Tosiaan eihän täällä muut ole epäilleet tuon Möhkön vaihdelaatikon ehjyyttä kuin allekirjoittanut.
Tosiaan kun laatikko alkoi luistaa aika paljon tuossa kevät-kesällä, ja öljyjen vaihdon jälkeen oli hetken parempi, mutta nyt luistaa taas lähes yhtä paljon.
Lähinnä siis ylimääräistä luistamista tapahtunut liikkeellelähdöissä.
Tämän seurauksena tuli esitettyä ajatus, että voiko AW hajota vaparin perässä 430 tkm ajettuna, jos siihen on edes joskus vaihdettu öljyjä.
Omalla kohdalla vastaus on tällä hetkellä, että ei voi ainakaan vielä varmasti sanoa juuta eikä jaata, niin tarkkaillaan tilannetta.
--------------
Asiasta kukkaruukkuun.
Shoppailin tänään vähän virtakaapelia:

Eli tuossa on:
- 4 metriä 50mm2 punaisella kuorella
- 1 metri 50mm2 ruskealla kuorella
- 1 metri 20mm2 ruskealla kuorella
Samalla ostin uudet akkukengät, kun 50mm2 kaapeli mahtuu huonosti 35mm2 kaapelille tarkoitettuun akkukenkään, ja nykyiset akkukengät ovat muutenkin surkeat.
Noista kaapeleista teen starttimoottorille uuden plussan, ja sitten uudet akun maadoitukset.
Sain selville, että se starttaus vika on todennäköisesti johtunut akun huonosta (25 vuotta vanhasta) maajohdosta.
Laittaa kaapelit kuntoon, ja kun päivittää isommiksi, niin akku saa paremman maan, ja samalla startille tulevan virran hävikki pienenee.