Lähes turha välipäivitys liittyen Möhkön B230F ja RVS -käsittely.
Aloitetaan nyt polttoaineenkulutuksesta.
- Aiemmin mainittu ensimmäisen RVS -käsittelyn sisäänajon kulutus oli 9,38 l / 100 km (noin 95% maantieajoa).
- Toisen RVS -käsittelyn jälkeen tankillinen tyhjeni keskikulutuksella 10,89 l / 100 km (enemmän seka-ajoa tuossa välissä)
Nykyinen tankillinen 98E5 on vielä vaiheessa, mutta kokemuksen mukaan ei tule yllätyksiä, koska siirryin toisen RVS -käsittelyn sisäänajon jälkeen normaaliin ajotyyliini, joka pääasiassa sisältää idioottimaisia kiihdytyksiä täyskaasulla, nopeusrajoituksen määräämään nopeuteen.
Säännöllisesti kuuntelen kuitenkin moottorin ääniä stetoskoopilla, niin RVS -käsittelyn ennen ja jälkeen kuulostaa olevan jotain eroa,
koska ainakin männänhelmojen "piston slap" on hiljentynyt merkittävästi, ja moottori käy yleisesti tyhjäkäynnillä hiljaisemmin, sekä kylmänä että lämpimänä.
Toinen mitä huomasin, niin öljytikusta tarkasteltuna öljy on pysynyt lähes kirkkaana nyt 600 - 700 km ajon jälkeen,
kun ennen samoilla kilometreillä se on ollut jo aika lailla mustunutta, eli näköjään RVS on irroittanut karstaa.
Vertailua pystyy kuitenkin tekemään, kun aina ollut Volvo Original suodatin ja monen monta öljynvaihtoa Teboil Silver 10W-40 öljyt, jotka nytkin laitoin ensimmäisen RVS -käsittelyn jälkeen.
Puristuspaineita en vielä ole ehtinyt mitata, mutta eiköhän sekin saada korjattua, kun nyt on muutama päivä vapaata töistä, ja muitakin juttuja pitäisi autolle tehdä.
Niin, ja kuraläpätkin tuli kotiovelle tuossa viime tiistaina:

EDIT.
GLE:lle ei ole tapahtunut mitään, mutta männä viikon tiistaina laitoin käyntiin 2 kk seisonnan jälkeen, ja ajelin pihassa.
B200F ja vanhat p*skaiset öljyt, käy ja toimii edelleen, kuin sveitsiläinen kello. Ajettu rapiat 328 tkm.
Lähes naurettavaa, kun moottoria ja muuta tekniikkaa tuossa on huollettu, mutta kaikki muu on lähes täysin laiminlyöty.