Vaihdoin tänään Möhköön vanhan kunnon, kunnon vanhanliitoon kuormajouset taakse.
Nyt on aika vaaterissa, kun aiemmin oli pieni keulinta:

Lähtötilanne (mitattu pyörannavasta kaareen) kuljettajan puolelta (apparin puolella oli noin sentin korkeammalla, tosin piha ei ole täysin tasainen):

Kuormajousilla (apparin puoli on 41 cm):

Eli apparin puoli on sentin korkeammalla (varmistin vielä mittauksen tasaisemmalla pinnalla).
Tosin tulosta vääristää hieman se, että takakontti ei ole täysin tyhjä.
Olivat ne mutterit kuitenkin tiukassa, vaikka huolella liottelin WD-40:llä.
Otin käyttöön käyttöön "kikka kolmosen", niin johan läksi:

Mutteri oli kuitenkin ruostunut kiinni

(molemmilla puolilla sama homma):

Kumit olivat kuosissa (molemmilla puolilla vastaava kunto):
Yläkumi:

Alakumi:

Olihan vietereissä vähän eroa:

Lesjön kuormajousi on 2 cm lyhyempi, kuin Volvon vakiojousi.
Lesjön langan paksuus on 13 mm vs. vakio 11 mm.
Parempi se on ajaa nyt.
Kävin kylällä "monipuolisen" testiajon huonoilla teillä, ja 4 kertaa hidastustöyssyn yli.
Ennen teki perä jojoa, niin nyt ottaa töyssyt paremmin, eikä kallistele läheskään yhtä paljon kuin ennen.
Takavakaajaa olen jossain vaiheessa unelmoinut myös laittavani, niin olisi vielä hauskempaa ajella mutkateitä.
Tänäänkin Möhkö starttaili avaimesta ilman probleemaa, niin kyllä se starttaus ongelma on edelleen kategoriassamme Kuu-juttuja.
