Tänään oli vapaapäivä, niin vaihdoin Boschin startin ja kokeilin.
Tulos: Pyörii tyhjää. Ei edes yritä pyörittää starttikehää.
Otin sitten sen irti, niin Bendix laite oli jumissa.

Ei mitään, Hitachi takaisin kiinni, kun sillä lähtee sentään käyntiin, kun jaksaa käännellä avainta useamman kerran.
Eipä pääse ainakaan startin pulttit ruostumaan kiinni, kun tuli
taas kaksi kertaa edes-takaisin jumpattua.
Täytyy ensi kuussa ostaa kunnostettu starttimoottori, ja luovuttaa Boschilainen panttina.
Meikäläisellä on vaan näköjään huonoa tuuria noiden käytettyjen starttien kanssa...

-----------
Lambda-anturin vaihdoin.
En jaksanut alkaa hitsaamaan sille paikkaa etuputkeen, koska putkisto ei kuitenkaan vuoda ennen nykyistä lambdan paikkaa,
ja ei olisi saanut järkevään kohtaan/kulmaan, jos olisi laittanut etuputkeen.
Anturin vaihdoin jälkeen olikin aika lähteä säätöajolle.
Ensin piti auto tietenkin saada käyntiin, ja kun lambda-anturi oli uusi ja viaton, eikä ollut koskaan haistanutkaan wiinaa, niin vaati kikkailua.
Kikkailu tarkoitti käytännössä sitä, että piti painaa hieman kaasua, ja lähti käyntiin.
Kävin heittämässä sellaisen 40 km lenkin, ja kuormalla sopitus alkaa olemaan kohdallaan, mutta tyhjäkäynnillä ja startatessa on vielä vähän hakusessa.
Ajonaikaiset seokset ovat perstuntumalla havaittuja.
Pa-paineet laskin nyt 3 bariin, helpottaakseni oikeiden seosten löytymistä.
Vakiomoottorilla ja 98E5:lla vaati muistaakseni noin 20-30 km ajoa, että lambda-anturi sai säädöt kohdalleen.
Edellisellä lambda-anturilla oli paljon pehmeämpi lasku wiinaksiin, koska se oli jo muutossarjan kanssa haistellut etanolia melkein 8 kk, ennen kuin yhtälöön tuli tehokkaampi pa-pumppu, isommat suuttimet ja 4 bar pa-painetta.
Toivottavasti nykyinen lambda kestäisi paremmin, alun shokista toivuttuaan.
