Elekma  Autoracing

V70 D5 -06 magneettikytkimen vaihto

  • 5 Vastauksia
  • 4864 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pirelli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
V70 D5 -06 magneettikytkimen vaihto
« : 19.05.2011, 18:23:59 »
Uusi magneettikytkin tilattu mutta kysymys kuuluu miten se vaihdetaan ? Ei kai sitä tarvii palasiksi purkaa niinkuin limun poistossa ?

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V70 D5 -06 magneettikytkimen vaihto
« Vastaus #1 : 19.05.2011, 19:28:27 »
Uusi magneettikytkin tilattu mutta kysymys kuuluu miten se vaihdetaan ? Ei kai sitä tarvii palasiksi purkaa niinkuin limun poistossa ?

Limun poistossa ei tarvi purkaa yhtä paljon, kuin koko magneettikytkimen uusinnassa..

Poissa Pirelli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 -06 magneettikytkimen vaihto
« Vastaus #2 : 19.05.2011, 19:54:43 »
"Kannen" irroituksen jälkeen (joka on autostani kadonnut jonnekin) uloimmainen lukkorengas irti ja hihnapyörä ilmeisesti lähtee sitten mutta miten on ton sisemmän lukkorenkaan kanssa, pitääkö se itse magneettia kiinni vai millä se on kiinni ? 

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V70 D5 -06 magneettikytkimen vaihto
« Vastaus #3 : 19.05.2011, 22:12:33 »
Oliskos se magneetti ollut kiinni ihan ruuveilla sisäkehältä.
Näin muistelisin..

Poissa Pirelli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 -06 magneettikytkimen vaihto
« Vastaus #4 : 19.05.2011, 22:59:04 »
Ok, saan uuden vasta ensi viikolla niin siitä sen sitten näkee.

Poissa Pirelli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 -06 magneettikytkimen vaihto
« Vastaus #5 : 23.05.2011, 21:21:50 »
Tänään kävin hakemassa uuden magneettikytkimen ja aloin sitä laittelemaan. Siinä sitten peilin ja fikkarin kanssa kompuraa ja paikkoja tutkiessani huomasin kadoksissa olleen magneettikytkimen osan olevan nätisti pystyssä konehuoneen sivussa. Siinä oli pinta jonkin verran ruosteessa mutta muuten kunnossa jopa säätöprikatkin 3kpl olivat akselin kolossa sisällä. Putsasin sen ruosteesta ja säädin limun 0,4mm poistamalla yhden 0,3mm prikan. Nyt toimii ilmastointi hienosti. Koko hommaan meni tunti aikaa ja tein sen konehuoneen puolelta.
Harmi etten ollut aikaisemmin tutkinut noin tarkasti konehuonetta sillä nyt mulla on uusi magneettikytkin turhan panttina tallissa. 

 

Kulkukoira  Proturbo