Futurez  Kulkukoira

B200E Tukkoinen

  • 8 Vastauksia
  • 4827 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juakko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
B200E Tukkoinen
« : 21.05.2011, 16:10:20 »
Mikähän liene 740:issa kun kone on aivan järjettömän tukkoisen oloinen. Kun ostin auton n10 000km sitte, poltin siitä karstat kun auto oli ollut koko käyttöiän vanhalla ihmisellä mutta tämän jälkeenkin kone on ollut aivan järjettömän tukkoinen.
Koneeseen olen tehnyt seuraavaa.. :Öljyt, suodatin, moottorin puhdistajaa tankkiin, tulpat, jakajan kansi, pyötriä, tulp johdot, putkisto kahdella virtaavalla änkällä, jako kohillaan ja syttyä säädin niin että ennakko on tyhjäkäynnillä 12astetta. Mutta oireet on vain jatkunu.
Olisko mahdollista että sihti ja bensan suodattimen olisi niin tukossa koska bensamittari ei toimi ja auto on varmasti ajettu monta kertaa miltei tankki tyhjäksi niin olisiko jtn roskia päässyt mah sihtiin ja suodattimiin??  :o
Katoin myös puristukset koneesta jotka oli12bar pytyllä, elikkä tuskin noi venttiilitkään hyvinkarstaiset silloin on? Vai pitäisikö tehdä ohivuotomittaus?

hevonen

  • Vieras
Vs: B200E Tukkoinen
« Vastaus #1 : 21.05.2011, 16:31:39 »
-Vaiha nyt ainakin se suodatin sieltä auton alta jos ei mitään hajua oo koska on vaihdettu.

-Ilmansuodatin?

-Minkälainen on kulutus? Onko vähän korkea vaikka auto ei kulje kunnolla?
Jos näin, ohjauspaineensäädin voi olla jumissa tai sinne ei tule virtaa.

-Katoppa jos on imuilman lämpimänottoputki paikallaan ettei ole läppä ohjaamassa koko ajan kuumalle puolelle.

 :hg:

Poissa Juakko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: B200E Tukkoinen
« Vastaus #2 : 21.05.2011, 16:36:46 »
Jeeps.. Pitääkokeilla. Kulutus on n 10l/100km molemmin puolin että omastamielestä aika volvon normi rajoissa(ko?). Miten ohjauspaineen säätimen pystyy testaamaan? Ja mitä tarkalleen tarkoitat imuilman lämpinäottoputkella?  ???
Ainiin ja joskus lähelle punarajaa kiihdyttäessä on tehnyt niin että juuri kun mittari on melkein punrajalla auto booa/röpöttää yhtäkkiä ja kierrokset tipahtaa 4000rpm...  :o
« Viimeksi muokattu: 21.05.2011, 16:49:14 kirjoittanut Juakko »

hevonen

  • Vieras
Vs: B200E Tukkoinen
« Vastaus #3 : 21.05.2011, 16:48:01 »
Jeeps.. Pitääkokeilla. Kulutus on n 10l/100km molemmin puolin että omastamielestä aika volvon normi rajoissa(ko?). Miten ohjauspaineen säätimen pystyy testaamaan? Ja mitä tarkalleen tarkoitat imuilman lämpinäottoputkella?  ???
Kulutus on sitten varmaan normaali.

Alkuperäisenä kiertää sellainen haitariletku ilmanputsarilta pakoputken alkuosaan sellaiseen peltihäkkyrään josta putsarikotelossa oleva termostaatti ohjaa ottamaan imuilman kylmillä ilmoilla ja se termari jumii joskus niin että ottaa aina kuumaa. Se putki kiertää alhaalta koneen etupuolelta.
Jos sellaista ei näy, on se turhana kapistuksena heivattu norjan yli kuubaan...

Op-säätimen töpsään kuuluu tulla käydessä virta, sen töpsän voi irroittaa ja mitata tuleeko se sinne. Jos teet sen kun moottori käy ja on kuuma, saattaa käynti huonontua hetken päästä kun säätimen lämmitys lakkaa(töpsä irti säätimestä) ja se ohjaa kylmän koneen bensanpaineen ruiskulle. No, silloin se ainakin toimii... :)

Joku kertoo varmaan hienomman metodin tuohon hommaan, itsellä ei onneksi ole ollut kuin yksi keljujetti eli hienommin K-jet ruisku, joten en mikään huippuosaaja tuon kanssa ole, mitä nyt ne normaalit tappelut sen kanssa joutui tekemään.

Ps. Pyöriikö muuten tankkipumppu? Kuulee täyttöaukosta kuuntelemalla kun kone käy.

Poissa Juakko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: B200E Tukkoinen
« Vastaus #4 : 21.05.2011, 21:24:22 »
Joo no sen putken heivannu kuuseen jo ajat sitte. Tankin pumppu toimii kyllä mutta, toi paineen säätimen pistokkeen irroitus ei vaikuta koneen käyntiin mitenkään (lämmin kone). Hallissa oli yleismittari hukkunu johonkin niin en nyt kerennyt jännitettä mittaamaan.
Ps: Muokkasin edellistä viestä. Kirjoitin siitä oudosta röpöttämisestä/booamisesta mikä joskus tapahtuu kun kiihdyttää ja kierrokset on miltei punarajalla. Taitas kyllä omasta mielestä viitatata just bensan saantiin :P
« Viimeksi muokattu: 21.05.2011, 21:26:05 kirjoittanut Juakko »

Poissa Juakko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: B200E Tukkoinen
« Vastaus #5 : 24.05.2011, 17:01:05 »
Sanokaapa muuten paljon pitäis olla bensanpaineet b200e koneessa ja missä ois hyvä piste mitatata ne?? Ja tuosta ohjainpaineen säätimestä senverran että nyt kun katoin niin kyllä sinne about 11v jännite näkyy tulevan.

Poissa seiskanelonen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 286
  • www.vrcf.fi
Vs: B200E Tukkoinen
« Vastaus #6 : 24.05.2011, 23:36:20 »
Puhdista se ohjauspaineensäädin ja öljyä/rasvaa ne liikkuvat elementit. Voisko se tehon loppuminen kumminkin olla sytyksen katkaisijan ansiota, mikali sellainen on olemassa po.moottorissa. Polttonestensuotimen vaihto ei ainakaan pahenna oireita.
sisäänajettuja volvoja
144Gl-74, 244 Dl-79,  244 Dl-83,  244 Gle-84,
740 Gle-90, 940 Ft-94

hevonen

  • Vieras
Vs: B200E Tukkoinen
« Vastaus #7 : 25.05.2011, 07:25:50 »
Näissähän on kierrosrajoitin sytkäboksissa siellä poljintelineessä. Ei se kyllä booaamista tee, katkasee vaan siellä jossain 6000 jälkeen. En muista tarkkaa lukemaa tuolle, oisko n. 6500?
Paineensäädinhän on siinä määränjakajan yhteydessä mistä lähtee putket suuttimille. Paine pitäisi olla n. 5 bar, sitä en tiedä mistä sen saat mitattua.

Tuollainen tuli tuossa mieleen että jos bensapumppu ei tee riittävää painetta, tässä tapauksessa yli 5 bar niin eihän se silloin riitä.
Olisko pumppu kuolemassa tai sitten joku kätevä joskus vaihtanut sinne vääränmallisen sähköruiskun pumpun? :idiot2:

Poissa Juakko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: B200E Tukkoinen
« Vastaus #8 : 26.05.2011, 15:13:04 »
Hmm pitäs keksiä joku patentti tohon miten paineen sais mitattua.. Jeps pitää puhdistella toi ohj paineen säädin. Auton alla oleva varsinainen bensapumppu näytti kyllä ainakin samalta kuin alk peräinen volvon pumppu. Pitää nyt ainakin kokeilla noita ja vaihtaa se suodatin ja se varsinainen pumppu alustan alla.
Niin ja tosiaan kyllähän toi rajoitin rupeaa vain pätkimään auton sytystä että tuskin toi nyt yhtäkkiä just punarajalle tullessa vaan tiputas kiekat 4 tonniin....  ???
Jos joku vois vaikka linkittää kuvaa aukaistusta volvon paineen säätimestä niin ymmärtäs sen sielun elämää vähän paremmin.
AINIIN.. ja muutaman kerran on toi ruoska tehnyt niin että kylmänä pyörii todella huonosti tyhj käyntiä tai välillä jopa kolmella.  :P
« Viimeksi muokattu: 26.05.2011, 15:33:07 kirjoittanut Juakko »

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo