Kulkukoira  Proturbo

Volvo v 70 01 2.4 kaasuläppä vai ecu vika?

  • 6 Vastauksia
  • 8463 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ozzy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Volvo v 70 01 2.4 kaasuläppä vai ecu vika?
« : 12.10.2014, 12:11:00 »
Morjens,

Tuli hommattua tuollainen murheen aihe, perkel.

Alkais oleen nyt muuten nipussa, paitsi, alkuperäinen vika ole kone herjas kaikkia mahdollisia kaasuläpänkoodeja, huohotin pöntöstä oli läppähajalla, uusi huohotin tulee alkuviikolla, 63e
 nyt huohotin vedetty tilapäisesti letkulla ja imusarja tulpattu.

Vaihdettu toinen kaasuläppä, auto ei välillä käynnisty ollenkaan, tai hörähtää käymään ja kaasu ei vaikuta, kierrokeset abaut 400rpm

Välillä lähtee käyntiin ja kierroksilla käy hyvin, tyhjäkäynnillä röplöttää ja välillä kierrokset hyppää 1500rpm

Onkohan vika nyt kaasuläpässä vai ecu:n ja kaasuläpän välillä?

Koodeja

902A - Kaasuläppäyksikön tietoliikenne, signaali puuttuu
- katkonainen

902B - Kaasuläppäyksikön tietoliikenne, virheellinen signaali
- katkonainen

903F - Kaasuläppäyksikkö, sisäinen vika
- katkonainen

_________________________________________________ __________
1A5D - Tietoliikenne ETM:n (elektronisen kaasuläpän ohjausyksikön) kanssa

Poissa ozzy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v 70 01 2.4 kaasuläppä vai ecu vika?
« Vastaus #1 : 24.10.2014, 22:59:43 »
Vaihdettu marmoritiskillä uus kaasuläppä, ohjelmoitu, uusittu, tulpat, yks puola, mutta vikaa vielä auto tekee välillä sen että tyhjäkäynnillä röplöttää ja kaasu ei vaikuta kun sen verran että kierrokset nousee ehkä 1200rpm. sit taas yht äkkiä lähtee vetään jossain välissä, jokskus vaatii pidempään sammuttelua tai miuuten vaan värkäämistä että lähtee vetään. yleensä tekee tuota ainoastaan kun kone on kunnolla lämmin, mutta ei tee aina kun kone on lämmin ja ehkä 1/20 kylmäkäynnistys kerrastakin saattaa tehdä samaa. mikä muoviämpäri tuossa on. kaasuläppäkoteloa herjaa edelleen,kaasupolkimen asentotunnisinta myös. ja imusarjanpaine tunnistinta, öö mitähän vielä, mutta ei koko aikaa varmuudella tiettyä koodia

Poissa ozzy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v 70 01 2.4 kaasuläppä vai ecu vika?
« Vastaus #2 : 25.10.2014, 14:51:22 »
Kai täällä nyt muillakin kokemusta näistä on? Missä sähkösarjassa voisi vika sitten olla jos kaasuläpällä?!!

Ensimmäinen oma volvo ja oston jälkeen uponnut osiin jo toista tonnial. ja ihan ihme vikoja, flekti ei toimi, no se moduuli rikki, kuskinovesta ei enää toimi sähkölasit tai peilit, johtosarja ehjä. takaluukusta piti korjata johdot, hammastanko kohta vaihtoon. kaikkia mitä nyt ei yleensä kerralla mene

Poissa karvis

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 296
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v 70 01 2.4 kaasuläppä vai ecu vika?
« Vastaus #3 : 25.10.2014, 15:07:39 »
Onko moottorin ohjausyksikkö päivitetty?
Itsellä samanlaisia ongelmia ja vaihdettiin ilmamäärämittari. Verstaan päämekaanikko oli mieltä,"kaasuläppäkotelo rikki, vaihdetaan!". En suostunut siihen ja uudestaan hajosi ilmamäärämittari".
Löysin tosi asiallinen huoltokorjaamon ja neuvoksi," mene Volvon korjaamolle ja päivitä moottorinohjaus yksikkö, sen jälkeen uusi imamäärämittari!" Toimin näin ja auto toiminut vuosia normaalisti,eli kaasuläppäkotelossa ei ollut vikaa. Vikakoodeja saattaa tuupata vaikka ja kuinka sekä auto oireilee. Yritän löytää paikkakuntaa muuttaessani korjaamon missä on asiantuntemus ja ymmärretään,oireet/vikakoodit, toimitaa niiden mukaan.
Sulla vikoja on ollut ja niitä tulee ja jää,jos ei korjata. Yleensä autoa ostaessani,halpa ,huolto, katsastus lähellä on ilmennyt, autolla ajettu ja todettu ,vikoja/korjauksia paljon ja maksaa->>>myyntiin! Ongelmat siirtyy ostajalle :(
« Viimeksi muokattu: 25.10.2014, 15:22:58 kirjoittanut karvis »

Poissa ozzy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v 70 01 2.4 kaasuläppä vai ecu vika?
« Vastaus #4 : 25.10.2014, 22:00:18 »
Wetterillä on vaihdettu kaasuläppä ja ohjelmoitu se, meinaatko että vielä erikseen moottorinohjaus päivittää?

ostin ikävä kyllä juuri sellaisen että entien omistaja oli vain ajanut autolla, ei vaihtanut mitään, en edes ymmärrä miten voinut saada leimattua, ja tämä ei ole mitään pikku kitinää, auto leimattu 2 kk sitten, vaihtoon mennyt, alatukivarret, alapallonivel, raidepää,ulompi+sisempi, hammastanko kiritty, tyhjäkäyntiä ei käynyt ollenkaan eikä käytännössä ollenkaan muutenkaan, öljyloukkko oli rikki, tyhjäkäynnillä hirveä alipaine moottorissa, tulpat olivat ihan loppu. mitähän vielä. kuvissa oli ok ja liikkui ominvoimin niin ostin näkemättä

Poissa ozzy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v 70 01 2.4 kaasuläppä vai ecu vika?
« Vastaus #5 : 03.11.2014, 20:36:38 »
Nostetaas, Autoon nyt vaihdettu wetterillä takuuseen kaasuläppä, toiminut nyt 3 päivää. Mikäli vika uusiintuu lähtee Cem huoltooon, koska herajaa koodia kaasuläpänohjaus yksikön vikaa.

Mutta herjaa myös abs vikaa olevan joskus wetterin testerin mukaan, ei autocomilla, voi johtua abs boksistakin mutta myös cem vika voi tehdä tuon abs vian, menee pohjanmaan autohuoltoon boksi remppaan mikäli juonittelee vielä

Poissa ralli art

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 267
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v 70 01 2.4 kaasuläppä vai ecu vika?
« Vastaus #6 : 04.11.2014, 18:35:10 »
Volvon orkkis uusissa läpissä ollu aikalailla vikaa.niistä ku valtaosa on nykyään kunnostettuja..parhaimmillaan kolmas kotelo on lähteny toimimaan asiakkaan autossa
Volvo S60R 2004 6MT
455 Titanium Grey/Gobi sand.

 

Elekma  Autoracing