Onko tuo ratin jatkuva tärinä sellainen ominaisuus tässä autossa jolle ei vaan voi mitään tehdä? Jostain palstalta luin, että D1.6 koneen yhteydessä on jotain kumipalikoita? laitettu ratin taakse mutta onko kenellekään tehty sitä samaa tähän malliin? Jostain palstalta taas löysin tiedon, että vetareissa voisi olla vikaa?
Jos autoa pitää jarrulla paikallaan vaihde D\R-asennossa niin tärinä tuntuu myös penkeissä ja se on melkein kaikista ärsyttävin ominaisuus. Jos vaihteen siirtää vapaalle tai P:lle niin värinä vaimenee huomattavasti penkistä. Ratti tuntuu värisevän jatkuvasti. Onko niin, että jos paikallaan seisoo pidempään (kuinka kauan?) D-silmässä niin vaihteiston pitäisi mennä johonki "vapaatilaan", pitäisikö tämän muutoksen huomata?
Tärinää\värinää ei oikeastaan ajossa huomaa. Eli ilmeisesti tämä sulkee pois sen että vaimennustyynyt olisivat kuluneet?
Tärinä\värinä ei ole sellaista että hampaat tippuu, vaan oikeastaan vaan epämielyttävää.
Auto kävi jo huollossa (liikkeessä josta ostettu 3 vko sitten), mutta eivät tehneet muutakuin tarkastaneet vaimennuskumit ja päivittäneet vaihteiston softat. On kuulemma ominaisuus jolle ei voi mitään tehdä ja korostuu kun autossa on niin iso diesel

Vähän jäi tietenkin epäilyttämään että eivätkö vaan halunneet mitään tehdä kun korjaus olisi mennyt heidän omaan piikkiin...palvelu oli kyllä ystävällistä.
Voisiko automaatin öljynvaihto auttaa?
Auto siis V50 D3 2011 ja 140 000km takana.