KL-varaosat  Race.fi

940 D24TDIC öljypohjan irroitus

  • 2 Vastauksia
  • 1866 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa eeetude

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
940 D24TDIC öljypohjan irroitus
« : 03.12.2014, 22:49:22 »
Eli siis 1995vm deeku Volvoon pitäs vaihtaa öljypohjan tiiviste. Kysymys kuuluu täytyykö purkaa jotain muuta pois edestä että öljypohjan saa käteen vai mahtuuko tuleen suoraan jostain välistä?  :idiot2:
940 TDIC

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5836
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 D24TDIC öljypohjan irroitus
« Vastaus #1 : 03.12.2014, 23:41:30 »
Pohjapalkki on tiellä. Moottori kannatukseen, irroittaa palkin pulteistaan ja vänkää alaspäin esim kiiloilla jotta saa tilaa tai vaihtoehtoisesti nostaa moottoria. Sitten kun pultit on löysällä, mittatikku pitää kiinni vielä ja se irtoaa kääntelemällä ja vääntelemällä öljypohjaa.

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 940 D24TDIC öljypohjan irroitus
« Vastaus #2 : 06.12.2014, 20:13:02 »
Joo, tosiaan tilaa tarvitsee etupalkin ja moottorin väliin lisää. Itse näkisin että paras konsti on jättää moottorin kannatuksiin, esim  lankku tms etutolppien päälle ja siitä ympäri kuormaliina joka kannattelee konetta. Sitten vain tiputetaan etupalkki pois, niin on tilaa touhuta ja menee varmasti tiivisteet ja liimat kunnolla paikalleen. Kannattaa muuten samalla varmistaa ettei se moottorin etukopan/öljypumpun ja lohkon välinen tiiviste vuoda. On kuitenkin huomattavasti helpompi vaihtaa tuossa samalla kun öljypohja on jo irti. Ja vuotaa aika usein.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

 

Carcom Oy  Elekma