Nyt olisi sen verran oudommin ilmenevästä viasta kyse, että ajattelin luoda ihan erillisen topicin tälle, koska aiemmin luoduista ei ole ratkaisua löytynyt.
Eli ostin pari viikkoa sitten italian tuonnin v70xc 2.0 turbon 166kw versiona. Autoon vaihdettu ylhäältä ahtava mitsun 15g ahdin. Koeajolla auto toimi ihan ok, kaupat tehtiin ja 300km kotimatka alkoi. Jonkun ajan päästä huomasin kovalla kiihdytyksellä n.1bar ahdoilla auton alkavan pätkimään aika reilusti ja ahtojen pomppivan mittarin mukaan(erikseen asennettu nestevaimenteinen mittari). Kaasua hölläämällä pätkiminen loppui ja matka jatkui tasaisesti. Kevyesti kaasua painamalla auton sai vetämään punarajalle asti ilman pätkimisiä, mutta kerralla kaasun pohjaan lyönti aloitti pätkinnän n.4000 ylöspäin, ahdin itsessään heräili kunnolla 3000 jälkeen.
Sitten 10km ennen kotia aloin polkemaan vauhtia reilusti ylämäkeen, pätkintä alkoi ja ajattelin että kyllä se siitä vetää ja pätkitin sitä kunnes yhtäkkiä veto katosi, ja auto sammui kesken ajon eikä enää käynnistynyt. Startti kyllä pyöritti hyvin eikä moottorista kuulunut mitään epämääräistä, ja ulkoakaan päin ei ollut mitään outoa. Noh hinurilla kotiin ja tutkimaan.
Autoon nyt vaihdettu volvon r6 tulpat, uudet tulpanjohdot, puola ja maf. Tuloksena se että päivästä riippuen volle lähtee nätisti käyntiin, tai pienellä sahaamisella joka kerta käyntiin kylmänä, käy hyvin ja ottaa kierroksia, mutta heti kun moottori alkaa lämmetä, alkaa ihan kuin vajailla pyörimään ja sammuu jonkin ajan päästä. Kaasulla voi avittaa pätkinnän alussa jolloin ottaa kierrosta, mutta tyhjäkäynnille tultaessa alkaa pätkimään ja sammuu. Lämpimänä taas ei enää siedä kaasua, vaan sammuu lähes samantien, mutta tyhjäkäynnillä röpöttelee jonkin aikaa. Mutta mutta, jos sen saa huijattua 4000 asti, niin siellä kaasuttelemalla kestää käynnissä, ja jos vaikka 4500 kohdalla lyö kaasun pohjaan niin ottaa kierrosta, mutta heti kun laskee kierrokset vaikka 3000 niin alkaa röpeltämään ja sammuu. Välillä ei heti sammumistenkaan jälkeen lähde samantien käymään mutta 1-2min kuluttua lähtee jotenkin käyntiin ja alkaa pätkimään ja sammuu.
Eli tuntuisi että kuumana pikkukierrokset on pahasta, mutta jos sen saa isoille kierroksille niin silloin pyörii kyllä ilmeisesti. Ainakaan bensapumpun releessä en usko vikaa olevan, koska bensaa selkeästi saa kerran isoilla kiekoilla pyörii, ja pumppukin surahtaa joka kerta kun laittaa virrat päälle. Auttakaas miestä mäessä ensimmäisen Volvon kanssa että saisin äxceen ajoon talveksi edes :hello: