jne.

Käytännössä kotimaassa autolla tulisi kilometrejä n. 25000-30000, valtaosa matka-ajoa. Lapsia perheessä on kolme ja lisäksi perhettä sulostuttaa keskikokoinen (ja tyhmä) koira. Tarjoan virtuaalituopin kaikille auttajille!

Poissa teepee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo tuontiautona, kannattaako?
« Vastaus #1 : 18.10.2014, 23:39:59 »
Noilla kilometreillä/vuosi epäilen kyllä vahvasti, että tuonti T5 ei kannata vrt. suomalainen D3/D5.
Korkea autovero suurehkojen päästöjen takia maahantuotaessa ja dieseliä suurempi kulutus/kalliimpi polttoaine sekä jälleenmyyntiarvo aikanaan.
XC60 D4 MY18

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo