Tälläinen 740 -90 turbo diesel tuli hankittua joskus 2011 syksyllä ensi volvokseni. Pikainen katsaus autoon:
Entinen käyttöauto alkoi olla ja tiensä päässä ja jotain takavetoista piti saada tilalle. Ja kun diiseleiden kanssa oon ikäni rassautunut niin sen piti olla diiseli. Autohan tuli ihan harraste/työmatka käyttöön ilman mitään suurempia suunitelmia. Vuosien saatossa on jotain kuitenkin tuli tehtyä. Roiskeläpät taakse, Finni kilvistä en tykännyt joten hommasin alkuperäiset kilvet tilalle. Nai- alkuset

.Lisävalot tulee talveksi aina laitettua keulille. Siistinä koitettu pitää, säänölliset vahaukset ja pesut tehty sisältä ja ulkoa. Konepellin alle tuli ihan tehtyä perus näppäilyt syötöt/ahot tappiin ja kara poikki. ja kun mopo lähti käsistä paikkansa löysi myös kiinancooleri, kiinan turbo, kiinan 12mm nestepää 3/2,5 tuuman itse tehty putkisto. Muutoskatsastus tuli tehtyä jotta ei tarteisi hirveetä jumppaa pitää katsastuksen lähestyessä.

Mutta halvalla ei hyvää saanut ja jotain tapahtui

Syystä että kovan vedätyksen tuloksena syöttöpumpun nestepäästä katkesi akseli, pumppu jumiin ja jakopää jumiin kovilta kierroksilta ja vähän sekotetaan soppaa niin saadaan entinen kone. No väljähän se olikin. Huohotti aika kivasti

No virhestä opitiin ja laitoin sitten koneremontin alulle eri lohkolle. Tarkotuksen olisi saada ihan suht ripeä kulkine ja vielä luotettava kestävyydeltään
Saatii talveksi autotallin tekemistä





Kokoonpano:
200tkm ajettu lohko (Mittarin mukaan) Poraus 1.ylikokoon/uudetmännät renkaineen.
Kansi käyty läpi. ventiilit hiottu,uudet ohjurit ja kumit, ventiilit säädetty, pakokanavat kohdistettu, kanavia muuten siistitty, tasopinta suoristettu
pp-dieselin tekemä 12mm pumppu
H-profiilin kanget
Joku scanian ja valmetin turbo switzereitä molemmat katsotaan mitä näillä saadaan aikaan. Maybe tupla turbo? 
. Toistaseksi kiinalaisella ahtimella
getragin 260 laatikko
Kaikki tiivisteet ja laakerit
Sorvattu vauhtipyörä.
SRE-765 astelma 240mm kytkinlevy