Autodiagnoosi  Carcom Oy

960 16VT

  • 157 Vastauksia
  • 75425 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hesetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
  • Kilahti Garage
Vs: 960 16VT
« Vastaus #75 : 06.03.2015, 19:25:37 »
Kuva hämäs sitten ja paljon :D 10mm riittää kun on jäykät kumit, mulla tais olla hukkiksesta 6mm runkopalkkiin eikä ottanu kiinni.




Nuo ehkä demonstroi paremmin..Tiukille se vetää HX35:lla  :D Pistin kylläki toisen jo tilaukseen jenkeistä, että jos jollai tarve tommoselle halvalle sarjalle voi pistää yv:tä

EDIT: Onko muuten tietoa tuosta egt anturista mikä alemmassa kuvassa näkyy, että voiko sitä jatkaa ihan noin vaan, kun LH:lla ajellaan nii hyvä se olis paikalleen saada  O0
« Viimeksi muokattu: 06.03.2015, 19:27:56 kirjoittanut Hesetius »
Nykyset 960 B204FT, 245 B200F
Menneet 745GLT B234F. 245GL B230F. 945GL B230FD

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: 960 16VT
« Vastaus #76 : 06.03.2015, 21:31:57 »

Nuo ehkä demonstroi paremmin..Tiukille se vetää HX35:lla  :D Pistin kylläki toisen jo tilaukseen jenkeistä, että jos jollai tarve tommoselle halvalle sarjalle voi pistää yv:tä

EDIT: Onko muuten tietoa tuosta egt anturista mikä alemmassa kuvassa näkyy, että voiko sitä jatkaa ihan noin vaan, kun LH:lla ajellaan nii hyvä se olis paikalleen saada  O0
Tämä selvensi :D Eiköhän se egt anturi pelaa samalla tavalla vaikka putkea/johtoa mitä nyt onkaan vähän jatkais.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa Hesetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
  • Kilahti Garage
Vs: 960 16VT
« Vastaus #77 : 21.03.2015, 12:59:33 »
Nyt tuli kl-racingin satsi, ja voihan eevertti ku menee lähelle jakopäätä  :buck2: Onko muilla noin lähelle menny ja vielä jakopää kestäny läjässä? Tottakai tuohon välii pitää väkertää suojapelti ja vetästä downpipe kääreellä jos nyt uskaltaa noin jättää, toisena vaihtoehtona ois tietysti ahin pistää ns. väärinpäin jollo mahtuu olemaan enemmä ku hyvin :DD




Kannakettakaan tarvihe kokonaan uutta väkertää, mahtuu oma menemää pienellä terrorisoinnilla paikalleen  P>
Nykyset 960 B204FT, 245 B200F
Menneet 745GLT B234F. 245GL B230F. 945GL B230FD

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: 960 16VT
« Vastaus #78 : 21.03.2015, 13:02:02 »
Laita pakopesän päälle sellanen suojahuppu jos mahtuu. Yks ois tietysti kun kääntäis ahtimenlaippaa hiukan pois päin koneesta jos viitsii uutta pakosatsia alkaa leikkelemään :idiot2:
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa Hesetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
  • Kilahti Garage
Vs: 960 16VT
« Vastaus #79 : 21.03.2015, 13:16:26 »
Laita pakopesän päälle sellanen suojahuppu jos mahtuu. Yks ois tietysti kun kääntäis ahtimenlaippaa hiukan pois päin koneesta jos viitsii uutta pakosatsia alkaa leikkelemään :idiot2:
Ei nyt ensimmäisenä haluis käydä pilkkomaan, tuo downpipen lähtöhän se  tulee vaan lähelle niin vois huppuki mahtuu olemaan ja lähtö vetästä vielä kääreellä. Pitää kävästä kaverilta lainaan huppu ja kattoo mahtuuko koppa kiinni hupun kanssa. eihän tuossa toiminnan puolesta ois mitää ongelmaa laittaa vääripäinkää mut saattaa olla jo vähä liian villin näkönen toteutus  ;D Pelottaa vaan ottaako jakopää miten kipeetä tuosta lämmöstä, kun hohkaa se hupunki kanssa jonnii verran  :(
Nykyset 960 B204FT, 245 B200F
Menneet 745GLT B234F. 245GL B230F. 945GL B230FD

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 960 16VT
« Vastaus #80 : 21.03.2015, 13:39:51 »
Mulla on pöydällä kannen vieressä sama sarja ja inasen erilainen ahdin, jäi joku 3mm rakoa pakopesän ja hihnan väliin. Totesin että ei tule mitään, ja tuumailin että inasen sais lisää kun koneistais laipan vähän vinoon, ja lisää kun koneistais vielä kannenkin laipan vähän vinoon. Kuitenkin mun tarttee lisätä myös ulkoinen hukkis, niin totesin että mie laikon uuden sarjan auki ja käännän rehdisti laippaa vähän sivuun, ei viiti ottaa riskiä kun tän koneen venttiiliremontti on vähän ei-halpaa lystiä.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: 960 16VT
« Vastaus #81 : 21.03.2015, 14:29:38 »
Keraaminen pinnoite pakopesään.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Hesetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
  • Kilahti Garage
Vs: 960 16VT
« Vastaus #82 : 21.03.2015, 17:13:06 »
Mulla on pöydällä kannen vieressä sama sarja ja inasen erilainen ahdin, jäi joku 3mm rakoa pakopesän ja hihnan väliin. Totesin että ei tule mitään, ja tuumailin että inasen sais lisää kun koneistais laipan vähän vinoon, ja lisää kun koneistais vielä kannenkin laipan vähän vinoon. Kuitenkin mun tarttee lisätä myös ulkoinen hukkis, niin totesin että mie laikon uuden sarjan auki ja käännän rehdisti laippaa vähän sivuun, ei viiti ottaa riskiä kun tän koneen venttiiliremontti on vähän ei-halpaa lystiä.
Nyt on tehty pojalle pari senttiä lisää tilaa  O0
Nykyset 960 B204FT, 245 B200F
Menneet 745GLT B234F. 245GL B230F. 945GL B230FD

Poissa Hesetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
  • Kilahti Garage
Vs: 960 16VT
« Vastaus #83 : 29.03.2015, 21:09:50 »
Päivitystä taas viimesimmistä aikaan saannoksista

Öljylinjat sain kasailtua suodatimelle ja ahtimelle, Jäi kaverin rojektista sopivasti yli tuota 8AN letkua ja liittimet. Hytikka liikeessä teetätin 6mm teräspunoksesta banjopäillä öljynpaine letkun ahtimelle ja paluu tuli tuommosesta perus 22mm putkestä, vielä jatkaa ehkä metallisena alkupää ahtimelta paluulle.


Hukkiksen paikkakin jonkimmoine tuli väkerrettyy 28mm sisähalkasijalla olevasta kahesta putkesta kun ei tuo yks 50mm mahtunu mitenkään.

Orkkis suutintukkiki meni "väärinpäin" paikallee lyhkäsempien suuttimien kanssa. Mitä virkaa tuo tulopuolen pyöree pömpeli ajaa? sais vähä järkevämmän näkösen ku heittäs mäkeen tuosta.
Nykyset 960 B204FT, 245 B200F
Menneet 745GLT B234F. 245GL B230F. 945GL B230FD

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4207
Vs: 960 16VT
« Vastaus #84 : 29.03.2015, 21:27:24 »
Tuo paluuletku ei tule kestämään kuumaa öljyä kovin pitkään.
Itse tekisin putkesta ja liitoksiin pätkä öljyn kestävää silikoniletkua.

Poissa Hesetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
  • Kilahti Garage
Vs: 960 16VT
« Vastaus #85 : 29.03.2015, 21:36:31 »
Tuo paluuletku ei tule kestämään kuumaa öljyä kovin pitkään.
Itse tekisin putkesta ja liitoksiin pätkä öljyn kestävää silikoniletkua.
Samalla tavaralla oli ostaessakin öljynpaluu ja oletettavasti ahtimen vaihdosta asti siellä ollu neljä vuotta paikallaan hajoomatta. Aattelin jos nakkasis ahtimelta metalli putkella alas ja siitä tuolla se 10cm pätkä öljypohjaa. Jos se kesän kestää kovettumatta on sillo asiasa ajanu  ;D
Nykyset 960 B204FT, 245 B200F
Menneet 745GLT B234F. 245GL B230F. 945GL B230FD

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1137
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 960 16VT
« Vastaus #86 : 30.03.2015, 13:23:33 »
Meinaakko jättää tasapainoakselit paikalleen?
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97, S70 2.4 -99, V70 2.4 Classic -00

Poissa Hesetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
  • Kilahti Garage
Vs: 960 16VT
« Vastaus #87 : 30.03.2015, 16:19:06 »
Meinaakko jättää tasapainoakselit paikalleen?
Ainaki toistaseks pelkät akselit kun ei tullu aikaseks vielä tulpattuu noitte öljylähtöjä lohkosta.
Nykyset 960 B204FT, 245 B200F
Menneet 745GLT B234F. 245GL B230F. 945GL B230FD

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 16VT
« Vastaus #88 : 30.03.2015, 19:00:50 »
On teillä molemmilla makoisat koneet Volvossa  O0

Poissa Hesetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
  • Kilahti Garage
Vs: 960 16VT
« Vastaus #89 : 18.04.2015, 15:44:44 »
Jotain pientä taas saanu aikaseks. Ollut taas hieman osien hommailua suurimmaks osaks sitte viime postauksen. Kuvat taas otettu leivänpaahtimella kun lopetti toinen puhelin yhteistyön ACS:n reissulla.

Välijäähy ja ahtoputket istu näpäkästi, on kun ois suunniteltu voloon kiinassa tuo cooleri  O0



Hammaspyöräki tuli lopulta hommattua uus kl-racingiltä, ei menny ku elokuvissa tuokaan kun joutu hieman nyrkillä ja kyrvällä koneistamaan kiilaa että siivapyörä kävi paikalleen  ;D vielä pitäis väkertää siivapyörän ja hammaspyörän väliin kiila jos ei tunnu pelkällä pultilla pitävän.


Nykyset 960 B204FT, 245 B200F
Menneet 745GLT B234F. 245GL B230F. 945GL B230FD

 

Kulkukoira  Proturbo