Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

B6304F pientä viilausta

  • 11 Vastauksia
  • 3843 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa juhamann

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
B6304F pientä viilausta
« : 10.11.2014, 20:06:22 »
Tulipahan hankittua tuollainen 200tkm ajettu ja hyvin pidetty 1993 -mallin 960 farmari. Jakohihna ja vesipumppuhuolto nyt ensialkuun. Mitään rajuja virityksiä ei ole tarkoitus läpi viedä, mutta pari kysymystä olisi:

 - Onnistuuko katin poisto miten helposti? Ilm.lambda-sensori on ennen kattia. Meneekö katsastuksesta enää läpi?

 - BMW:n peltisatsi(Ebay kiina) olisi hieno lisä ja menisihän tuo samalla virityksellä katin poiston kanssa ja samallahan tietysti voisi miettiä laittaa koko putkisto uusiksi.

 - Onko ilmanputsaria mitään mieltä päivittää? Olen ymmärtänyt, että vakioputsarissa riittää kyllä virtausta normioloissa.

Poissa Rivipumppu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • www.vrcf.fi
Vs: B6304F pientä viilausta
« Vastaus #1 : 10.11.2014, 20:53:06 »
Auto on rekisteriottessa merkitty vähäpäästöiseksi 3-toimikatilla, joten poisto ei käy.
Katin tyhjennyskään ei mahda olla järkevää, koska auto pitäisi saada katsastuksesta läpi, orkkiskatti maksaa ilmeisesti 2014 hinnoilla ~800€...

Toisekseen, 960:n kohdalla laittaisin viritykseen tuhlattavan ajan ja rahan toiminnallisuuden ylläpitoon, laatikkoöljyihin menee yllättävän paljon rahaa, ja kone tarvitsee öljyvuotojensa tilkitsemistä ym. ylläpidettävää pikkunippeliä. 400tkm ajettu alusta on jo niin väljä, että rekan takana kaasun painessa pohjaan lähtee keula vasemmalle ja perä oikealle.
Ohjausvaihteeseen palaa 500, kun se alkaa vuotaa, ja bensaa palaa talvella kaupunkipätkäajossa ~18l/100km.
Webasto ja kunnolliset renkaat  ::)

Autohan on loistava, itse ehdin ajella sellaisella ~50tkm kunnes jakohihna katkesi 44600km kohdalla.
« Viimeksi muokattu: 10.11.2014, 21:02:29 kirjoittanut Rivipumppu »
Audi A6 4.2

Poissa juhamann

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: B6304F pientä viilausta
« Vastaus #2 : 10.11.2014, 21:36:01 »
No se oli hyvä ja tyhjentävä vastaus! :) Onko tuosta katin poistosta edes merkittävää hyötyä? Jotkuthan taitaa laittaa katin kiinni vaan katsastuksen ajaksi.

Poissa petskula

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 220
  • www.vrcf.fi
Vs: B6304F pientä viilausta
« Vastaus #3 : 11.11.2014, 12:58:59 »
Teen juuri 360 tkm ajettuun -98 mallin V90:iin kevyttä "välihuoltoa" (=katsastusremppaa) ja välttämättömien palikoiden ostoslista ON pitkä eli jos olet auton viilausmielessä ostanut, niin ehkäpä valitsit väärän mallin,,,
Vinokoneinen olisi ollut sitä ajatellen ja muutenkin fiksu valinta. 250 tkm kilsaa olen tuolla itse ajanut ja tuskinpa olisin ostanut, jos olisin tiennyt, minkälainen puuhapaketti tuo 700-sarjaiseen verrattuna on.
Pakko on kuitenkin tuota pitää sen markkina-arvo ja haluttavuus 360 tkm rullattuna on nolla  :(

Poissa Rivipumppu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • www.vrcf.fi
Vs: B6304F pientä viilausta
« Vastaus #4 : 11.11.2014, 17:11:29 »
Teen juuri 360 tkm ajettuun -98 mallin V90:iin kevyttä "välihuoltoa" (=katsastusremppaa) ja välttämättömien palikoiden ostoslista ON pitkä eli jos olet auton viilausmielessä ostanut, niin ehkäpä valitsit väärän mallin,,,
Vinokoneinen olisi ollut sitä ajatellen ja muutenkin fiksu valinta. 250 tkm kilsaa olen tuolla itse ajanut ja tuskinpa olisin ostanut, jos olisin tiennyt, minkälainen puuhapaketti tuo 700-sarjaiseen verrattuna on.
Pakko on kuitenkin tuota pitää sen markkina-arvo ja haluttavuus 360 tkm rullattuna on nolla  :(

Nivomat jousituksella varustettu 2.5litrainen on arvoton, V90 204hv koneella onkin sitten toinen juttu  ::)
« Viimeksi muokattu: 11.11.2014, 17:13:26 kirjoittanut Rivipumppu »
Audi A6 4.2

Poissa petskula

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 220
  • www.vrcf.fi
Vs: B6304F pientä viilausta
« Vastaus #5 : 11.11.2014, 21:36:56 »
Nojaa,,, nivot on tossa V90:in ja ei ne auton arvoa ainakaan lisää. Varsinkin kun ovat taas vaihtokypsät. Ja ei ne 204 hepoakaan paljon lämmitä kun ukkovaarin aikainen ja tehoa hukkaava automaatti yrittää arpoa, millä vaihteella tällä kertaa mentäis. Rauhalliseen lipumiseen OK, mutta se onnistuu kyllä paljon pienemmällä ja taloudellisemmalla moottorilla ihan yhtä hyvin ellei jopa paremmin :)

Poissa juhamann

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: B6304F pientä viilausta
« Vastaus #6 : 12.11.2014, 13:34:59 »
No EGR:n nyt ainakin voisi tulpata, onnistuu ilm.ihan vastuksen avulla mitä täältä lueskelin. Auto tulee tosiaan ihan käyttöpeliksi kakkosauton rooliin, ei virittelyä varten kuitenkaan. Toki pieni ruuvaus aina kiinnostaa :)

Poissa juhamann

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: B6304F pientä viilausta
« Vastaus #7 : 16.11.2014, 14:47:47 »
Onko muuten suuritöinen homma pidentää tuota jakohihnan vaihtoväliä tai onko ylipäätään mahdollista? Hihna ainakin levenee moottorin tuotantoajan loppua kohden, mutta ilm.myös nokka-akseleissa tullut päivitystä.
« Viimeksi muokattu: 16.11.2014, 20:55:44 kirjoittanut juhamann »

Poissa Rivipumppu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • www.vrcf.fi
Vs: B6304F pientä viilausta
« Vastaus #8 : 17.11.2014, 01:08:28 »
Ensimmäiset B6304 koneet oli 45tkm remmivaihtovälillä.
Viimeisimmät taisi mennä  jo 120tkm väleillä?
Pääasiallinen erohan noissa on nokkapyörien ja remmien leventyminen, samalla taitaa mennä rullat ja vesipumppu vaihoon.
Ja töitä teettää, koska nokkapyörät on aina säädettävä.

45tkm koneeseen pelkän remmin vaihtio vie 2h aikaa, mikä kannattaa on jokaisen omassa harkinnassa, takuu ei vastaa katkenneesta remmistä jos vesipumppu ja rullat on jätetty vaihtamatta.
« Viimeksi muokattu: 18.11.2014, 00:29:34 kirjoittanut Rivipumppu »
Audi A6 4.2

Poissa juhamann

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: B6304F pientä viilausta
« Vastaus #9 : 01.12.2014, 19:55:47 »
Onko 1993 965:ssa aina ollut EGR(ainakin näin olen ymmärtänyt)? Pellin alta etsiessäni en onnistu löytämään pakosarjalta tulevaa putkea koneen toiselle puolelle, imupuolelle. Mielestäni pakosarjasta ei lähde mitään ylimääräisiä putkia. Ymmärtääkseni tuo EGR-venttiili kyllä löytyy, sehän on tuo hieman etäisesti räikkää muistuttava metallihärpäkkä, johon tulee letkuja ja johtoja. EGR:ään menevä letku kaartaa auton alle, en vielä tiedä mihin tuo menee.
« Viimeksi muokattu: 01.12.2014, 22:52:53 kirjoittanut juhamann »

Poissa Rivipumppu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • www.vrcf.fi
Vs: B6304F pientä viilausta
« Vastaus #10 : 02.12.2014, 07:44:56 »
Onko 1993 965:ssa aina ollut EGR(ainakin näin olen ymmärtänyt)? Pellin alta etsiessäni en onnistu löytämään pakosarjalta tulevaa putkea koneen toiselle puolelle, imupuolelle. Mielestäni pakosarjasta ei lähde mitään ylimääräisiä putkia. Ymmärtääkseni tuo EGR-venttiili kyllä löytyy, sehän on tuo hieman etäisesti räikkää muistuttava metallihärpäkkä, johon tulee letkuja ja johtoja. EGR:ään menevä letku kaartaa auton alle, en vielä tiedä mihin tuo menee.

Onko siinä EGR:ää ollenkaan? Tais tulla vasta faceliftiin -95 samalla ilmapumpun kanssa (puhaltaa kymällä koneella noin minuutin ilmaa pakosarjaan katin ruoaksi päästöjä laskemaan).

Katoppa VADIS softasta.
Audi A6 4.2

Poissa juhamann

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: B6304F pientä viilausta
« Vastaus #11 : 02.12.2014, 13:58:37 »
Onko siinä EGR:ää ollenkaan? Tais tulla vasta faceliftiin -95 samalla ilmapumpun kanssa (puhaltaa kymällä koneella noin minuutin ilmaa pakosarjaan katin ruoaksi päästöjä laskemaan).

Katoppa VADIS softasta.
No tämä olisikin ehdottomasti paras vaihtoehto! Itse olen netin syövereistä saanut käsityksen, että 960-mallissa on EGR ollut alusta saakka, mutta lieneekö sitten koskevan ainoastaan esim.USA-malleja?

 

KL-varaosat  Race.fi