Samppasport  Futurez

V50 D3 täristää rattia ja vaihde D/R asennossa penkkiä, mitään tehtävissä?

  • 6 Vastauksia
  • 3415 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa oceandrift

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Onko tuo ratin jatkuva tärinä sellainen ominaisuus tässä autossa jolle ei vaan voi mitään tehdä? Jostain palstalta luin, että D1.6 koneen yhteydessä on jotain kumipalikoita? laitettu ratin taakse mutta onko kenellekään tehty sitä samaa tähän malliin? Jostain palstalta taas löysin tiedon, että vetareissa voisi olla vikaa?

Jos autoa pitää jarrulla paikallaan vaihde D\R-asennossa niin tärinä tuntuu myös penkeissä ja se on melkein kaikista ärsyttävin ominaisuus. Jos vaihteen siirtää vapaalle tai P:lle niin värinä vaimenee huomattavasti penkistä. Ratti tuntuu värisevän jatkuvasti. Onko niin, että jos paikallaan seisoo pidempään (kuinka kauan?) D-silmässä niin vaihteiston pitäisi mennä johonki "vapaatilaan", pitäisikö tämän muutoksen huomata?

Tärinää\värinää ei oikeastaan ajossa huomaa. Eli ilmeisesti tämä sulkee pois sen että vaimennustyynyt olisivat kuluneet?

Tärinä\värinä ei ole sellaista että hampaat tippuu, vaan oikeastaan vaan epämielyttävää.

Auto kävi jo huollossa (liikkeessä josta ostettu 3 vko sitten), mutta eivät tehneet muutakuin tarkastaneet vaimennuskumit ja päivittäneet vaihteiston softat. On kuulemma ominaisuus jolle ei voi mitään tehdä ja korostuu kun autossa on niin iso diesel :) Vähän jäi tietenkin epäilyttämään että eivätkö vaan halunneet mitään tehdä kun korjaus olisi mennyt heidän omaan piikkiin...palvelu oli kyllä ystävällistä.

Voisiko automaatin öljynvaihto auttaa?

Auto siis V50 D3 2011 ja 140 000km takana.
« Viimeksi muokattu: 02.12.2014, 14:14:52 kirjoittanut oceandrift »

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 7099
  • Kaikkee sitä...
Täriseekö kone silmin nähden?

Laatikko ei ymmärtääkseni mene "vapaalle" vaikka pitäisi D-asentoa päällä pitkäänkin. Jos laatikon öljyjä ei ole vaihdettu ollenkaan niin noilla kilometreillä se kannattaa jo tehdä. Laatikon öljyjen vaihto ei nimittäin kuulu mihinkään normaalin huollon yhteyteen... :)
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa oceandrift

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Kiitos VÄLKKY taas vastauksista.

Eipä kone nyt mitenkään erikoisesti näyttänyt tärisevän, ainakaan vaihde vapaalla. Tuosta vapaalle menosta D-asennossa luin mm. alla olevasta viestiketjusta, tiedä sitten onko tässä V50 lootassa tuota "neutral controllia". Ainakin vaikuttaa siltä, ettei se välttämättä olekaan niin hyvä asia jos sellainen on aktiivisena:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=1679.0

Täriseekö kone silmin nähden?

Laatikko ei ymmärtääkseni mene "vapaalle" vaikka pitäisi D-asentoa päällä pitkäänkin. Jos laatikon öljyjä ei ole vaihdettu ollenkaan niin noilla kilometreillä se kannattaa jo tehdä. Laatikon öljyjen vaihto ei nimittäin kuulu mihinkään normaalin huollon yhteyteen... :)

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 7099
  • Kaikkee sitä...
Eipä kone nyt mitenkään erikoisesti näyttänyt tärisevän, ainakaan vaihde vapaalla. Tuosta vapaalle menosta D-asennossa luin mm. alla olevasta viestiketjusta, tiedä sitten onko tässä V50 lootassa tuota "neutral controllia". Ainakin vaikuttaa siltä, ettei se välttämättä olekaan niin hyvä asia jos sellainen on aktiivisena:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=1679.0

Jäi tuossa edellä vastaamatta vetareista ettei se vika oikeen niissäkään voi olla jos paikallaan täristää mutta ajossa ei.

Oma 2.0D ei täristänyt kyllä paikallaan, ajossa eikö muutenkaan... :)
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa oceandrift

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
VÄLKKY: olitko muuten kuullut tuosta neutral controllista (mistä laitoin linkin) aiemmin mitään?

Selvästi eivät ole onnistuneet tässä D3:n sovituksessa vanhaan koriin, kun pari muutakin testaamaani vastaavaa V50:stä ovat jonkin verran täristäneet :) Miksihän ovat edes lähteneet vaihtamaan sitä 2.0D:tä pois kahden vuoden takia...

Mistähän kautta tuo tärinä ratille voisi oikein välittyä, sillä jos vaihteisto on vapaalla, niin eikai moottorista sitten oikein ole ainakaan mitään kovin suoraa yhteyttä ohjauksen komponentteihin?




Jäi tuossa edellä vastaamatta vetareista ettei se vika oikeen niissäkään voi olla jos paikallaan täristää mutta ajossa ei.

Oma 2.0D ei täristänyt kyllä paikallaan, ajossa eikö muutenkaan... :)

Poissa Ayrton

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 78
  • www.vrcf.fi
Onkohan näissä dieseleissä alipaineistetut moottorintukikumit...?  :idiot2: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=56867.0;topicseen
-ex- V50 T5 AWD A 2005 -ex-

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 7099
  • Kaikkee sitä...
VÄLKKY: olitko muuten kuullut tuosta neutral controllista (mistä laitoin linkin) aiemmin mitään?

Juu olen kuullut ja lukenutkin täältä. Sen mitä itse olen ajanut eri vuosimallien S40/V50 esittelyautoilla ja omilla S40 T5:lla (normi automaattiloota) sekä S40 2.0D:llä (Powershift loota) niin en ole niistä missään törmännyt tuohon.
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

 

Carcom Oy  Elekma