Carcom Oy  Elekma

850 Volle itkee ABS ja SRS valoja

  • 6 Vastauksia
  • 2039 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Ulan Pakk

  • Vieras
850 Volle itkee ABS ja SRS valoja
« : 11.12.2014, 18:49:46 »
Elikkäs vm. -92 10v koneellinen 850 GLE ei läpäse leimasta kun ABS ja SRS valot palavat. SRS ei edes pala kunnolla vaan hehkuu himmeänä mittaristossa. Koodit koitin lukea niin sain seuraavaa:
A7 - 122 temp. interval too long (mitälie tarkoittaakaan)
B5 - 111 kaikki kunnosaa
B2 ja A3 - Hehkuu kokoajan himmeänä eikä voi lukea mitään.
Loput porteista ei inahtanut sanaakaan.
Osaisiko kukaan sanoa mikä mättää?

Ulan Pakk

  • Vieras
Vs: 850 Volle itkee ABS ja SRS valoja
« Vastaus #1 : 12.12.2014, 20:03:39 »
Jos joku tietäisi kertoa miten nuo "vialliset" tai pimeät koodit sais luettua niin auttaisi myös, ei taida olla ainoa laatuaan jossa diagnostiikan luku temppuilee.

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: 850 Volle itkee ABS ja SRS valoja
« Vastaus #2 : 13.12.2014, 02:16:06 »
Harvinaista, että molemmat valot palaa yhtä aikaa  :o Koitas pitää pitkään (yön yli) akunkenkä irti ja katso nollaantuunko kumpikaan vikavalo. SRS- koodit jäävät muistiin eli vian ilmaantuessa kerran valot jäävät palamaan ikuisesti ilman nollausta. Vanhemmissa 850- volvoissa ei myöskään ole liiemmin abs-vikoja ollut, eli jos kumpikaan vikavalo ei sammu nollauksella, niin epäilisin että mittaristossa häikkää. SRS-vikojakaan ei kovin usein vanhemmissa Volvoissa ole näkynyt eri erikoiselta haiskahtaa.
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Ulan Pakk

  • Vieras
Vs: 850 Volle itkee ABS ja SRS valoja
« Vastaus #3 : 14.12.2014, 20:16:11 »
Eipä nuo koodit nollaantuneet vaikka yön oli irti, oisko mahrollista että mittaristossa oisi juotokset jotenki vatuillaan?

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: 850 Volle itkee ABS ja SRS valoja
« Vastaus #4 : 14.12.2014, 21:06:35 »
Eipä nuo koodit nollaantuneet vaikka yön oli irti, oisko mahrollista että mittaristossa oisi juotokset jotenki vatuillaan?
Onko autossa muuten esiintynyt jotain omituisuuksia, esim. valot eivät syty aina kun kääntää virrat tai puhallin ei mene päälle ? Mietin vaan rikkinäistä virtalukon pohjaa vielä. Tuskin kuitenkaan jäisi kumpikin valo palamaan jatkuvasti vaikka vikaa virtalukon pohjassa olisikin.

Ei montaa kymppiä romikselta / foorumilta mittarit maksa, joten itse ainakin kokeilisin mittarin vaihtoa. Ilmotte jos saat kuntoon.
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Ulan Pakk

  • Vieras
Vs: 850 Volle itkee ABS ja SRS valoja
« Vastaus #5 : 14.12.2014, 22:08:42 »
Unohtu edellisessä mainita että B2 portti nollausyrityksen jälkeen piippaa 122 vikaa, joka taisi olla Cruise Control - Speed has not exceeded X km/h.
Mutta tuo akku tyhjenee kyllä erittäin nopeasti mikäli virrat ovat päällä, mutta muutoin kyllä pitää latausta sisällään. Muuta ihmeellistä en ole huomannut.
Pitää katella jos jostain mittariston kaivaisi tuohon, hyvällä lykyllä laskisi rullattu matkakin  8)

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6708
  • 1% Hybridi
Vs: 850 Volle itkee ABS ja SRS valoja
« Vastaus #6 : 14.12.2014, 22:17:25 »
Unohtu edellisessä mainita että B2 portti nollausyrityksen jälkeen piippaa 122 vikaa, joka taisi olla Cruise Control - Speed has not exceeded X km/h.
Mutta tuo akku tyhjenee kyllä erittäin nopeasti mikäli virrat ovat päällä, mutta muutoin kyllä pitää latausta sisällään. Muuta ihmeellistä en ole huomannut.
Pitää katella jos jostain mittariston kaivaisi tuohon, hyvällä lykyllä laskisi rullattu matkakin  8)

Cruise Control - Speed has not exceeded X km/h.  tuo johtuu siitä, ettei cruice kytkeydy alle 40km/h nopeudessa. Yhtä turha, kuin se ABS:n vikakoodi alle tietyn nopeuden ylittymättömyydestä  ::)
V70 -00 HYL-sy Poistunut pihasta   &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo