Proturbo  Autodiagnoosi

b19et virranjakaja ongelma

  • 9 Vastauksia
  • 2651 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 245tic

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
b19et virranjakaja ongelma
« : 19.11.2014, 12:45:27 »
moro, talvi on kohta täällä etelässäkin joten tarkoitus on viimeinkin laittaa turbo volle leimakuntoon. mulla on ilmeisesti väärä virranjakaja tos b19et motissa, voiko olla mahdollista? en saa käymään tota moottoria kunnolla kun en pysty tarpeeksi käntämään jakajaa kun ton virraanjakajan alipainekello ottaa jo lohkoon kiinni, tarkemmin lohkossa olevaan "mötikkään"  josta lähtee mm. pieni putki ilmanputsariin. mistäköhän löytyis oikea jakaja?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8032
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: b19et virranjakaja ongelma
« Vastaus #1 : 19.11.2014, 19:10:25 »
Jakaja tai apuakseli väärässä asennossa. Alipainekello osoittaa suurinpiirtein iskaritolppaa kohti. Kampiakselin merkki nollaan, pyörijän kärjen pitää osoittaa kohti jakajanrungon reunassa olevaa lovea. Jakajan merkki on aikalailla termarikotelon kohdilla silloin. Jos ei ole, nostaa jakajan ylös ja kääntää oikeaan kohtaan.
« Viimeksi muokattu: 19.11.2014, 19:15:41 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa 245tic

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: b19et virranjakaja ongelma
« Vastaus #2 : 22.11.2014, 12:02:50 »
virranjakajan kello osottaa ennemminkin jarrutehostajaa kohden koska, kiinnitys/säätöhahlo on kiinteänä jakajan rungossa niinkuin kellokin niin säätövara jää hyvin pieneksi

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: b19et virranjakaja ongelma
« Vastaus #3 : 22.11.2014, 12:44:33 »
Eli apuakseli tai jakaja väärässä asennossa.
No kun halvalla sai.

Poissa 245tic

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: b19et virranjakaja ongelma
« Vastaus #4 : 22.11.2014, 13:16:12 »
Nyt siis tyhmä kysymys, mikä apuakseli? Virranjakasta lohkoon menevä akseli? Jakajaa ei pysty käntämään vastapäivään kun ottaa kiinni tohon harmaaseen mötikkään (bensapaineen säädin?)
« Viimeksi muokattu: 22.11.2014, 13:18:49 kirjoittanut 245tic »

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5836
  • www.vrcf.fi
Vs: b19et virranjakaja ongelma
« Vastaus #5 : 22.11.2014, 13:39:08 »
Apuakseli on se jakopäässä oleva kolmas hihnapyörä joka pyörittää jakajaa ja öljypumppua. Mutta saa sen kohdilleen myös nostamalla jakajan akselin pois lohkosta ja takaisin eri asennossa.

Poissa 245tic

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: b19et virranjakaja ongelma
« Vastaus #6 : 22.11.2014, 13:54:26 »
Eli toi säätöhahlo on käytännössä turhaan tossa jakajassa?

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: b19et virranjakaja ongelma
« Vastaus #7 : 22.11.2014, 14:32:53 »
Eli toi säätöhahlo on käytännössä turhaan tossa jakajassa?
Ei ole. Säätö tehdään jakajaa kääntämällä, ei nostamalla ylös ja siirtelemällä hampaalla. Katso, että apuakselin merkki jakopäässä on kohdillaan.
Jäitä housuun!

Poissa 245tic

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: b19et virranjakaja ongelma
« Vastaus #8 : 22.11.2014, 14:38:10 »
No mut ku se ei mahdu juurikaan kääntymään...

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: b19et virranjakaja ongelma
« Vastaus #9 : 22.11.2014, 17:44:20 »
Irrota se säädön pultti, nosta jakajaa ylös niin, että saat käännettyä pyörijää hitusen myötäpäivään (kun ilmeisesti haluat lisää ennakkoa), eli jakajan akseli kääntyy hampaan verran apuakselilla. Painajakaja takaisin paikoilleen ja säädön pultti löysästi paikoilleen ja säädä ennakko. Jos ei riitä vieläkään säätö niin hyppyytä uudestaan, tarpeeksi kun hyppyyttää niin on sitten jo muutettava jakajan kannessa johtojen paikkoja. Oikein jos haluat tehdä niin kampiakseli ja nokka merkkeihin, jakaja ylös ja käännät pyörijän osoittamaan jakajan rungossa olevaa lovea ja jakaja paikoilleen. Huomaa, että jakajan akseli kääntyy kymmenisen astetta vastapäivään kun jakajan laittaa paikoilleen, eli pyörijän kärki saa osoittaa lovesta hitusen myötäpäivään ohi. Sitten vielä tarkistat, että syttyjohdot on oikeilla paikoilla ja oikeassa järjestyksessä, ettei tarvii kysellä että miksi Volvo ei käy ;)
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

 

Kulkukoira  Proturbo