Höyrähdin ja menin ostamaan pitkään haaveena olleen 960 vollen B204ft motilla, kun sattui liiankin sopivasti olevan tarjolla kaverilla joka ei liikaa volvosta innostunutkaan. Oli joku aikanaan jo jalostanut hieman vaihtamalla Garretin GT32 ahtimen, 2,5" simonsin putkiston, SRE-asetelman ja massalevyn, 044- pumpun ja ohitellu sähkösen ahtopaineen säädön. Myöskin kori oli täysin ruosteeton ja kaikki jarruosat vaihdettu vastikkaan. Sisutakin oli vielä hyvässä kunnossa, yhtä repeämää kuskinpenkissä lukuunottamatta.

Sitten kaks päivää meikäläisen käsittelyssä ja tulos on tämä



Nepsastiin koko kone kerralla pois poikkeen ja sieltähän oli mennyt, kk-laakerit, kiertokangista neljät laakeripinnat urilla ja öljyrenkaat aivan kaput.
Joten kansi, ja kampura koneistamolle. Koneistamolla sitten kansi käytiin läpi ja kunnostettiin entiseen loistoonsa, eikä oikeestaan sen kummosempia tehty... Kampura taas oli menetetty tapaus kun kuulin hinnan mitä olis korjaus maksanu vaan sattu sopivasti löytymään 8 venasen ehjä kampura tilalle, kun näyttivät ainakin täysin samaa tavaraa olevan paitsi värinärautojen hinhapyörän paikka uupuu, mikä nyt ei oikastaan mitään haittaa kun värinäraudat jää muutenkin pois kokonaan.
Jälkikäteen raahasin vielä miltein loppu koneen koneistamolle kun kaikki yhden hinnalla koneistamon pesurissa himotteli liikaa laiskaa ihmistä

. Sitten suuruuden hulluudessa tilasin H-profiilit 13mm tilalle ja sitten jakohihnan, tiivisteet, laakerit, männänrenkaat yms samaan pakettiin koneistamon kautta, kun jotenkin tykästynyt siihen puljuun.
Positiivistä sentäs oli että lohkosta löyty öljyruiskut joita en odottanut tästä löytävän

Oman käsityksen mukaan vasta vm -95 ja uudemmissa vinokoneissa vasta esiintyy

Uusi ahdinkin Tuli jo hommailtua HX35 12 pesällä. Puhaltelin lasikuulilla ja maalailin venakopan, alahihnapyörän ja termarin kotelon(Joka nyt ei kuvassa näy). Bilteman ryppymaalilla vetäsin ja ei tullut ihan mitä oisin halunnut mutta, Its something



Vielä kymysysy kyseisessä kuvassa näkyvästä ö-suodattimen jalasta

Eikös tuon jalan voi siirtää oikeastaan minne vaan tuosta kun jatkaa öljylinjoja ja vesiletkuja. Kun eikös siellä paine kuljeta öljyä vai onko tuolla jotain merkitystä miten korkealla tai lähellä konetta se on. Jää ikävän lähelle ylös eteen mallista pakosarjaa, niin ajattelin jos siirtäisi vakio putsarin kohdille eteen, jonkimoiseen telineeseen kiinni

... Enempi tilaa pakosarjalle ja vähemmän lämpöä öljyille

Olis myös ylihelppoa vaihtaa sutari
