Kävin tänään sekä
Keravan Rautiassa että
Honkkarissa. Rautiassa oli kyseinen
mecafer tarjouskompressori esillä,
mutta hinta oli jotain aivan muuta. Hintalapussa luki 349 euroa vaikka tarjoushinta on 269 e. Lisäksi tarjouksessa
lukee, että normaalihinta tarvikkeineen on 339 euroa. Mitä kummaa? No, kysyin eräältä myyjältä joka sanoi, että
kompura ei ole tarjouksessa (koska siinä ei ollut lappuakaan). Asiakaspalvelussa kaveri sanoi, että tarjous pätee
kunhan näyttää Plussakorttia kassalla. Kun ihmettelin lapun puuttumista, kertoivat
etteivät halua lappuja laittaa
koska ovat ruman näköisiä eikä kukaan niitä ehdi muutenklaan asetella koska niitä tulee niin paljon ja näytti paksua
pinkkaa. Kerroin haluavani katsoa sitä mutteriväännintä johon myyjä totesi, että avataan laatikko vasta sitten kun
olen ostamassa sitä kompressoria.
Onko Rautia siis ottanut saman linjan kuin Lidl, jossa paketteja ei saa avata?
Kauppias kuuli ihmettelyni ja hän sanoi, että tottakai laput pitää olla paikoillaan. Hän avasi laatikon mutta tarvikkeita
ei löytynyt sieltä. Kauppias kävi katsomassa tarvikehyllystä mutta sieltäkään ei löytynyt. Hän lupasi ottaa asiasta selvää
ja ilmoittaa minulle. En tedä mitä Rautiassa on tapahtunut mutta olen aiemmin saanut sieltä hyvää palvelua.
Honkkarissa oli Stanleytä myynnissä. Aikoinaan erittäin luotettu merkki mutta sekin on ehkä tullut alaspäin.
Kahden kompuran lapuissa oli tiedot ilmoitettu eri tavoilla. Kalliimmassa kerrottiin, että vastapainetuotto on
356 l/min
0 barissa. Tulee mieleen, että tuossa yritetään hieman johtaa, ellei harhaan, niin sivuun.