Tuota paluuvuodon värjääntymistä on käsitelty ainakin vähäsen myös aikaisemmin. Silloin arveltiin että palotilaan vuotava suutin tai muuten vakavasti rikkoontunut suutin voi värjätä paluuvuodon. Kuitenkin esim minulla ja ainakin yhdellä toisella foorumilaisella dieselin värjääntyminen luultavammin johtui suuttimen paluuvuodon liitoksen ympärillä olleesta pintaruosteesta. Tämä pinta ruoste pääsi huuhtoutumaan paluuvuototestin mukaan (ei siis normaalisti menisi paluuvuodon mukana, koska tiivisteen toisella puolella).
Minulla uusintatesti kirkasti dieselin, ensimmäinen oli sameaa.
Aluksi epäilin että minullakin vuotaa suutin palotilaan, mutta oletan nyt ettei näin ole ja jatkan ajoa kuulostellen. Suuttimia en ole siis katsonut että mitä kärjistä näkyisin.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=14337.msg933655#msg933655 Tuossa on hieman käsitelty aihetta. Muistaakseni siinä ketjussa oli aikasemminkin hyvä kuva sameasta paluuvuodosta.