Samppasport  Futurez

2.5 Tdi ei ahda

  • 27 Vastauksia
  • 9470 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 2.5 Tdi ei ahda
« Vastaus #15 : 25.12.2014, 18:42:13 »
Egrää ei voi tulpata, syttyy vikavalo lähes heti. Muuten ei vikakoodeja.
Kyllä sen tulpata voi. Mutta mkäs kirjotus tuo sit on tuossa aloistuspostauksessa?

EGR ei vuoda,nkun tulpattu.
Tuosta päättelin että tulpattu.

Onko nuo mainitsemani letkut ja nippa tarkistettu?

Poissa D5252T

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 Tdi ei ahda
« Vastaus #16 : 25.12.2014, 19:18:23 »
Ei voi tulpata, kun syttyy vikakoodi. Tulppasin ja vikakoodi syttyi. Poistin tulppauksen.

Letkut tarkastettu. Nipat tarkastettu. Klemmit laitettu letkun päihin.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 2.5 Tdi ei ahda
« Vastaus #17 : 25.12.2014, 19:30:58 »
Onko autoa viritetty?

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3622
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 2.5 Tdi ei ahda
« Vastaus #18 : 25.12.2014, 21:03:00 »
Egr kalvo voi olla rikki vaikkei koodia antaiskaan. Sillon hukkaa ahtopaineet egr:n kautta pakosarjaan. Yks mystisimmistä ahtopaineen hukkauksista mitä tiiän on johtunu pielessä olleesta ajotuksesta.

 Egr kannattaa tulpata vaikka vikavalo syttyykin, toimivakin egr on vaan koneelle haitaksi.

Kuuluuko ylimääräsiä ääniä? Pakosiipi jos on jollaki tavalla mutkalla niin välttämättä ei jaksa nostaa paineita eikä kuulu ääniäkään. Imusiipi pitää taittuneena sireenimäistä nousevaa ja laskevaa ääntä kierrosten mukaan.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa D5252T

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 Tdi ei ahda
« Vastaus #19 : 25.12.2014, 21:04:49 »
Egrn tulppauksen vikakoodi ei laske ahtoja / syöttöä?

Ei kuulu ylim ääniä. Ajotus on 9 astetta, eli se pitää säätää vähän myöhäsemmälle.
« Viimeksi muokattu: 25.12.2014, 21:07:07 kirjoittanut D5252T »

Poissa D5252T

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 Tdi ei ahda
« Vastaus #20 : 25.12.2014, 21:10:24 »
Onko jollain kokemusta tästä hukkaportista? Ts. Kun jousi on lytyssä, niin kaikki pakokaasu menee ahtimelle vai ohi? Jousi menee lyttyyn, kun laietaan painekellon nippaan 0,7 bar Alipainetta.

Tässä videossa irrotettuna:Wastegate KKK K14 vw golf: http://youtu.be/pem0_acsDbk
« Viimeksi muokattu: 25.12.2014, 21:18:22 kirjoittanut D5252T »

Poissa mikkoms

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 Tdi ei ahda
« Vastaus #21 : 25.12.2014, 21:16:59 »
Maksimit tulee nyt 2200 rpm. Eli 100 kierrosta alempana, katin tyhjäyksen jälkeen. IMm max sanoo 1200 / isku.

Onko ahtoputket ja cuuleri tarkistettu ettei vuoda? Hieman isolta kuulostaa tuo ilmamäärä.

Hukkaportti on auki kun jousi on pohjassa. Hukkaporttia avaava paine tulee metalliputkella turbon imupesän lähdöstä, ahtoputkesta magneettiventtiilin kautta tulevaa kumiletkua pitkin menevä painee lykkää hukkaporttia kiinni jousen avuksi. Eli siis jos tuo kumiletku on irti tai vuotaa, ahtopaineet eivät nouse niinkuin pitäisi.

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3622
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 2.5 Tdi ei ahda
« Vastaus #22 : 25.12.2014, 21:18:38 »
Egr:n vikakoodi ei vaikuta tehoihin.Noin 250 maksaa poisohjelmointi jos merkkivalo häirittee. Hukkaportti on näissä vähän nurinkurinen. 2 suunnasta tulee sama paine ja toisesta suunnasta tulevaa rajotetaan solenoidilla kun tavotepaine on saavutettu. Hukkaportin jousi yksinään pitää n.0,7bar.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 2.5 Tdi ei ahda
« Vastaus #23 : 25.12.2014, 21:31:35 »
Egr:n vikakoodi, tosin samalla ahtopaineen ohjaus, vaikuttaa ahtoihin. Syynä palanut huohottimen sulake. Ja nimenomaan 15.8 ohjauksessa.
Tässä on nyt jotain mystistä mitä kukaan ei ymmärrä. Aloittajan kerronta on vaillinaista. Mitä mä oon ymmärtäny niin ahdot olis ihan normaalit. Ei nää mitään hipo laitteita kuitenkaan ole, varsinkaan vakiona.

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3622
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 2.5 Tdi ei ahda
« Vastaus #24 : 25.12.2014, 21:45:24 »
Niin ja sen verran vielä tuosta heräämisestä että jos paineet nousee alle 1600 kierroksen niin vikaa on mittarissa tai pakosiivessä. Jos pakosiipi on ottanu osumaa niin ahdin voi "herätä" aikasessa vaiheessa mutta ei tuota painetta tarpeeksi. Tosin jos tuotto on 1 bar niin ei nähdäkseni oo mitään vikaa koska vakiopaineet on 0,9 bar.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 2.5 Tdi ei ahda
« Vastaus #25 : 25.12.2014, 22:01:06 »
Niin ja sen verran vielä tuosta heräämisestä että jos paineet nousee alle 1600 kierroksen niin vikaa on mittarissa tai pakosiivessä. Jos pakosiipi on ottanu osumaa niin ahdin voi "herätä" aikasessa vaiheessa mutta ei tuota painetta tarpeeksi. Tosin jos tuotto on 1 bar niin ei nähdäkseni oo mitään vikaa koska vakiopaineet on 0,9 bar.
Tässä Henkka on se ajatus mitä mäkin mietin. Ei ole enää ongelmaa, katti oli tukossa ja mahdollisesti siivet vaurioitunu.
kenkee:n sanoin, avosandaaliaTM vaan. Jos auto pelittää muuten niin heittää kuikkaa sillä mittarilla tai hommaa teollisuus mittarin.

Poissa kenkee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 453
  • 1,5bar
Vs: 2.5 Tdi ei ahda
« Vastaus #26 : 26.12.2014, 08:02:56 »
En missään tapauksessa ole kehottanut antamaan avosandaalia, olen lainkuuliainen uskovainen ja haaveilen hybridi ja sähköautoista vain...  :2funny:  ::)
Nothing beat's SEX but, BOOST!!

Poissa D5252T

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 Tdi ei ahda
« Vastaus #27 : 26.12.2014, 15:53:57 »
Kiitos MikkoMS hukkaportin selvityksestä. Olin ymmärtänyt asian väärin. Ei siellä mitään alipainetta ole. Samoin olin ymmärtänyt tuon jousen suunnan väärin.

Tässä veto 5-vaihteella ylämäkeen ALKUPERÄISELLÄ turbolla:

Ei tuo minusta kovin toimivalta näytä.

1950 RPM pyynti 195 kpa, todellinen 135 kpa

« Viimeksi muokattu: 26.12.2014, 16:14:17 kirjoittanut D5252T »

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy