Josko sitä raapustelis tekstiä tuosta kulkimesta muidenkin ihmeteltäväksi. Ostin volvon 2001 ja perustelin ittelle että kun kerran halvalla sain. Jälkeenpäin ajatellen melkoinen virhe, tuli ihastuttua laitteeseen ja nyt siitä on kasvanut jo täysivaltainen perheenjäsen

. Värkki oli edellisen omistajan toimesta muutettu ja leimattu B21et+coolerille k-jetillä, sekä lisätty kaikki turbon hilppeet mittareineen päivineen. Volle oli ajossa alkuvuoteen 2005 jolloin alkoi kukat kopassa sekä tehontarve korvienvälissä häiritseen siinä määrin että asialle piti tehdä jotakin. Lääkkeeksi tuli B23A alakerta ET:n männillä sekä jokunen neliö peltiä. Sain kesälomilla 2005 hommat siihen vaiheeseen että värkki maalattiin yli sekä muutoskatsastin vanteet ja 23:sen koneen otteeseen. Tuon jälkeen on ollut "vähän" muuta puuhaa ja volvo on saanu lepäillä kuivassa tallissa.
Nyt kevään mittaan iski kipinä että pitäisi ottaa värkki 10-vuotispäivän kunniaksi ajoon, eli käytännössä jatkaa siitä mihin -05 jäin

.
Ensimmäinen homma olis raapasta K-jetti mäelle ja sovitella tilalle megaa. Tuli jo joskus aikoinaan hommattua sähköruutan imusarja ja 531:nen kansi hyllyyn odottamaan asennusta, mutta taidan tyytyä toistaiseksi pelkkään imusarjan vaihtoon ja jätän K-jetin suuttimet nykyiseen kanteen tulpaksi. Muuten tarvisi uusia liekkirenkaat jotka tuli hätävarjelun liiotteluna konetta tehdessä koneistettua lohkoon. Lisäksi taidan ainakin aluksi jättää vanhan sytkän paikoilleen ja ohjailla megalla pelkkää soppaa, että saisi suht nopeasti värkin liikkuun ennenkuin motivaatio taas karkaa muihin projekteihin.
Lisäksi pitäisi ainakin jarrut käydä läpi, tuntuivat olevan "hivenen" yhtäpuuta...
Perjantaina hommasin suuttimet ja eilen aloin riisuun vanhaa imusarjaa ja K-jettiä konehuoneesta, eli työt virallisesti aloitettu!
Tossa muutama kuva laitteesta viimekesältä kun tuuppasin sen pihalle ja pesasin:

