Entinen omistaja sanoi että ei ole kumpaakaan, eli siellä on avonainen hukkaportti?
Otetaanpas nyt alusta.
Hukkaportti on pakopesässä ja ohjaa pakokaasun virtausta turbiinin ohi kun haluttu ahtopaine on saavutettu.
By-pass venttiili tai dumppi on taas ahtoputkessa, tai näissä pikkumitsuissa (by-pass) suoraan ahtimen kompressorikotelossa. Tämän tehtävänä on aueta kun kaasu nostetaan vedosta jotta ahtimen tuottama ilma ei törmää kaasuläppään ja aiheuta paineiskua ahtimen kompressoriin. By-pass kierrättää ilman ahtimen imupuolelle eli ilmansuodattimen ja ahtimen väliin ja dumppi taas laskee sen suoraan ulkoilmaan.
Vakioahtimessa sulla siis pitäisi olla by-pass siellä kompressorikotelossa joka pelaa ihan täysin kunhan siinä on ehjä kalvo. Jos suhinaa haluat niin kartiofiltteri auttaa siihen nälkään, voimaa sillä ei kylläkään tule lisää.
Tuo kierrosten leijuminen vaihtaessa tuntuu olevan tinavitosissa ihan ominaisuus. Sitä oppii kyllä ajallaan hieman hillitsemään sopivalla kytkimen/kaasun käytöllä.

Vai sitäkö tarkoitit? Ei nyt tuo välikaasujuttu ihan auennut?