Mistäpäin mittasit anturin?
Ettei ole johtovika?
Plus anturin toisesta navasta, ja miinus maihin.
Lähin "varma" maadoitus on oman kokemuksen mukaan imusarjan tuessa, johon laturikin on alunperin maadoitettu.
Tai näin olen sitä anturia aina mittaillut.
Viimeksi keskiviikkona mittasin anturin liittimen, ja siihen tuli hyvä 12,2 volttia.
Mutta tosiaan täytyy vanhanaikaisesti empiirisellä käyttötutkimuksella tällä haavaa lähteä liikkeelle, kun täyttä luottoa ei ole tuon nykyisen yleismittarin kertomiin ohmiarvoihin.
Vasta 3 päivää kun on ehtinyt tuo FAE olla kiinni, ja eihän se kallis ollut, kun duunista ostin ~13€.
Edellinen Boschin 0280 130 032 numerolla oleva anturi saattoi olla hyvinkin ihan ehta alkuperäinen, noin 24 vuotta sitten venttiilikanteen asennettu.
Tilalle tuleva Bosch on 0280 130 069, joka korvasi aikoinaan tuon yllämainitun.
Topautoosat.com:sta olen vuoden ajanjaksolla Boschin osia tilaillut, ja nyt oli 3. tilaus samaan lafkaan (eli tuo mainittu anturi on tuloillaan).
Valikoima on aika kattava näihin wanhoihin takapotkuihinkin, ja palvelu pelittää jopa kohtuu nopeasti,
kun ainakin noilla 2 edellisellä kerralla on paketti ollut postista noudettavissa noin viikossa.
Itse
yleensä tykkään nämä kansainvälisetkin ostot maksaa suoraan tilaushetkellä, niin ei tässäkään ole ollut ko. firman kanssa ongelmaa.
Uskallan suositella tuota nettisivua muillekin.
Nollaa boksit, ongelmat voi olla vanhoja peruja talven jäljiltä.
Sammuminen kylmänä on tyyppivika, omakin auto sammuu jos ei anna tyhjäkäynnin tasaantua, ajelen 95e bensalla.
Pitkä vieteri startissa tulee ehkä viinasta, laita lämmitykseen, näet muuttuko.
Pysyykö tyhjäkäynti korkealla kun laitat kylmänä käyntiin, jotain 2000r/rpm?
Itsellä ollut nyt pari kuukautta diagnostiikassa se ongelma, että ei anna jostain syystä nollata.
En ole sen enempää katsonut, mutta diagnostiikan pistokkeen johdon kupari on rasian puolelta tullut esiin, ja johdon langoissa näkyy "rispaantumista".
Pitäisi jaksaa ottaa se koko diagnostiikan rasia irti, ja käydä liitokset läpi, sekä korjata/vaihtaa se pistokkeen johto.
Oli kyllä tänään lohkolämmitin 2 tuntia kellokytkimellä ennen kuin lähdin töihin. 3. startti ja ontuen käyntiin.
Huomennakin täytyy töihin mennä, niin varuilta laitoin sitten 3 tuntia lohkolämmitystä kelloon.
Tuokin on ollut vähän häilyvää, että heittääkö rikastukset päälle kylmäkäynnistyksessä.
Välillä tulee rikastus päälle, kun lähtee käymään, ja kierrokset pysyy jonkun aikaa siinä 2000 rpm kohdilla, ennen kuin katkaisee rikastukset.
Toisinaan käynnistyessä heittää suoraan tyhjäkäynnille, ja sitten ontuu tai sammuu aluksi.
Esim. nyt tänään kun lähdin töistä, niin "kylmäkäynnistys" 9,5 tunnin jälkeen, lämpötilassa -1C, niin Volvo päätti, että laitetaan käyntiin ilman kylmärikastuksia. Ei hyvä näin.
Aika kauhean kuuloinen kalkatus tulee, kun tälläinen yli 420 tkm ajettu, kuluneilla männänhelmoilla, lyödään moottorinohjauksen sallimana "raakana" käyntiin.
Moottorin ohjauksen puolelta ei tosiaan anna mitään muita vikakoodeja, kuin 2-3-2 (lambda-arvo, seos väärä tyhjäkäynnillä).
Tuo vikakoodi yllämainittu vikakoodi tulee todennäköisesti tällä hetkellä siitä, että kannessa on pakopuolella 2 pulttia/mutteria, joita ei saa kunnolla kiristettyä.
2. sylinterin alempi (kannesta meni kierteet, kun vaihdoin lohkolämmittimen vastuksen tiivisteen, ja tein uudet kierteet, mutta ei ole pitänyt...)
4. sylinterin alempi (josta on joku aiempi "seppä" joskus katkaissut pinnapultin kannen sisään, ja porattu tilalle 6 mm pultti, ja sen kierteet eivät pidä).
Eiköhän tästäkin selvitä.