Kulkukoira  Proturbo

960 16VT

  • 157 Vastauksia
  • 70960 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hesetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
  • Kilahti Garage
Vs: 960 16VT
« Vastaus #90 : 07.05.2015, 20:23:47 »
Nyt on pakosarja saatu vihdoin turattua loppuun. Kaikkia pikkuhommia kans tehty valmiiksi, kuten Immun siirto painepuolelle ja sen johtojen jatko, pakolämpöanturi ruuvattu jakopääkoppaan ja jatkeltu sillekkin piuhat ja turattu vesiletkulähtöjä sun muita niin ettei ota kipeetä pakosarjan lämmöstä. Autotunelta tilailin öljyjäähyn ja mallailin sille keulille paikan coolerin eteen puskurin ritilikön taakse. Tuntu helpommalta ja paremmalta ratkasulta tuon vesikierron sijaan. Vielä muutama pikku juttu ja kone pääsee pellin alle jo lymyilemään, sen jälkeen pääseeki putkiston kimppuun  :).



Nykyset 960 B204FT, 245 B200F
Menneet 745GLT B234F. 245GL B230F. 945GL B230FD

Poissa Hesetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
  • Kilahti Garage
Vs: 960 16VT
« Vastaus #91 : 15.06.2015, 04:47:55 »
Tuuria on monenlaista, ja nyt iski se huonompi  >:( EGTC anturi haistatti pitkät ja oli päättäny puorähtää boksin sisällä katkasten johot itse anturin ja boksin väliltä. Naku rikastus vissiinkin kulkee tuon anturin kautta ja vetää limp home:n päälle jos anturi puuttuu. Tässä nyt oman aikani tuumaillut saisko toimimaan 8-tappi turbon boksilla ja tuolla chipillä jollon nakurikastuski tapahtus pelkän naku anturin kautta ??? Enemmän vielä hämmentää kun pitäisi sähkökaavioiden mukaan kulkea tuo EGTC:ltä nakurikastukselle menevä johto myös TCU yksikköön jota tässä ei ole  :o Sen verran tarkistin että ECU on vielä oma alkuperäsensä, ja EZK vaihdettu chipattavaan. Alkaa toivo loppumaan, konettakaan uskaltanut nostaa vielä keulille kun tuo ohjaus epäilyttänyt...

Niitä näitä paikkojaki tullu niputeltuu sitte viime postauksen.


Uudet rimssit löyti ittensä alle  S*


Muut kun iskee välijäähyn ritilikön taakse näkyviin, niin tähän tuli nyt sitten öljyjäähy  :uglystupid2: Taidan vielä näyttää mustaa kilikolia tuolle kun tallissa autot vaihto paikkoja ja volvo napotti ulkona niin paistoi ehkä liikaaki näkyvillä..


ölpän suodatin läyti paikkansa tuosta. Jos ei muuta niin ompahan huoltoystävällisempi ja aiheuttamassa enemmän mitä v-tua katseita ::)


Koneen kannaketta piti vähän terrorisoida, että suostu paikalleen. Vaan nyt istuu just! ykkös sylkän mutkaan pistin vielä lämpökäärettä, ettei ota vedenkierrot sun muut niin lämpöjä kun nekin tykkäs tulla turhan lähelle.


Lyhkäsemmät suuttimetkin löyti paikkansa kun pistin suutintukin väärinpäin ja turas sille elämääki isomman adapterin  >:D Ei ainakaan pelkoo että tukki karkais...

Kuvat taas napsittu peirntökalleus "melkein toimin" luurilla,  kun suomen nopein elektroniikka huolto päätti ruveta hitaimmaksi tuon meikäläisen luurin kanssa  :knuppel2: :peetu:
« Viimeksi muokattu: 15.06.2015, 05:16:03 kirjoittanut Hesetius »
Nykyset 960 B204FT, 245 B200F
Menneet 745GLT B234F. 245GL B230F. 945GL B230FD

Poissa 7kanelkeet

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 113
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 16VT
« Vastaus #92 : 18.06.2015, 01:47:40 »
Tuuria on monenlaista, ja nyt iski se huonompi  >:( EGTC anturi haistatti pitkät ja oli päättäny puorähtää boksin sisällä katkasten johot itse anturin ja boksin väliltä. Naku rikastus vissiinkin kulkee tuon anturin kautta ja vetää limp home:n päälle jos anturi puuttuu. Tässä nyt oman aikani tuumaillut saisko toimimaan 8-tappi turbon boksilla ja tuolla chipillä jollon nakurikastuski tapahtus pelkän naku anturin kautta ??? Enemmän vielä hämmentää kun pitäisi sähkökaavioiden mukaan kulkea tuo EGTC:ltä nakurikastukselle menevä johto myös TCU yksikköön jota tässä ei ole  :o Sen verran tarkistin että ECU on vielä oma alkuperäsensä, ja EZK vaihdettu chipattavaan. Alkaa toivo loppumaan, konettakaan uskaltanut nostaa vielä keulille kun tuo ohjaus epäilyttänyt...

Niitä näitä paikkojaki tullu niputeltuu sitte viime postauksen.


Uudet rimssit löyti ittensä alle  S*


Muut kun iskee välijäähyn ritilikön taakse näkyviin, niin tähän tuli nyt sitten öljyjäähy  :uglystupid2: Taidan vielä näyttää mustaa kilikolia tuolle kun tallissa autot vaihto paikkoja ja volvo napotti ulkona niin paistoi ehkä liikaaki näkyvillä..


ölpän suodatin läyti paikkansa tuosta. Jos ei muuta niin ompahan huoltoystävällisempi ja aiheuttamassa enemmän mitä v-tua katseita ::)


Koneen kannaketta piti vähän terrorisoida, että suostu paikalleen. Vaan nyt istuu just! ykkös sylkän mutkaan pistin vielä lämpökäärettä, ettei ota vedenkierrot sun muut niin lämpöjä kun nekin tykkäs tulla turhan lähelle.


Lyhkäsemmät suuttimetkin löyti paikkansa kun pistin suutintukin väärinpäin ja turas sille elämääki isomman adapterin  >:D Ei ainakaan pelkoo että tukki karkais...

Kuvat taas napsittu peirntökalleus "melkein toimin" luurilla,  kun suomen nopein elektroniikka huolto päätti ruveta hitaimmaksi tuon meikäläisen luurin kanssa  :knuppel2: :peetu:
Tuo EGTC on iha sika kallis. Jos halvalla löydät kerro mullekki mistä! :D

16V Turbon lastuhan on se pahamaineinen jota 8V koneisiin myytiin virilastuna, joka ei tue nakurikastuksia. Egtc haistelee nimensä mukaisesti p.kaasun lämpöä ja rikastaa seosta jos nousee liiaksi lämpö
Jos pää ei tiedä mitä perse tekee, silloin on pyykkiä
Volvo 940 Turbo
Volvo 765 Turbo *USA*
Dodge Ram 2500 5.9 Cummins 4x4

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: 960 16VT
« Vastaus #93 : 18.06.2015, 11:23:38 »
Eiköhän tuon toimimaan sais 8v boksilla ja nakuanturilla, sytkäkartassa pystyy varmaan parantamaan 8v verrattuna, luulis että kestää 16v kannella vähän enemmän ennakkoa palotilan mallin vuoksi.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa 7kanelkeet

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 113
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 16VT
« Vastaus #94 : 18.06.2015, 17:24:50 »
Eiköhän tuon toimimaan sais 8v boksilla ja nakuanturilla, sytkäkartassa pystyy varmaan parantamaan 8v verrattuna, luulis että kestää 16v kannella vähän enemmän ennakkoa palotilan mallin vuoksi.
Saa kyllä. Mulla on just semmonen itelläki sytkäkartan pohjana.
« Viimeksi muokattu: 18.06.2015, 17:26:52 kirjoittanut 7kanelkeet »
Jos pää ei tiedä mitä perse tekee, silloin on pyykkiä
Volvo 940 Turbo
Volvo 765 Turbo *USA*
Dodge Ram 2500 5.9 Cummins 4x4

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: 960 16VT
« Vastaus #95 : 18.06.2015, 17:33:48 »
EGT anturin pystyy korvaamaan vähän halvemmalla versiolla jostain EGT-mittarista. En vaan kirveelläkään muista että mistä. Mikan saattais tietää? Toinen mahis olis tehdä juurikin tuo Juuson mainitsema muutos.

Poissa Hesetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
  • Kilahti Garage
Vs: 960 16VT
« Vastaus #96 : 20.06.2015, 14:25:26 »
Tuo EGTC on iha sika kallis. Jos halvalla löydät kerro mullekki mistä! :D

16V Turbon lastuhan on se pahamaineinen jota 8V koneisiin myytiin virilastuna, joka ei tue nakurikastuksia. Egtc haistelee nimensä mukaisesti p.kaasun lämpöä ja rikastaa seosta jos nousee liiaksi lämpö

Ennemmim ostaa kokonaan toisen ohjauksen kun korjaa tuon anturin  :D Oisha se EGTC hieno varuste siellä kunhan ei rikki menis...

Eiköhän tuon toimimaan sais 8v boksilla ja nakuanturilla, sytkäkartassa pystyy varmaan parantamaan 8v verrattuna, luulis että kestää 16v kannella vähän enemmän ennakkoa palotilan mallin vuoksi.

B230FT:n boksi löytys tuolta kyliltä kokeiluun lainaan, pitää vaan kattoo joutuuko auton puolen liittimeen vaihtelee parin johon paikan  ??? Nakuanturikin löytyy tästä, on vaan johdotuksen vielä vähä epäselvät. On myös seki mahdollisuus että EGTC on jo ohitettu jollain konstein kun tosiaan ei tuota TCU boksiakaan ole mihin pitäis nakurikastus tieto myös kulkea EGTC:ltä. EZK:kin kun on vaihdettu chipattavaan niin tiedä sitten onko nakurikastus jo muutettu tohon 8-vena malliseks.
Nykyset 960 B204FT, 245 B200F
Menneet 745GLT B234F. 245GL B230F. 945GL B230FD

Poissa 7kanelkeet

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 113
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 16VT
« Vastaus #97 : 21.06.2015, 11:56:42 »
Ennemmim ostaa kokonaan toisen ohjauksen kun korjaa tuon anturin  :D Oisha se EGTC hieno varuste siellä kunhan ei rikki menis...

B230FT:n boksi löytys tuolta kyliltä kokeiluun lainaan, pitää vaan kattoo joutuuko auton puolen liittimeen vaihtelee parin johon paikan  ??? Nakuanturikin löytyy tästä, on vaan johdotuksen vielä vähä epäselvät. On myös seki mahdollisuus että EGTC on jo ohitettu jollain konstein kun tosiaan ei tuota TCU boksiakaan ole mihin pitäis nakurikastus tieto myös kulkea EGTC:ltä. EZK:kin kun on vaihdettu chipattavaan niin tiedä sitten onko nakurikastus jo muutettu tohon 8-vena malliseks.
Ja muistelen että tuon EGTC:n ssi klikattua pois päältä jos on taitava lastun tekiä. Mulle on tulossa kokeiluun jossakin elämävaiheessa tuo. Tosin vaan PLX:n anturi tulee pakosarjaan. Sekin näyttäs pelaavan. Ja tosiaan mulla se on aktiivinen, mutta ei vielä käytössä
Jos pää ei tiedä mitä perse tekee, silloin on pyykkiä
Volvo 940 Turbo
Volvo 765 Turbo *USA*
Dodge Ram 2500 5.9 Cummins 4x4

Poissa Hesetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
  • Kilahti Garage
Vs: 960 16VT
« Vastaus #98 : 24.06.2015, 02:07:47 »
EZK boksia vaihtaessa tohon lastutettavaan malliin, löytykin tämmönen sieltä paikaltaan kun oli ns orkkikseks laitettu kun mulle tuli. Vähän vaikuttas siltä että vaihdettu 8-tapin tyyliseks tuo ohjaus jo tuon TCU:n pois saamiseks  P> TCU yksikkö kyllä oli paikallaa, mutta ei tullu vielä vilkuiltuu kulkeeko siitä liittimeltä johtoja mihinkään.

Konettaki meinasin jumpata paikalleen vaan kusi homma sit siihen kun ei momentti avainta löytyny tälle iltaa/yölle et sais vetästä asetelman loppu kireytee. Jospa se huomenna sit loksahtas pellin alle nii pääsis kattelee miten kiinan liittimillä öljylinjat kestää  :))  :nälkä:
Toivottavasti nyt VP sattu kohdalleen, kun lueskelin et pitäs anturikehän tyhjä kohta jäädä keskelle startin koloa vaan eipä se sattunu ihan keskelle kuitenkaa :)) Voi kyllä olla että konetta vahingossa tullu liikautettuu sen verta et ei ollu ihan tarkallee YKK:ssa.

« Viimeksi muokattu: 24.06.2015, 02:24:05 kirjoittanut Hesetius »
Nykyset 960 B204FT, 245 B200F
Menneet 745GLT B234F. 245GL B230F. 945GL B230FD

Poissa Hesetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
  • Kilahti Garage
Vs: 960 16VT
« Vastaus #99 : 28.06.2015, 18:00:35 »
Ny ton kone köijjätty paikalleen ja taputeltu niitä näitä pikku juttuja valmiiks.



Mishimoton alu syyläri tuli hommattua kaverin kautta kun oli ylimääräseks jääny. Kokonsa ja letkujen paikkojen puolesta istu yllättävän hyvin keulalle vaikka onkin Carlos saints celicaan tarkotettu  S*



Joka maan kellon ajatki piti saada näkyviin ja totesin samalla että ei nuo piuhojen kanssa touhuumiset oo ihan meikäläisen juttu  :idiot2: Ihme ja kumma toimivat jopa kun virrat sain taiteiltua suutin tukin vuotojen tarkistamiseks :D Sisusta kaipais vähä lempeä kun päässy vähän pölyttymään  ???



Jäähyjen paikat piti taiteilla toiseen järjestykseen kun joutukin ahtimen paikan takia ahtoputket vetämään ilmanputsari/akku koteloitten läpi auton ala kautta coolerille, ja onha ne tietty paremman näkösetki noin ;) vielä pitäs taiteilla pakopiippuu ja ahtoputkia nii pääsis starttailemaan, jospa sais tuossa viikolla etes ne aikaseks...

Nykyset 960 B204FT, 245 B200F
Menneet 745GLT B234F. 245GL B230F. 945GL B230FD

Poissa 7kanelkeet

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 113
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 16VT
« Vastaus #100 : 29.06.2015, 07:50:53 »
Mahtusko tuossa imuputkena olla vaikka 90° Silikoni? Suuresti veikkaan että ku vetää kaasun pohjaan menee imuputki rusetille
Jos pää ei tiedä mitä perse tekee, silloin on pyykkiä
Volvo 940 Turbo
Volvo 765 Turbo *USA*
Dodge Ram 2500 5.9 Cummins 4x4

Poissa Hesetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
  • Kilahti Garage
Vs: 960 16VT
« Vastaus #101 : 29.06.2015, 14:55:57 »
Mahtusko tuossa imuputkena olla vaikka 90° Silikoni? Suuresti veikkaan että ku vetää kaasun pohjaan menee imuputki rusetille
Ei oo tullu etes kokeiltua  ;D ei tuo itteesä yritä kun lyhkäsemmäks vetää enintään, jämäkämpi tuon metalli "runko" kun miltä näyttää. Käsinkään ei noin vaan lyttyyn saa.
Nykyset 960 B204FT, 245 B200F
Menneet 745GLT B234F. 245GL B230F. 945GL B230FD

Poissa Hesetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
  • Kilahti Garage
Vs: 960 16VT
« Vastaus #102 : 15.07.2015, 05:32:49 »
Eka startti selätetty ja sen maagisen 5 sekunnin aikana sylki lammikollisen öljyä lattialle sen kunniaks  ;D

Ölppävuoto selvis turhan huohotin ja päätystefa kuumotuksen ja laatikon irti käyttämisen jälkee tulevan tasapainoakseleilta. Note to myself: älä enää koskaan kasaa mitään tiivistemassoilla  :facepalm:

Nyt sitten pistin nesteet sisään ja käynnistelin uudestaan. Tukehtuu aina ensimmäisillä yrityksillä ja kun päättää kestää käynnissä käy vähän aikaa 14.5 paikkeilla seokset ja siitä tasasen tappavasti laskee koneen lämmetessä sinne 10 saakka kunnes alkaa laajakaista vilkuttaa että asteikko loppuu. Vikakoodin anto 1-2-3 eli moottorin lämpöanturi. Anturin otin irti ja putsailin liittimiä eikä auttanu asiaan. Toivotaan nyt parasta että uudella anturilla korjaantuu nuo seokset inhimillisiin lukemiin. Kaasuu paikallaan antaessa pyörii seokset siellä 12 paikkeilla.

Nyt pienen purku/kasaus operaatioitten jälkeen sain sitten aikaseks väkerreltyyn ahtoputket siihen asti kunnes olis hitsata pitäny ja kaasupullo päätti ruveta tyhjäks. Pienellä patentilla kuitenki sain käynnissä käyttämisen vuoks väkerreltyy väliaikasesti koko höskän kasaan. kuvaa ei ole kun toiselta puolen koska kulkevat aikalailla identtisesti molemmat. Peltiin tehtyyn reikään sain ahtoklemmarit sovitettuu kohalle ettei tarvi silikoonien tärveltymistä pelätä niin paljoa. Jollain sivulla luki että jokanen 90 kulma ahtoputkissa vie 4% tehoista, sillä kaavalla tulis tässä toteutuksessa jo välijäähystä aika iso haitta verrattuna siihen että vetäsis yhellä mutkalla suoraan ahtimelta imusarjaan  :D

 Pissa pojan säiliö sai lähtötuomion tilan tarpeen takia ja siihen adoptointilalle (hyi) bemarin pienemmän pissapojan säiliön, jonka paikkaa ei ole siltikkään vielä tullu mietittyy.




Pysyvää ratkasuu downpipestäki tuli rakenneltuu ja eihän siitä nyt niinkään suoraa ja jouheeta saanu, mutta ite ku tekee nii tulee just semmonen ku sattuu tulemaa  ;) Muistin jopa tehdä liitoksen väliin että sais tuon väkerryksen sieltä pois ja sinne takasikki tarpeen tullen.


Nykyset 960 B204FT, 245 B200F
Menneet 745GLT B234F. 245GL B230F. 945GL B230FD

Poissa Hesetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
  • Kilahti Garage
Vs: 960 16VT
« Vastaus #103 : 17.07.2015, 23:10:50 »
Nyt on putkisto paikallaa ja uus lämpötila anturi. Vieläkin antaa vikakoodia 1-2-3 uudella anturillakin ja kylmänä humppaa seokset ja tyhjäkäynti. Käytin lämpimäks niin loppu humppailut ja seokset vaihteli vähän 14.7-14.1 välillä tyhjäkäynnillä ja piti vielä kierroksillakin paikallaan seokset hyvissä lukemissa ilman humppailuja.

VAAN testiajoille kun olin jo lähtemässä ja peruutin nosturilta pois ja sammutin odottamaan kun toinen auto ajettiin edestä niin eipä lähtenytkää enää käyntii  ??? Gaso haisee ja pumppu pyörii muttei suostu edes hörähtämään, eli joku vei nyt kipunan. Kämpälle tallilta tultuun löyty häly boksin avain, jos nyt ois sattunu vaa ajonesto sekoilemaan kun ollu akun napa kiinni ja irti ja melko tyhjillä akuilla käynnistelty.
Nykyset 960 B204FT, 245 B200F
Menneet 745GLT B234F. 245GL B230F. 945GL B230FD

Poissa Hesetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
  • Kilahti Garage
Vs: 960 16VT
« Vastaus #104 : 23.07.2015, 00:19:28 »



Melkein onnistu leimalle vienti..omassa lastussa vika että veti boksin juntturaan eikä lähteny joko kuumana tai kylmänä käyntii. Miljoonan bensapurkin ja lastun kokeilun jälkeen löyty paikallee 8 venasen turbon lastu ja 475cc suuttimet että saatais motoparkkiin nyt viikonlopuls etes jotenkin ajoon. Paksulla ruilutti mutta alipaine pumpulla saatiin vedettyyn säätimeltä bensapaineet alemmas että päästö laput saatais läpi. Tyhjäkäynnillä saatiin laput mutta kierroksilla just ennenku lappuj ois päässy tulostaa jysähti kun allahin kannattaja torilla. Hetken hiimailun jälkee otin jakopääkopan auki ja hihnahan se oli löysällä, jonka oli aiheuttanu öljypumpun pyörän antautuminen. Yleensä ollaan sillä pultin katkeemisella peloteltu mutta tässä tapauksessa se jäpöttää tiukasti paikallaan sen mitä hihnapyörästä on jäljellä palassa kiinni, kirjaimellisesti oli räjähtäny tuhansii osiin koko hihnapyörä mille ei vieläkää järkevää selitystä oo keksitty. Kameralla sen verta on katottu että männät ei oo ottanu kipeetä ainakaan.
Nykyset 960 B204FT, 245 B200F
Menneet 745GLT B234F. 245GL B230F. 945GL B230FD

 

Proturbo  Autodiagnoosi