Autoracing  KL-varaosat

740 pikkuvikoja

  • 15 Vastauksia
  • 7137 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pultsari_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
740 pikkuvikoja
« : 16.05.2011, 18:10:21 »
Moro
Olis tollane vm 88 740 B200E koneella ja ongelma on sellane  että ei meinaa jaksaa käydä kylmänä tyhjäkäyntiä. Olen mittaillut ja todennut että lisäilmaluistille ei tule virtaa ollenkaan. Mistä kannattaisi lähteä etsimään vikaa tai mistä sais vedettyä sinne virtaa että toimis?

Sitten kick down vaijjeri on jotenkin jumissa. eli siinä on niiku kick down päällä koko aika ei meinaa vaihtaa isommalle millään normaali ajossa. Onko vaikea homma vaihtaa ja mistä sellasen saa kun motonetissa ei ainakaan ollu tohon aw70 vai 71 laatikkoon tota vaijeria myynissä. Mitä öljyä kannattaa tohon aw laatikkoon laittaa pitääkö olla jotain tiettyä atf öljyä vai käykö kaikki

Ja kulutus tuntuu myös aika suurelta siitä vielä myöhemmin lisää kun tutkin onko vuotoja ja osaan jotain kulutus lukemia kertoa

Poissa googe 2.0

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 388
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 pikkuvikoja
« Vastaus #1 : 16.05.2011, 19:36:23 »
Sitten kick down vaijjeri on jotenkin jumissa. eli siinä on niiku kick down päällä koko aika ei meinaa vaihtaa isommalle millään normaali ajossa. Onko vaikea homma vaihtaa ja mistä sellasen saa kun motonetissa ei ainakaan ollu tohon aw70 vai 71 laatikkoon tota vaijeria myynissä.

Kick down -vaijerin vaihtaminen edellyttää vaihteiston öljypohjan irrottamista. Ruosteenirrotusöljy ei varmaankaan auta enää mitään?

Poissa pultsari_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 pikkuvikoja
« Vastaus #2 : 20.05.2011, 13:54:39 »
Käykö tohon esimerkiks jonku 240 kick down vaijeri jos on sama laatikko?

Poissa googe 2.0

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 388
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 pikkuvikoja
« Vastaus #3 : 20.05.2011, 14:17:44 »
Käykö tohon esimerkiks jonku 240 kick down vaijeri jos on sama laatikko?

FCPGrotonilla oli samalla numerolla 240, mutta onko tämä nyt sitten käypä vaijeri:
http://auto-parts.fcpgroton.com/search/index?query=1239932G

Onko sinisellä mitään tarjolla?

Poissa seiskanelonen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 286
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 pikkuvikoja
« Vastaus #4 : 20.05.2011, 23:27:36 »
Lisäilmaluistin virta katkee usein jostain liitimen lähellä olevasta taitoksesta, tms:ta. Se siis joko toimii tai ei toimi periaatteella, ja muistaakseni on ohjattu niin että toimii vain kylmäkäynnistyksessä ja ottaa ohjausvirran(mistä en muista, voin olla väärässä). Bensapaineen säädin voi olla vajaakuntoinen=likainen eikä toimi kunnolla. Topiccia jos vähän selaat niin puhdistus ja muut ohjeet löytyy. Näiden vikojen korjaaminen on kumminkin yksinkertaista=halpaa ti. miehelle.
sisäänajettuja volvoja
144Gl-74, 244 Dl-79,  244 Dl-83,  244 Gle-84,
740 Gle-90, 940 Ft-94

Poissa pultsari_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 pikkuvikoja
« Vastaus #5 : 23.05.2011, 19:03:45 »
Kiitos vinkeistä. Pitänee ruveta tutkailemaan kun kerkiää.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 740 pikkuvikoja
« Vastaus #6 : 23.05.2011, 19:10:45 »
Lisäilmaluistin virta katkee usein jostain liitimen lähellä olevasta taitoksesta, tms:ta. Se siis joko toimii tai ei toimi periaatteella, ja muistaakseni on ohjattu niin että toimii vain kylmäkäynnistyksessä ja ottaa ohjausvirran(mistä en muista, voin olla väärässä). Bensapaineen säädin voi olla vajaakuntoinen=likainen eikä toimi kunnolla. Topiccia jos vähän selaat niin puhdistus ja muut ohjeet löytyy. Näiden vikojen korjaaminen on kumminkin yksinkertaista=halpaa ti. miehelle.
Muuten OK, mutta sekä lisäilmaluistille että ohjauspaineensäätimelle tulee virta samasta piuhasta ja aina koneen käydessä, tai siis bensapumppujen pyöriessä.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

The moose

  • Vieras
Vs: 740 pikkuvikoja
« Vastaus #7 : 23.05.2011, 22:39:36 »
Moro


Sitten kick down vaijjeri on jotenkin jumissa. eli siinä on niiku kick down päällä koko aika ei meinaa vaihtaa isommalle millään normaali ajossa. Onko vaikea homma vaihtaa ja mistä sellasen saa kun motonetissa ei ainakaan ollu tohon aw70 vai 71 laatikkoon tota vaijeria myynissä. Mitä öljyä kannattaa tohon aw laatikkoon laittaa pitääkö olla jotain tiettyä atf öljyä vai käykö kaikki

Ja kulutus tuntuu myös aika suurelta siitä vielä myöhemmin lisää kun tutkin onko vuotoja ja osaan jotain kulutus lukemia kertoa

Siinä vaijerissa on säätö. Imusarjassa kiinni sellanen korvake, anna löysiä sieltä tai muljauta se vaijeri pois rullalta kokonaan ja käy ajamassa. Kaupunkialueella kelaa vähän turhan nopeesti vauhtia mut ajaa voi ihan hyvin, kepistä pienempää jos tarvii.

öljyksi joku atf 2 tai 3 type D

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=550.0
tossa on linkki nettikirjaan ihmettele sieltä lisää.

edit.. vaihtaako se isommalle jos vähän nostaa kaasua esim 3. vaihde ja nopeutta 65-70 siitä pikkasen nostaa niin vaihtaa 4.
se on laatikon ominaisuus ei vika ja lukee myös tuolla korjauskirjassa.
« Viimeksi muokattu: 23.05.2011, 22:41:39 kirjoittanut The moose »

Poissa pultsari_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 pikkuvikoja
« Vastaus #8 : 03.06.2011, 17:06:25 »
Osaisko joku mutuilla paljon siiitä laatikosta tulee öljyä pois kun irrottaa sen öljypohjan vaijjerin vaihtoa varten.

Poissa googe 2.0

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 388
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 pikkuvikoja
« Vastaus #9 : 03.06.2011, 17:19:14 »
Osaisko joku mutuilla paljon siiitä laatikosta tulee öljyä pois kun irrottaa sen öljypohjan vaijjerin vaihtoa varten.

Veikkaisin, että 3.5L eli hyvin riittää normaali 4L öljypurkki ottamaan vastaan sen mitä tulee. Näin siis meillä, mutta varmaan joku varmistaa?

Sitä öljyä tulee ja tulee ja tulee. Laskin edellisenä päivänä öljypohjan tyhjäksi ja seuraavana päivänä laatikosta valui ties kuinka paljon lisää. Jos teet pihalla auton alla, niin varaudu siivoamaan paikkoja :).

Öljyn mittatikun putki saattaa ahdistaa tuota öljypohjaa pudotellessa eli sen pultteja voi joutua avaamaan. Öljypohjan päässä isommasta pidetään kiinni ja 24mm mutteria avataan.
« Viimeksi muokattu: 03.06.2011, 17:27:35 kirjoittanut googe 2.0 »

The moose

  • Vieras
Vs: 740 pikkuvikoja
« Vastaus #10 : 03.06.2011, 17:53:15 »
Osaisko joku mutuilla paljon siiitä laatikosta tulee öljyä pois kun irrottaa sen öljypohjan vaijjerin vaihtoa varten.

onko se nyt todettu että kickdown vaijerissa vikaa ? teitkö kuten aikaisemmin ohjeistin  ???

Poissa pultsari_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 pikkuvikoja
« Vastaus #11 : 03.06.2011, 18:08:01 »
onko se nyt todettu että kickdown vaijerissa vikaa ? teitkö kuten aikaisemmin ohjeistin  ???
Ei nyt satavarma että vaijerissa mutta vaijeri on sillein jumissa että se ei mene sisään ollenkaan. Ja tosta miten vaihtaa ni en oikeen osaa sanoa kun ei ole oma auto.

The moose

  • Vieras
Vs: 740 pikkuvikoja
« Vastaus #12 : 03.06.2011, 20:58:06 »
Eli, kun vaijerista vetää se ei palaudu?

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 740 pikkuvikoja
« Vastaus #13 : 04.06.2011, 11:38:22 »
Selityksien pohjalta kyseessä tosiaan on KD-vaijerin jumitus, liikkuuko vaijeri yhtään kumpaankaan suuntaan? Se vaihto on kuitenkin aika sotkunen talkoo, niin laiska mies kokeilee uittaa reilusti öljyä sinne jos vaijeri liikkuu yhtään, sen vois saada vielä tokenemaankin hyvällä tuurilla. Paljonko on vaijerinkuoressa olevan "lommin" ja vaijerinkuoren välimatka kun vaijeri on päästetty vapaaksi?
« Viimeksi muokattu: 05.06.2011, 21:53:23 kirjoittanut Puavo »
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa pultsari_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 pikkuvikoja
« Vastaus #14 : 04.06.2011, 12:46:26 »
Eli 4 litraa tuli öljyä pois sieltä ja oli menny vaijeri poikki ja sitten oli vielä jäänyt jumiin  sinne kokonaan. Ja nyt toimii kick down.

 

Carcom Oy  Elekma