Samppasport  Futurez

D5 käyntinopeusmittarin "viive"

  • 2 Vastauksia
  • 1304 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
D5 käyntinopeusmittarin "viive"
« : 23.10.2014, 19:28:05 »
kiekkamittarissa selkeä viive kun tyhjäkäynniltä nostaa kierroksia. ollut kyllä tuollainen koko sen ajan kun olen pirssin omistanut. ihmetyttää että mikä moisen aiheuttaa ja eikö tuollaise viiveet liene hankaloita moottorin ohjaustakin :idiot2: vai onko kohta edessä mittaristoremontti tai jotain muuta kivaa
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Lapari

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 442
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 käyntinopeusmittarin "viive"
« Vastaus #1 : 23.10.2014, 19:57:21 »
Joskus olen itsekkin tuon huomannut. Juurikin tyhjäkäynniltä lähdettäessä. Tai jos ihan kevyesti kaasua lipauttaa niin mittari ei välttämättä edes ehdi reagoida. Minulla kävi mittari juuri korjautuksella ja ei tuo asia tainnut siinä samalla muuttua.

Kerran huomasin semmoisen asian että testeri ja mittari näyttää eri nopeutta. Eli testerillä se todellinen nopeus ja mittarissa n. 5 liian vähän. Voisiko kierosten kanssa olla sama asia. Eli tietokone tietää sen todellisen pyörimisnopeuden ja mittari näyttää jotakin muuta??

Ehkä... Olen kuvitellut että saattaisi olla ominaisuus tuo, mutta en tiedä kuinka raju viive sinulla on.
V70 D5

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Vs: D5 käyntinopeusmittarin "viive"
« Vastaus #2 : 23.10.2014, 21:35:43 »
Olisiko yksinkertaisesti tahmeutta mittarin akselissa eli sinne mittarin akseliin on saattanut joutua kotain rasvaa mikä hidastaa liikettä? Muuten siinä viisarin takana ei muuta olekaan kuin servo, joka komennetaan tiettyyn asentoon näyttämään kulloistakin kierroslukua. Sitten on tietenkin mittarivika mahdollinen.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo