Proturbo  Autodiagnoosi

Automaatin vika vai ominaisuus?

• 51 Vastauksia
  • 13919 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Modifier

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • XC90 T8 TwinEngine
Vs: Automaatin vika vai ominaisuus?
« Vastaus #15 : 19.12.2014, 04:38:39 »
Tere.
Minulla ainakin tuo lukitseminen on sidottu myös nopeuteen,lukittuu 80km/h ja
alas tullessa aukeaa 60km/h nopeudessa.
Vähän samaan tapaan minullakin muuten tuo loota käyttäytyy kun loota on kylmä.
Lämpimänä toki parempi ja geartronikissa on helppo tarkistaa tuo luistaminen vaihde kerrallaan.
Muutamana päivänä antanut vähän ravakammin kenkää niin on taas paljon parempi.
Minulla siis kyseessä tuo tvinturbo ja kilsoja on vasta 156000.

Oikeassa olet. Nopeus on yksi tekijä ja tuossa videossa tuo 60km/h raja ylitettiin, niin sillä en maininnut asiasta.

Poissa Lentäjä

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #16 : 19.12.2014, 18:36:50 »
Tere.
Niin...siis kiihdytys yli kahdeksankympin niin kyllä huomaa lukittumisen.
Kuudenkympin nopeus on se aukeamisraja kun himmaa nopeutta alas.
Volvo S80 t6-99,  volvo 940 -98 2.3fk

Poissa Modifier

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • XC90 T8 TwinEngine
« Vastaus #17 : 19.12.2014, 19:07:31 »
Ja samalla edellisen vaihteen lukittumiskohta kiihdyttäessä.

Poissa jartuo

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #18 : 19.12.2014, 21:08:13 »
Tänään oikein ajatuksella ajelin, on siinä jotain häikkää? Mulla oli joskus MB W211 vähän samanlainen vika, että vaihtoi laiskasti pienillä kierroksilla.
Otin silloin laatikon venttiilikoneiston pöydälle ja putsasin kaikki.
Ventiilikoneistossa oli kerääntynyt sellaista mustaa tahnaa, joka tietysti tekee sen ettei se toimi samalla tavalla kuin kuuluisi?

Onko ketään tehnyt ko. Hommaa ja onko siitä ollut mitään apua? Eikö tuossa laatikossa ole mitään suodatinta?
Volvo V70 D5 Aut. -03

Poissa Lentäjä

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #19 : 20.12.2014, 22:04:11 »
Oikeassa olet. Nopeus on yksi tekijä ja tuossa videossa tuo 60km/h raja ylitettiin, niin sillä en maininnut asiasta.
En ymmärtänyt?

Poissa Lentäjä

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #20 : 20.12.2014, 22:11:24 »
Ja samalla edellisen vaihteen lukittumiskohta kiihdyttäessä.
Nkä tätäkään.
Olisiko vuosimalleissa eroja tai sitten mulla ei ole tietämystä.
Onhan mahdollista,että mullakin on laatikossa häikkää.
Kyllä minulla todellakin käyttäytyy laatikko eritavalla.
Tänään ajelin pitemmän reissun ja kuulostelin laatikon toimintaa.
Tuntuu turbiini luistavan kaikilla vaihteilla alle tuon kahdeksan kympin nopeuden?

Poissa Modifier

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • XC90 T8 TwinEngine
« Vastaus #21 : 20.12.2014, 22:30:56 »
Nkä tätäkään.
Olisiko vuosimalleissa eroja tai sitten mulla ei ole tietämystä.
Onhan mahdollista,että mullakin on laatikossa häikkää.
Kyllä minulla todellakin käyttäytyy laatikko eritavalla.
Tänään ajelin pitemmän reissun ja kuulostelin laatikon toimintaa.
Tuntuu turbiini luistavan kaikilla vaihteilla alle tuon kahdeksan kympin nopeuden?

Mulla ei oo tietoa tuosta sun S80:n laatikosta, mutta jos se on sama 5 vaihteinen geartronic kuin tuossa omassa entisessä V70:ssä niin kolmosesta lähtien lukittuu turbiini. kolmonen 40km/h ja 1500rpm, nelonen 60km/h 1500rpm ja vitonen 80km/h 1500rpm. Nuo lämpimällä laatikolla. Kylmänä luistattaa sitten reilummin.

Poissa jartuo

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #22 : 21.12.2014, 00:15:47 »
Kyllähän tuon laatikon kanssa voi elää, mutta olisi hienoa saada se toimivaksi.
Jos seuraavassa miitissä olisi jollain samanlainen peli jota voisi verrata omaan, onko siinä ensinnäkään mitään vikaa vai olenko vaan tottunut erillaiseen automaattiin?
Volvo V70 D5 Aut. -03

Poissa Lentäjä

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #23 : 21.12.2014, 17:50:06 »
Mulla ei oo tietoa tuosta sun S80:n laatikosta, mutta jos se on sama 5 vaihteinen geartronic kuin tuossa omassa entisessä V70:ssä niin kolmosesta lähtien lukittuu turbiini. kolmonen 40km/h ja 1500rpm, nelonen 60km/h 1500rpm ja vitonen 80km/h 1500rpm. Nuo lämpimällä laatikolla. Kylmänä luistattaa sitten reilummin.
Tere.
Mulla on vaan nelilovinen,melkosesti luistaa varsinkin kylmänä.
Maantiellä ajellessa huomasin,että kun nykäsee manuaalipuolelle ja tönäsee keppiä vaika nelonen jo pesässä niin vasta sitten lukitsee ja kierrokset putoaa.
Taitaa olla jotakin häikkää mullakin tossa lukittumisessa.
Öljyt on kirkkaat ja vasta vaihdettu,myös suodatin vaihdettiin samalla sinne       öljypohjan sisälle.Kilometrejä on vasta 156666.

Poissa C70

• Grand Luxe
  • **
« Vastaus #24 : 21.12.2014, 18:12:09 »
T6 laatikko on täysin eri. Se lukitsee turbiinin D päällä vasta n 80 kmh vauhdissa ja 4 vaihteella. Manuaalipuolella se lukitsee turbiinin myös pienemmillä vaihtella. Se toimii aika samanlailla kuin 5 koneiden 4 vaihteinen.

Voi olla että se lukitsee manuaali 4 ennen tuota D lukitsemisrajaa. Täytyy testailla.....

5 vaihteinen laittaa D asennossa lukkoa jo ainakin nelos vaihteella

Poissa Modifier

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • XC90 T8 TwinEngine
« Vastaus #25 : 21.12.2014, 18:17:21 »
Niin siinä on tuo nelilovinen. Siitä ei oo kyllä mitään kokemusta.

Poissa mulugren

• Turbo
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
« Vastaus #26 : 22.12.2014, 19:17:00 »
Olet varmaan ihan oikeassa ja kyllähän autot käyttäytyy eritavalla mihin on aiemmin tottunut.
Kävin äsken kokeilemassa uudelleen adaptiota, ei saakutti onnistu. Joko olen missannyt jotain tai en vaan ymmärrä.
Ensimmäisen vaiheen jälkeen pitäisi saada kolmio palamaan 1-4 vaihteen jälkeen, en saanut kertaakaan. Kierrosten ollessa 1400rpm.
Toinen vaihe meni paremmin, siinä sain kolme kertaa valon palaamaan. Osaako joku neuvoa?

(Kuva poistettu lainauksesta.)

tuossa tietsikassa lukee että vaihteistoöljyn lämpötila korkea. liittyykö tuo jotenkin adaptaatioo. vai miks tuota ei ole kommentoitu :o
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Lapari

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #27 : 22.12.2014, 19:43:15 »
Näinkö oikein, että onko se tyhj kohta siinä n. 40-50 kmh kohdilla eli juri 4-vaihteen ylösvaihdon kohdilla. Eikös se juuri ole yksi tunnetuin merkki venttiilikoneiston likaisuudesta/ viasta. Varsinkin jos se ryskäyttää vaihteen pälle niin eihän se ole normaalia. Minulla samanlainen vika omassani, eli tietyllä kierrosnopeudella kiihdyttäessä saa laatikon nykäisemään. Tarpeeksi matalilla tai korkeilla kierroksilla tuon voi välttää.

En ole nähnyt kirjoitetun, että joku olisi yrittänyt muuten puhdistaa tuota kuin vaihtamalla öljyt huuhtelemalla. Olisihan tuo mielenkiintoinen nähdä jos joku kokeilisi ;) Eikö ne suorilta suosittele siihen vaivaan venttiilikoneiston vaihtoa.
V70 D5

Poissa jartuo

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #28 : 22.12.2014, 19:57:58 »
tuossa tietsikassa lukee että vaihteistoöljyn lämpötila korkea. liittyykö tuo jotenkin adaptaatioo. vai miks tuota ei ole kommentoitu :o

Juu se kuuluu siihen adaptioon, tuo ilmoitus pitää tulla ennenkuin homma lähtee etenemään.
Volvo V70 D5 Aut. -03

Poissa jartuo

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #29 : 22.12.2014, 19:59:51 »
Näinkö oikein, että onko se tyhj kohta siinä n. 40-50 kmh kohdilla eli juri 4-vaihteen ylösvaihdon kohdilla. Eikös se juuri ole yksi tunnetuin merkki venttiilikoneiston likaisuudesta/ viasta. Varsinkin jos se ryskäyttää vaihteen pälle niin eihän se ole normaalia. Minulla samanlainen vika omassani, eli tietyllä kierrosnopeudella kiihdyttäessä saa laatikon nykäisemään. Tarpeeksi matalilla tai korkeilla kierroksilla tuon voi välttää.

En ole nähnyt kirjoitetun, että joku olisi yrittänyt muuten puhdistaa tuota kuin vaihtamalla öljyt huuhtelemalla. Olisihan tuo mielenkiintoinen nähdä jos joku kokeilisi ;) Eikö ne suorilta suosittele siihen vaivaan venttiilikoneiston vaihtoa.

Voi hyvinkin olla, että ventiilikoneisto olisi likainen? Nyt en muista mitä vaihdetta se silloin kytki tai oli päällä.
Kyllähän tuo ihan pehmeästi vaihteet vaihtaa, vähän liiankin pehmeästi.
Volvo V70 D5 Aut. -03

KL-varaosat  Race.fi