Tein vastaavan projektin alkukesästä omaan Volvooni. B200K moottorin alkuperäinen johtosarja oli siinä kunnossa että oikein ihmettelin että miten se on ylipäätään sillä toiminut. Onneksi tuli otettua projektista kuvia silloinkin.
Läheisestä autosähköliikkeestä ostin ihan samanlaista suojaputkea jota on alkuperäisestikin käytetty. En muuten ole siihenkään törmännyt missään tarvikeliikkeissä, mutta onneksi autosähköliikkeen vanhempi kaveri ymmärsi yskän kun kerroin että vanhan Volvon johtosarjaa rakennetaan uudestaan.
Sitten vain erivärisiä johtoja ostamaan. Omassa varastossa olikin jo melkein kaikkia eniten käytettyjä värejä. Mobilisti lehdessä oli muuten joskus sellainen vinkki että kannattaa ostaa auton vetokoukun johtosarja jos tarvii muutaman metrin erivärisiä johtoja. Tulee paljon halvemmaksi kuin lähteä jokaista kieppiä erikseen ostamaan.
Alkuperäisiä liittimiä käytin niin paljon kuin mahdollista hyödyksi. Kaikki liitokset tein juottamalla ja kutistesukalla suojaamalla. Piuhojen läpimitta on vähintään yhtä paksu kuin alkuperäinen. Laturin ja startin välisen paksun piuhan ostin Puuilosta metritavarana. Kaiken kaikkiaan muutamalla kympillä selvisi tästä projektista.

Tuossa kunnossa oli alkuperäinen johto.

Pöydän päällä oli helppoa tehdä vanhan mallin mukaan samanlainen uusista johdoista.


Tuolla tavalla hyödynsin alkuperäisen liittimen rintapellistä. Johdot kun olivat tuosta alkupäästä vielä ihan ehjät ja hapettumattomat niin niihin sai hyvin juotettua uudet kiinni.

Valmis johtosarja.