Kulkukoira  Proturbo

S60 sytytys ja puolat.

  • 5 Vastauksia
  • 6267 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kornmalt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
S60 sytytys ja puolat.
« : 12.05.2011, 17:31:49 »
Tervehdys.

S60 -02 t5 näyttää sytytyksen ajoituksen heittelevän aika paljon annetuista arvoista. Kylmällä koneella käynnistettäessä vähän rötköttelee, mutta muuten käy aika nätisti ja kaikilla. Tyhjäkäynti ei paljoa vaella, n. 650-700 rpm.

Omasta mielestä vois aloittaa puolista ja kysymys kuuluukin että löytyykö puolille mitään mittausarvoja tai tapoja jolla sais selvyyden kunnosta jos ei silmämääräisesti näy mitään.  Puolille tuleville johdoille löysin mittauskuvat ja kipinätestin vois suorittaa mut tiedä sitten kun käy kaikilla josko niissä kipinöissä sitten eroja.

Edit: Geartronic ja 150tkm.

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Vs: S60 sytytys ja puolat.
« Vastaus #1 : 13.05.2011, 09:32:38 »
Eikai ne puolat ajoitusta heittele. Ennemmin joku anturi. Puolasta osataan poimia vikakoodikin joka voisi olla esim. "katkeava sytytys sylinterissä 4". Jo viidenkympin yleismallin lukijalla tuollaisia saa vaikka kesken ajon. Kaasuläppähän tuonikäisessä jumittelee ja imuputken vuotojakin voi olla tai ilmamassamittari tms. Ajoituksen heittely on mahdollisesti seurausta jostain muusta asiasta eikä välttämättä ole vika ollenkaan.

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Vs: S60 sytytys ja puolat.
« Vastaus #2 : 13.05.2011, 19:14:04 »
Tässä täysin Nortin linjoilla.
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

Poissa Kornmalt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 sytytys ja puolat.
« Vastaus #3 : 15.05.2011, 23:02:06 »
jepulis, kait se puolilta antais koodia, mut mitään vikakoodia ei ole muistissa. Kaasuläpän putsasin viime kesänä ja auttoi niiailevaan tyhjäkäyntiin.
Toi ilmamassamittari voisi olla kokeilemisen arvoinen. Kulutus on mielestäni noussut ja kylmänä hetken rötköttelee, ilmeisesti vaikuttaa enemmän jos kostea keli tuohon rötköttelyyn.

Kattelin noita arvoja tuolta obd pistokkeen kautta tyhjäkäynnillä ja tämä vaikutti ihmeelliseltä;

Short term fuel trim bank 1 - sensor 2   99.22%

Liittyykö jotenki takimmaiseen lampdaan?

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Vs: S60 sytytys ja puolat.
« Vastaus #4 : 16.05.2011, 18:06:05 »
Tässä taannoin oli tyttäreni -2001 s60 2.4T:ssa sellainen vika että välijäähdyttimeltä kaasulälle menevä kovaa muovia oleva ilmaputki oli poikki sellaisen haitarin kohdalta. Tietysti alapuolelta niin että oli vaikea huomata. Oireena oli vaeltava tyhjäkäynti ja satunnainen sammuilu.

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Vs: S60 sytytys ja puolat.
« Vastaus #5 : 16.05.2011, 18:36:34 »
Tässä taannoin oli tyttäreni -2001 s60 2.4T:ssa sellainen vika että välijäähdyttimeltä kaasulälle menevä kovaa muovia oleva ilmaputki oli poikki sellaisen haitarin kohdalta. Tietysti alapuolelta niin että oli vaikea huomata. Oireena oli vaeltava tyhjäkäynti ja satunnainen sammuilu.
Muistan keskustelun jossain vaiheessa kylillä  ;)
Mulla autto tuohon pysähtelemiseen tosiaan tuon IMM:n aukaisu, ja huolellinen putsaus kliinerillä,,,,,taas ollaan menty ilman ongelmia pitkän matkaa,,,ehkä jo liiankin,,,pitäs jo vaihtaa,,, :2funny:
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

 

KL-varaosat  Race.fi