Autoracing  KL-varaosat

940 turbo putsarinkotelo

  • 6 Vastauksia
  • 1589 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kanis187

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 420
940 turbo putsarinkotelo
« : 25.11.2014, 14:40:34 »
Mulla tuo putsarinkoppa vähän lämpenee, kuulin internetistä hurjaa huhua että vaikuttaa muunmuassa kulutukseen tämä asia.
Auto on lastutettu ja ahtoa 0.9bar. Pitäisiköhän sitä sahailla vähän jollain tapaa siis arvartaa, kun siellä on vain 1 n. 7cm halkaisijaltaan oleva rööri josta vehje saa ilmaa.  :o

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5850
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 turbo putsarinkotelo
« Vastaus #1 : 25.11.2014, 14:57:05 »
Onko lämpimän imuilman ottoa pakosarjalta? Sieltä tulee näillä keleillä kuumaa ilmaa. Itse olen heivannut mäelle kaikista ruiskuautoista.

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: 940 turbo putsarinkotelo
« Vastaus #2 : 25.11.2014, 14:57:43 »
Aavaa ne tulpatut röörit sieltä putsarin pohjasta.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa LAIRA

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 335
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 turbo putsarinkotelo
« Vastaus #3 : 25.11.2014, 15:12:18 »
Juu, avaa ne tulpatut ja saat samalla vähän lisämaustetta äänimailmaan.

Poissa kanis187

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 420
Vs: 940 turbo putsarinkotelo
« Vastaus #4 : 25.11.2014, 17:53:38 »
Joo hakkasin ne valetut muovit pois sieltä ja ruuvasin sen suorakulmion pois kotelon pohjasta. Näyttäs vähän siltä että kulutus ois tosiaan kyläajossa tippunut jopa 2L näin 40km ajoon aiempaan verrattuna. Liekö mahdollista? Koppa nimittäin kävi tosi kuumana ja kuuma ilmahan on vähemmän happipitoista. Vaikuttaisi loogiselta.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 940 turbo putsarinkotelo
« Vastaus #5 : 25.11.2014, 22:23:28 »
Joo hakkasin ne valetut muovit pois sieltä ja ruuvasin sen suorakulmion pois kotelon pohjasta. Näyttäs vähän siltä että kulutus ois tosiaan kyläajossa tippunut jopa 2L näin 40km ajoon aiempaan verrattuna. Liekö mahdollista? Koppa nimittäin kävi tosi kuumana ja kuuma ilmahan on vähemmän happipitoista. Vaikuttaisi loogiselta.

Olethan avannut sen putsarikotelon sivusta sen lokariin johtavan tilan?

Ja kuuma ilma ei ole vähä-happisempaa!  :nuhtelu
Sen tiheys on ainoastaan pienempi, jolloin litrassa on vähemmän ainetta.  :juhau:

Mutta jos cooleri on toimiva, ei silläkään ole väliä.

Se, että putsarin koppa on erityisen kuuma, viittaa johonkin muuhun ongelmaan, koska ajoviima huuhtelee sitä ajossa aikas vauhdilla.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa kanis187

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 420
Vs: 940 turbo putsarinkotelo
« Vastaus #6 : 26.11.2014, 09:10:12 »
Olethan avannut sen putsarikotelon sivusta sen lokariin johtavan tilan?

Ja kuuma ilma ei ole vähä-happisempaa!  :nuhtelu
Sen tiheys on ainoastaan pienempi, jolloin litrassa on vähemmän ainetta.  :juhau:

Mutta jos cooleri on toimiva, ei silläkään ole väliä.

Se, että putsarin koppa on erityisen kuuma, viittaa johonkin muuhun ongelmaan, koska ajoviima huuhtelee sitä ajossa aikas vauhdilla.

Se kotelo lämpes aiemminkin vaan kylärallissa maantiellä kun on sitä kuuluisaa ajoviimaa, eilen poljin raskaalla jalalla ja kotelo oli ihan kylmä. Näytti toimivan.
Ja kyllä.

 

Futurez  Kulkukoira