Pientä hiljaiseloa ollut projektin suhteen. Kortti lähti toukokuun alussa moottoripyörällä ylinopeuden takia ja sitä ei taida ihan vähään aikaan saada takaisin.
Tuli kumminkin saatua talli kaveriporukalla ja nyt volvoa alettu rakentamaan "kunnolla". Aikaisemminhan se ei ole ollut yli muutamaa tuntia enempää pois ajosta, mutta nyt on tekniikka irti ja konehuoneesta kaikki purettu. Koneesta pitäisi saada vähintään 400whp ja samalla kori ja muu auto fiksataan kuntoon ajan kanssa.
Käyttöautoksi eli toisinsanoen mahdolliseksi talvipulkaksi tuli hommattua myös vm90 240 sedani, johon farkun vanha b230fk pääsee, kunhan saan vikalistan korjattua ja käytettyä uudestaan konttorilla.



Kuvan jälkeen lähti loputkin irti, jarruputket, tehostin, yms. Konehuone tarkoitus maalata jollakin kivalla värillä...

Vakio koneelle pientä huoltoa, ennenkuin pääsee 240 keulille. Uudet tiivisteet kaikkialle paitsi kanteen ja samalla uudet kk laakerit. Uuden turbomallin öljypumppu ja siirtojalka taitanee samalla siirtyä projekti lohkoon.


Koneeseen seuraavanlainen resepti:
-B230 lohko vaparin tai turbon männillä. Ruttuja kumminkin 9.5:1 paikkeille @ RE85 (lohko on, saattaa tosin vielä vaihtua)
-KLR T3 nokka / säädettävä hihnapyörä (hommattu)
-Plenumi (hommattu)
-Holset HX40 Super #14 pesällä (hommattu)
-Bilteman 50mm hukkis (hommattu)
-MS2 V3 (hommaamatta)
-530 kansi isommilla pakovenoilla ja paremmila seeteillä (kansi on, ei ole vielä käynyt koneistuksessa)
-H-profiilit (hommaamatta)
-Isot suuttimet 1000-1200cc (hommaamatta)
Tossa tollanen karkea lista. Joitakin osia tosiaan jo hommattu. Pakosarja pitäs tehä ite, laipat ja mutkat on jo hommattu siihenkin.
Uusi käyttöauto. Ajettu vaatimattomat 530tkm. Tekniikka b200f. Lisävarusteita ei ole.

Leimalle pitää uusia takajarrut ja tuulilasista tuli korjauskehotus. Lisäksi pohjaan yksi pieni 5cm paikka ja yhden jarruletkun oikaisu.

