Race.fi  Puotilan autokorjaamo

740 Vikkaavikkaavikkaa ja tyhmiä kysymyksiä

  • 98 Vastauksia
  • 23851 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 740 Vikkaavikkaavikkaa ja tyhmiä kysymyksiä
« Vastaus #75 : 29.12.2014, 21:03:41 »
Lämpötila-anturi on vaihettu eilen, joten tuskin on siitä. Ja joo LH on.

Sitten nollaten LH. Eli sulake 1 irti puoleksi tunniksi tai mielummin yöksi, jolloin kaikki sopeutumat ovat kadonneet ja kohdilleen hakeutuminen alkaa puhtaalta pöydältä.

Oletkos tutkinut jakajan ja muiden syttyosien kuntoa ?


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Joro

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 Vikkaavikkaavikkaa ja tyhmiä kysymyksiä
« Vastaus #76 : 29.12.2014, 21:21:16 »
Sitten nollaten LH. Eli sulake 1 irti puoleksi tunniksi tai mielummin yöksi, jolloin kaikki sopeutumat ovat kadonneet ja kohdilleen hakeutuminen alkaa puhtaalta pöydältä.

Oletkos tutkinut jakajan ja muiden syttyosien kuntoa ?

Jakaja ja pyörijä on vaihettu ihan vasta, tulpatkin on aika vasta vaihdettu, tulpanjohdot keväällä vaihdettu, ja puola lähtee huomenna vaihtoon. Mitäs muuta ois semmosta syttöosista jota kannattas kattoa?
Volvo 960 2.5 -96

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 740 Vikkaavikkaavikkaa ja tyhmiä kysymyksiä
« Vastaus #77 : 30.12.2014, 11:23:52 »
Jakaja ja pyörijä on vaihettu ihan vasta, tulpatkin on aika vasta vaihdettu, tulpanjohdot keväällä vaihdettu, ja puola lähtee huomenna vaihtoon. Mitäs muuta ois semmosta syttöosista jota kannattas kattoa?

Sytty-osat mitä todennäköisimmin kunnossa, kun puola on vaihdettu, joten käynnistyksen rykimisen syy löytynee muualta.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

s73

  • Vieras
Vs: 740 Vikkaavikkaavikkaa ja tyhmiä kysymyksiä
« Vastaus #78 : 30.12.2014, 12:22:54 »
Rikastus pielessä tulee liikaa tai ei olenkaan, vieeolla  kierrokset jää käynnistyessä alle 1000rpm.
Lataus ja maadotukset kunnossa?
Videolla en huomannut latauksen merkkivaloa.

Voiko väärä ecu tehdä tuon vian?
Automaatin ja manualiin bokseissa on kai jotain eroa?


Poissa Joro

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 Vikkaavikkaavikkaa ja tyhmiä kysymyksiä
« Vastaus #79 : 30.12.2014, 13:05:39 »
Rikastus pielessä tulee liikaa tai ei olenkaan, vieeolla  kierrokset jää käynnistyessä alle 1000rpm.
Lataus ja maadotukset kunnossa?
Videolla en huomannut latauksen merkkivaloa.

Voiko väärä ecu tehdä tuon vian?
Automaatin ja manualiin bokseissa on kai jotain eroa?

Latausvalo ei ainaskaan pala, pitää mittailla latausjännite jahka saan tuon käyntiin. Joskus tohon autoon on vaihdettu 240:n b230f boksi, mutta sain TOK:lta b200f lastun joka vaihdettiin paikalleen, tuntu piristyvän jonku verran että on se joskus ainaskin ollut väärillä asetuksilla. LH oli virroista pois koko yön, ei ollut silläkään vaikutusta. Ei käyntiin vaikka pakkasta on vain -5*C, yskäsi vaan muutaman kerran.
Volvo 960 2.5 -96

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1579
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: 740 Vikkaavikkaavikkaa ja tyhmiä kysymyksiä
« Vastaus #80 : 30.12.2014, 13:29:52 »
Tarkastappas ihan yleismittarilla että lämpötila tieto tulee sekä ruiskuboksille että sytytysboksille liittimeen asti.
Ruiskuboksin pinni numero 13
sytytysboksin pinni numero 2

Mittaa vastusarvo pinneistä maata vasten eli mittarin toinen piuha auton koriin.

-25C -> 20000 Ohm
50C -> 800 Ohm
120C -> 110 Ohm

Sekä ruisku että sytytysboksin liittimestä pitäisi tulla sama arvo
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9527
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 740 Vikkaavikkaavikkaa ja tyhmiä kysymyksiä
« Vastaus #81 : 30.12.2014, 14:26:35 »
Onko kylmäkäynnistys ollut koko ajan vaikeaa sen lastunvaihdon jälkeen?

Kun näitä F-koneita taitaa olla sekä erillisellä kylmäkäynnistyssuuttimella että ilman, jos olen oikein käsittänyt. Se sulla nyt oleva 240:n B200F:stä peräisin oleva lastu saattaisi yrittää tehdä kk-rikastukset ohjaamalla erillistä kk-suutinta, ja jos sitä ei sinun autossasi ole niin kylmärikastus jää tekemättä.
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa Joro

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 Vikkaavikkaavikkaa ja tyhmiä kysymyksiä
« Vastaus #82 : 30.12.2014, 14:33:47 »
Onko kylmäkäynnistys ollut koko ajan vaikeaa sen lastunvaihdon jälkeen?

Kun näitä F-koneita taitaa olla sekä erillisellä kylmäkäynnistyssuuttimella että ilman, jos olen oikein käsittänyt. Se sulla nyt oleva 240:n B200F:stä peräisin oleva lastu saattaisi yrittää tehdä kk-rikastukset ohjaamalla erillistä kk-suutinta, ja jos sitä ei sinun autossasi ole niin kylmärikastus jää tekemättä.


No nyt vasta tuli ensimmäiset kunnolla kylmät kelit niin paha sanoo, mutta tuo raskas käynnistyminen on ollut läsnä koko ajan. Pitää koklata sitä vanhaa lastua vielä. Mittailin ruiskuboksilta lämpötiedon, ihan järkeenkäypä lukema tuli, mutta missä tuo sytytysboksi sijaitsee? Googlekaan ei tarjonnu apua. Puolankin vaihoin, ei vaikutusta asiaan.
Volvo 960 2.5 -96

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 740 Vikkaavikkaavikkaa ja tyhmiä kysymyksiä
« Vastaus #83 : 30.12.2014, 14:49:55 »
Syttyboxi on rattipylväässä oikealla puolella.

Ja tuota lastua ajattelin minäkin jo aikaisemmin, sillä tosiaan vanhat binit ohjaavat kylmäkäynnistyssuutinta erikseen, kun uudemmissa se hoidetaan ihan pääsuuttimilla.

Syttyboxille lämpötilatieto on lähinnä kylmäkäynnin ennakkoja varten, eikä se vaikuta käynnistykseen.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Joro

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 Vikkaavikkaavikkaa ja tyhmiä kysymyksiä
« Vastaus #84 : 30.12.2014, 15:33:51 »
Kävin vaihtamassa lastun, äkkiseltään en muutosta huomannut käynnissä. Auto on ollut nyt roikassa joten kylmäkäynnistystä ei pysty vielä testaan. Ainot ero jonka huomasin on se että tää 230:n lastu ei pyöräytä bensapumppuja kun laittaa virrat päälle, 200:n lastu pyöräytti.
Volvo 960 2.5 -96

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 740 Vikkaavikkaavikkaa ja tyhmiä kysymyksiä
« Vastaus #85 : 30.12.2014, 15:48:17 »
Kävin vaihtamassa lastun, äkkiseltään en muutosta huomannut käynnissä. Auto on ollut nyt roikassa joten kylmäkäynnistystä ei pysty vielä testaan. Ainot ero jonka huomasin on se että tää 230:n lastu ei pyöräytä bensapumppuja kun laittaa virrat päälle, 200:n lastu pyöräytti.

No, kylmäkäynnistys on taatusti reippaampi, koska se kone mihin lastu on suunniteltu ottaa enemmän soppaa luontojaan.
Tuossa pumpun pyörityksessä on muistaakseni sellainen ero, että kylmänä pyörittää ja kuumana ei.

Sopitus lisääntyy tuon lastun seurauksena sen verran, että voipi generoida vikakoodia.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Joro

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 Vikkaavikkaavikkaa ja tyhmiä kysymyksiä
« Vastaus #86 : 31.12.2014, 13:32:54 »
Eipä oo lastussa vika, yhtä hankalaa tolla toisella lastullakin. Röpöttää ja bensa haisee pakokaasussa niin perkeleesti käynnistyksen jälkeen. Ollappa kaasari tai diesel :P. Mitä sitten?
« Viimeksi muokattu: 31.12.2014, 13:39:18 kirjoittanut Joro »
Volvo 960 2.5 -96

Poissa Joro

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 Vikkaavikkaavikkaa ja tyhmiä kysymyksiä
« Vastaus #87 : 01.01.2015, 18:58:46 »
Tuli yhtäkkiä mieleen, kuinka vaikea on sovittaa 940:n umpiot facelift 740:iin?
Volvo 960 2.5 -96

Poissa Joro

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 Vikkaavikkaavikkaa ja tyhmiä kysymyksiä
« Vastaus #88 : 03.01.2015, 17:24:39 »
Joo ei.. Ei lähe käyntiin, -1 pakkasta. Mikähän on volvolla hätänä? Vähän kaikkea kokeiltu.
Volvo 960 2.5 -96

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 740 Vikkaavikkaavikkaa ja tyhmiä kysymyksiä
« Vastaus #89 : 03.01.2015, 18:31:58 »
Joo ei.. Ei lähe käyntiin, -1 pakkasta. Mikähän on volvolla hätänä? Vähän kaikkea kokeiltu.

Jos olet mitannut lämpöanturin ja IMMun ja niiden arvot ovat ok, niin kylmänä sopitukseen vaikuttaa enää polttoaineen paine. Aiheesta löytyy täällä tarinaa hakutoiminnolla aikas paljon.

Ja onhan lastu nyt varmasti sellaisesta B200F koneesta jossa ei ole kylmärikastussuutinta?


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

Elekma  Autoracing