Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Turbo/ Egr

  • 6 Vastauksia
  • 3666 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Nokivoimaa

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Turbo/ Egr
« : 13.05.2011, 18:06:35 »
Tietoa/apua kaivattaisiin vikaan!!!

Käytin koodien luvussa s80 2.5tdi -99 kiikotinta ja ilmoitti turbon ja egr:n virtaukset liian suuret...
Kun kiihdyttää n. 120km/h niin hukkaa tehot ja kun laskee nopeuden 80-90 ja ajelee tasakaasulla hetken ni tehot palautuu
taikka sammuttaa auton powerit tulee takas.
Putkesta työntää ihan järkyttävää lakutankoa lappulattiassa ajaessa ja kun tehot on kotona.  ;D
Jelppiä jelpiä tahtoisin!  :-\   :P  :buck2:
Ja kiitoksia etukäteen..  :)
« Viimeksi muokattu: 13.05.2011, 19:59:45 kirjoittanut Nokivoimaa »

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: Turbo/ Egr
« Vastaus #1 : 13.05.2011, 20:11:17 »
Onko laitettu jonkin sortin "evry" tai säädetty pumpun kantta mekaanisesti? Ilmestyikö vika yhtäkkiä yllättäen vai miten?
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa Nokivoimaa

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo/ Egr
« Vastaus #2 : 13.05.2011, 20:40:01 »
Minkään laisesta virittämisestä ei ole täyttä varmuutta.
Voisiko tuo maffi tehdä tuollasen vian?
Noin vuosi sitten teki vastaavan tempun ja sit hävis pois ja nyt tekee joka kerta
kun ajaa yli 120km/..
Ei ole eroo kiihdyttääko lappulattiassa tai rauhaksiin..

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: Turbo/ Egr
« Vastaus #3 : 13.05.2011, 21:03:46 »
Minkään laisesta virittämisestä ei ole täyttä varmuutta.
Voisiko tuo maffi tehdä tuollasen vian?
Noin vuosi sitten teki vastaavan tempun ja sit hävis pois ja nyt tekee joka kerta
kun ajaa yli 120km/..
Ei ole eroo kiihdyttääko lappulattiassa tai rauhaksiin..

Ei kyllä omakohtaista kokemusta eikä varmaa tietoa, mutta yhtäkkiä ajateltuna kuulostaisi hyvinkin mahdolliselta.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa S 80 TDI

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • Tie tähtiin kulkee kärsimysten kautta!
Vs: Turbo/ Egr
« Vastaus #4 : 16.05.2011, 09:37:56 »
Tietoa/apua kaivattaisiin vikaan!!!

Käytin koodien luvussa s80 2.5tdi -99 kiikotinta ja ilmoitti turbon ja egr:n virtaukset liian suuret...
Kun kiihdyttää n. 120km/h niin hukkaa tehot ja kun laskee nopeuden 80-90 ja ajelee tasakaasulla hetken ni tehot palautuu
taikka sammuttaa auton powerit tulee takas.
Putkesta työntää ihan järkyttävää lakutankoa lappulattiassa ajaessa ja kun tehot on kotona.  ;D
Jelppiä jelpiä tahtoisin!  :-\   :P  :buck2:
Ja kiitoksia etukäteen..  :)
Millä vikakoodit luettiin, antoiko tarkan diagnoosin?
Mulla talvisin tietyllä nopeudella ja koneen ollessa tietyssä lämmössä (ajan siis samaa reittiä aina) antoi egr vikailmoituksen ( voi tulla sama ilmoitus monesta eri palikasta) ja heitti tehot pois. Kun kone lämpeni ja ajelee hetken niin vika poistuu ja tehot palaa.
Vikakoodit luettiin Autocom:lla joka antoi tarkaksi diagnoosiksi ahtopaineensäätimen. Jos muistan oikein niin "signaali katkonainen".
Tarkoitan vain että kunnon lukijalla saadaan tarkka tieto viallisesta osasta/komponentista, ei tarvi arpoo ja vaihdella osia.
Ahtopaineensäädintä en ole vielä vaihtanut koska se toimii näin kesällä' ja vikailmoitusta ei tule, laitan sitten syksyllä uuden niin ei tuu talvella ongelmia.

Sinun nopeuteesi mulla on päin vastoin, vika ei poistu ellei aja yli 100.
Sulla nousee ahdot mahdollisesti liikaa ja siksi heittää tehot pois.

Sun kannattaisi tutkia/puhdistaa ne venttiilit jotka ohjaavat ahtopainetta. Ahtopaineensäädin on ilmanputsarin päällä ja toineen samaan alipainejärjestelmään vaikuttava venttiili ilmanputsarin keulan puolella johon menee muistaakseni 3 letkua.
Katsot vain että eivät ole hirveän töhnäiset!
Ja tarkennukseksi että ajelen S80 2.5tdi -00 pulkalla.
S80 -00 2.5D +635 000
200SX S13 -89 Sutii ihan kaasulla...
Carina E 1.6 -95

Poissa Grimmy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 417
  • V70II T5 -> D5
Vs: Turbo/ Egr
« Vastaus #5 : 17.05.2011, 10:11:11 »
Ahtopaineen säädin / alipaine letkut. Sieltä löytynee.

Poissa S 80 TDI

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • Tie tähtiin kulkee kärsimysten kautta!
Vs: Turbo/ Egr
« Vastaus #6 : 17.05.2011, 10:56:16 »
Ai niin, ilmanputsarikotelon alla on kanssa alipaineletku joka on kovaa muovia ei kumia. Se hinkkaantuu ajan saatossa puhki koria vasten. Letku löytyy vasta kun purat kotelon pois paikaltaan, mulla letku oli valkoinen ja siinä oli n.2x2mm reikä kulumisesta.
Tämä kannattaa myös tarkastaa!
S80 -00 2.5D +635 000
200SX S13 -89 Sutii ihan kaasulla...
Carina E 1.6 -95

 

Autoracing  KL-varaosat