Irroitin volvon eeberin CAN-väylästä kolmesta syystä: 1. Volvon merkkiliikkeissä sitä ei saatu kuntoon edes 1050€ korjauksessa vaan edelleen vaadittiin lisää remottia ja rahaa. 2. Jos vien valtuutettuun eeberi huoltoon niin he eivät pääse CAN-väylään käsiksi vikakoodeja lukemaan ja poistamaan. 3. Mielestäni automaailman yksi hölmöin ratkaisu, eli lisälämmittimen automaattinen käynnistyminen jota ei ilmeisesti edes saa ohjelmoitua pois 2007 V50 mallista.
Polttoainepumppu, vesipumppu ja itse lämmityslaite on eeberin! vain ohjausyksikkö on VOLVON. Tarvitsee siis vain ohjausyksikön, johtosarjan(joka kannatta tehdä itse) ja kellokytkimen tai vaikka vaan kaksiasentoisen käynnistyskytkimen.
Muutostyö on helppo ja maksaa 350e. Ohjausyksikko 260e ja kellokytkin 90e = 350e + tarvittavat pienhankinnat ~15e.
Näinollen poistuu automaattinen käynnistyminen, korjaaminen on helpompaa ja halvempaa, sekä laite on varmatoimisempi.
Minä en laittanut sisätilan puhallinta toimimaan ollenkaan, koska en jaksanut perehtyä asiaan ja kun moottori on käynnistäessä lämmin niin sisätilakin lämpenee nopeasti. Teettää tietenkin lisätyöta ja rahaa ~100e jos laittaa sisätilan puhaltimen myös toimimaan lämmittäessä.
Jos muut pähkäilee saman asian kanssa ja otta asian projektikseen niin minulta saa tottakai lisätietoa asiasta! Esimerkiksi mitä Volvon johtosarjojen johtoja voi käyttää hyväksi. Sekä kaikki muut asiat eeberin muutostyön tekemiseen.
Jos jollakin on kokemusta asiasta, niin minua kiinnostaisi että miten olisi helpoin saada sisätilan lämmitin toimimaan eeberillä lämmittäessä?