Autoracing  KL-varaosat

Osxun 960

  • 27 Vastauksia
  • 12799 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Osxu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 543
  • Vittuilu on välittämistä
Osxun 960
« : 23.12.2014, 17:11:46 »
Nonniin pistetääs tänne tälläinen, jos ei muuta niin vaikka huoltomuistioksi. Tuli jonkin sortin mielenhäiriöstä johtuen otettua riesaksi tuollainen itseäni kaksi vuotta nuorempi ökyvolvo, jolla on jo 415tkm kruisailtu. Tarkoitus olisi fiksailla pikkuruosteet pois, korjata keuliva asento, tummentaa ikkunat jollain 30-20% kalvolla ja jos sitten vielä jotkut Volvon omat vanteet alle. Mukava kruiserihan tuo on.

Varustelista on aika kiitettävä, tässä on paremmat varusteet kuin mun S60:sessä :D Näistä mainittavia ovat:

- Vakionopeudensäädin (ei toimi)
- Automaatti-ilmastointi (lämmönsäätely toimii mutta ilmeisesti kylmäaineet vuotaa/loppu)
- Kattoluukku
- Sähkölasit joka nurkassa
- Penkinlämmittimet luonnollisesti
- Joku lukko, en ole kokeillut onko G80 vai mikä.

Voi siellä olla muutakin mitä ei nyt mieleen tule, esim takakontissa on toimimaton CD-vaihtaja, ajattelin sen jättää sinne "nostalgia fiilistelyksi."

Ilmeisesti auto on ollut asiallisella pidolla koko ikänsä, siitä todisteena hyvä huoltohistoria. Sisusta on siistissä kunnossa, mitä nyt lattiamatto kaipaisi pesua, se taitaa olla kesän murheita. Penkit ovat siistit, mutta jokaisessa on omat pikkuvikansa, mikä on siinä mielessä hyvä ettei niiden puolesta tarvitse pelätä. Muoviosat ja ovi pahvit ovat ehjiä ja hyväkuntoisia. Käsittelin ne tossa 303 Aerospace protectantilla joka on aivan paras aine siihen hommaan. Maalipinnassa on omat murheensa, ovien alareunat ovat ruosteessa, vaikuttaisi olevan vasta aika alkavaa ruostetta eli ei pitäisi olla hitsausta tai muutakaan reikien paikkausta tiedossa.

Hitsaaminen tuli mainittua joten siirrytään jutussa siihen auton pohjaan ja helmoihin. Pikaisen tarkastelun perusteella auto ei ole hitsauskonetta nähnyt kuin tallin nurkassa. Eikä tarvettakaan näyttäisi olevan. Tähän saa varmuuden vasta kun pääsen auton alle, ehkä menee katsastukseen asti, ehkä käyn töissä öljymontulla jo aiemmin.

Öljynsuodattimen kävin ostamassa, mielessä öljynvaihto. Onko tollainen kutoskone miten nirso öljyjensä suhteen, onko jotain tiettyä ölppää jota kannattaa käyttää?

Puuhalistaa:
- Uudet rek.kilvet asennettu.
- Takavaimennin poistettu, korvattu suoralla putkella.
- Etuvilkut uudistettu
_________________________________________________ _________________________________________________ __
Kirjoitin nämä puhtaaksi autosta löytämistäni papereista
Volvo 960 Huolto historiaa                     
- 15 800 15tkm määräaikaishuolto    
- 30 038 30tkm määräaikainen    
- 46 200 45tkm määräaikainen
- 60 730 60tkm määräaikainen
- 75 520 75tkm määräaikainen
- 91 306 90tkm määräaikainen   Jakopäähihna+moniurahihna uusittu
- 107 916 105tkm määräaikainen
- 118 293 120tkm määräaikainen
- 137 000 135tkm määräaikainen
- 153 000 150tkm määräaikainen
- 165 779 165tkm määräaikainen
- 179 584 180tkm määräaikainen   Jakohihnan vaihto
- 196 666 195tkm määräaikainen
- 209 696 210tkm määräaikainen
- 225 300 225tkm määräaikainen   Jakohihnan vaihto
- 240 472 240tkm määräaikainen   Korkeus säätimet vaihdettu taakse, öljyt+suodatin
- 253 860 255tkm määräaikainen   Ölhyj+suodatin
- 260 500 Pohjaanlyöntikumit taakse
-    Ilmansuodatin
- 262 400 Öljyä lisätty 1L
- 263 960 Tuulilasin vaihto uuteen
- 268 900 Jakohihna, moniurahihna, kiristinrulla, vesipumppu
- 281 077 käsijarru huollettu
- 282 680 Öljyä lisätty ½L
- 284 000 Oikea umpio uusittu
- 291 100 Koneöljyt ja laatikosta myös
- 311 000 Öljyt+suodatin, taka jarrupalat, käsijarruvaijeri
- 313 200 jakohihna, kiristäjä, vesipumppu
- 320 700 Öljyt+suodatin, laatikkoöljyt, lambda-anturi
- 332 750 Nokka-akselin asentotunnistin, umpionlasi vasen
-    Etuiskarit uusittu, katsastettu, ilmansuodatin
-   Flektin anturi
-   Takajarrulevyt+palat, käsijarruvaijerin takaosat
-   Kitkarenkaat alle 195/65/15
-357 600 Jakohihna, kiristäjä, vesipumppu
-    Alapallot vaihdettu
-    Etujarrulevyt+palat, jarruletkut eteen,  kitkarenkaat 205/65/15 , Katsastettu
- 399 900 Jakohihna, kiristäjä, vesipumppu
-    Oikea raidetangonpää, alapallo, käsijarruvaijerit, Katsastettu
-  410 021 Jakohihna, nokka-akselin etutiivisteet, autom. öljyt, öljyt+suodatin, ilmansuodatin
- 416 495 Katsastettu, öljyt+suodatin vaihdettu, käsijarrukengät uusittu, käsijarrun säätö
- 420 310 Termostaatti ja jäähd.nesteet vaihdettu.
- 421 140 RVS-käsittelyn ensimmäinen vaihe.
- 421 583 öljyt+suodatin, RVS-käsittelyn toinen vaihe.
- 425 044 Takajarrupalojen vaihto.
_________________________________________________ _________________________________________________ __

Pistetään romaanin loppuun vielä kuvia autosta.








Konehuone viestii siitä, siitä että auto on ollut hyvällä pidolla. Tallinaapuri kehui, että hänellä on ollut milleniumin jälkeen valmistettuja autoja jotka eivät ole yhtä komeassa kunnossa. Pitihän se kuitenkin puunata

Vaihdoin tänään 23.12 aikansa nähneet etuvilkut uusiin kirkkaisiin.

« Viimeksi muokattu: 07.08.2015, 20:53:51 kirjoittanut Osxu »
Nykyinen kulkupeli: Diudi A4 guttaro
Näistä on jo päästy eroon: Nissan Sunny, Volvo 940, Saab 900, Volvo 240, Nissan 200SX S13, Volvo 740, Volvo 960, Volvo S60, Saab 9-5

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1331
Vs: Osxun 960
« Vastaus #1 : 23.12.2014, 17:32:17 »
Komea auto! Miksei alkuperäinen soitin olisi kiva vielä.
a car you can believe in

Poissa Osxu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 543
  • Vittuilu on välittämistä
Vs: Osxun 960
« Vastaus #2 : 23.12.2014, 18:18:42 »
Komea auto! Miksei alkuperäinen soitin olisi kiva vielä.
Se on edellisten toimesta hukattu, jos tarkkaan katsoo niin huomaa että lämmönsäätöpaneelin ja soittimen välissä on ruma rako. Ja soitin pysyy paikoillaa Rizzla-paketilla :D
Nykyinen kulkupeli: Diudi A4 guttaro
Näistä on jo päästy eroon: Nissan Sunny, Volvo 940, Saab 900, Volvo 240, Nissan 200SX S13, Volvo 740, Volvo 960, Volvo S60, Saab 9-5

Poissa Osxu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 543
  • Vittuilu on välittämistä
Vs: Osxun 960
« Vastaus #3 : 14.01.2015, 18:21:19 »
Nonniin tänään käytiin katsastuskonttorilla kokeilemassa.



Tutkin käkkärin toimimattomuutta, palat näytti siltä etteivät ole koskeneet rumpuihin kunnolla. En kuitenkaan tehnyt mitään, koska ei ollut tarpeeksi isoa holkkia sen napamutterin avaamiseen. Hain Motonetistä holkin, ja nappasin uudet takajarrupalat mukaan kun vanhat alkavat olemaan lopussa. Levyt menee vielä. Vaijeritkin sinne oli uusittu jonkun toimesta. Vaijerin kiristämisellä ei ollut merkitystä.

Tuli sitten nousuhumalassa sovittua kaupat 8x17 Pegasus-replicoista. Maalihan noissa on huono ja paikoitellen irtoillut. Renkaat oli ihan kohtalaiset ja ajattelin jos ne ajais loppuun ja sitten kävis puhalluttamassa ja maalauttamassa noi vanteet.


Pohja tuossa oli tosiaan koskematon eikä tarvitse koskeakkaan.
Nykyinen kulkupeli: Diudi A4 guttaro
Näistä on jo päästy eroon: Nissan Sunny, Volvo 940, Saab 900, Volvo 240, Nissan 200SX S13, Volvo 740, Volvo 960, Volvo S60, Saab 9-5

Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
Vs: Osxun 960
« Vastaus #4 : 14.01.2015, 19:23:50 »
Ei sitä napamutteria tarvitse avata. Jarrusatula irti 12mm hylsyllä, naputtelee levyn veks (kantsii löysätä kässärivaijeri ensin) Sit vaan suosiolla uuden hihnat (+asennussarja?) , rummun reunasta hioo olaksen pois ennen asennusta (ei tarvii olla isoakaan olasta=ei mene paikalle) satula paikalle ja vaijerista löysät pois. :)
Nimimerkillä: tänään remppasin.
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

Poissa Osxu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 543
  • Vittuilu on välittämistä
Vs: Osxun 960
« Vastaus #5 : 16.01.2015, 18:43:21 »
.

Jep ei tarvinnut irrotta napaa, hetken tutkailun ja purkamisen jälkeen hiffasin miten kasataan.

Näkyi olevan molemmin puolin sama tarina, toisesta kengästä oli kulunut lähinnä keskikohta, toinen kauttaaltaan iha vähän, sekin keskikohdasta eniten. Onko rummussa jotain vikaa sitten, en tiedä. Ylimääräistä työtä aiheutti jumiutunut käkkärin säätömutteri, jouduin purkamaan koko keskikonsolin sen takia. Jätin uudet jarrupalat hyllyyn siltä varalta ettei vieläkään riitä rahkeet leimaan. Seuraava epätoivoinen yritys olisi ollut uudet jarrulevyt taakse. No leimahan sieltä tuli kuitenkin. Jarruvoimat 2,1Kn ja 1,4Kn jos en ihan väärin muista, eroa kuitenkin 29% läheltä liippasi :buck2:
Laitoin auton mukana tulleet kesärenkaat(Nypityt nastat) alle, ne olivat "kitkarenkaat" ja sillä kuitattiin se toinen hylyn syy.

Öljyt ja suodattimen vaihtelin siinä renkaiden vaihdon ohessa, lähinnä sen takia, että tietää mitä öljyä siellä on. Eli Mobil super3000X1 öljyt kaadoin koneeseen ja siniseltä haettu suti asentui koneen kylkeen.  Seuraavan kerran tämän kanssa konttorille viimeistään 10.03.2016 :hello:
« Viimeksi muokattu: 16.01.2015, 18:47:26 kirjoittanut Osxu »
Nykyinen kulkupeli: Diudi A4 guttaro
Näistä on jo päästy eroon: Nissan Sunny, Volvo 940, Saab 900, Volvo 240, Nissan 200SX S13, Volvo 740, Volvo 960, Volvo S60, Saab 9-5

Poissa artoR

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: Osxun 960
« Vastaus #6 : 16.01.2015, 23:26:04 »

Tuli sitten nousuhumalassa sovittua kaupat 8x17 Pegasus-replicoista. Maalihan noissa on huono ja paikoitellen irtoillut. Renkaat oli ihan kohtalaiset ja ajattelin jos ne ajais loppuun ja sitten kävis puhalluttamassa ja maalauttamassa noi vanteet.




Väittäisin että nuo on aidot 850 T-5R:n TITAN vanteet kooltaan 7"x17". Ja alunperin väriltään antrasiitti...
244Turbo -83    850T-5R -95    V70 2.4T Ocean Race -02
www.garaget.org/artoR

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: Osxun 960
« Vastaus #7 : 17.01.2015, 14:43:02 »
Väittäisin että nuo on aidot 850 T-5R:n TITAN vanteet kooltaan 7"x17". Ja alunperin väriltään antrasiitti...
Kyllä. 932 ja mattalakka
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa Osxu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 543
  • Vittuilu on välittämistä
Vs: Osxun 960
« Vastaus #8 : 17.01.2015, 14:57:11 »
Jumalauta, Volvon leimahan siellä on takapuolella, numeroista ei saa maalauksen takia kunnolla selvää jotain tyyliin 3529649 ja 761742. Mikähän noista on sellanen käypä kauppahinta lohkeilevien maalien kanssa? Kanttari jälkiä ei tainnu missään vanteessa olla. Lähinnä mietin vaan että teinkö hyvät vai huonot kaupat?
Nykyinen kulkupeli: Diudi A4 guttaro
Näistä on jo päästy eroon: Nissan Sunny, Volvo 940, Saab 900, Volvo 240, Nissan 200SX S13, Volvo 740, Volvo 960, Volvo S60, Saab 9-5

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Vs: Osxun 960
« Vastaus #9 : 19.01.2015, 03:24:12 »
Tuutko Sunnuntaina tällä ST1:lle miitteilee ?  ;)
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa Osxu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 543
  • Vittuilu on välittämistä
Vs: Osxun 960
« Vastaus #10 : 19.01.2015, 14:20:36 »
Juuh elikkäs öljypohjan kierteet on korkannu. Ihmettelinkin öljyjä vaihtaessa, että proppu tuntui oudolta avattaessa, välillä pyöri sormin ja välillä piti räikällä auttaa. Lisäksi aiemmin kun oon tinakoneisiin vaihtanu öljyjä, on proppu ollu joku 17-19mm, kumminkin sellainen että lenkkiavaimella oon avannu. Tämä proppu oli 24mm. En edes omista niin isoa lenkkiä. Selvittelin että kierteen pitäis olla 18x1,5. Nopean mittauksen mukaan toi proppu oli 17x? jengalla.

Kaikki olikin mennyt liian ongelmitta  :peetu:
Tilasin Skruvatista uuden propun, toivottavasti ehtii tällä viikolla vielä perille, suunnitelmana kokeilla jos menee tiiviisti O-renkaan kanssa. Eli ilman kupariprikkaa .


Tuutko Sunnuntaina tällä ST1:lle miitteilee ?  ;)
Näillä kertoimilla veikkaan saapuvani seiskalla tai kävellen jos seki viel päättää hajota :|
Nykyinen kulkupeli: Diudi A4 guttaro
Näistä on jo päästy eroon: Nissan Sunny, Volvo 940, Saab 900, Volvo 240, Nissan 200SX S13, Volvo 740, Volvo 960, Volvo S60, Saab 9-5

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Vs: Osxun 960
« Vastaus #11 : 19.01.2015, 20:16:30 »
Tarviitko siihen seiskaan niit etupenkkejä? :D Voisin ne sulle ny myydä :D
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa Osxu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 543
  • Vittuilu on välittämistä
Vs: Osxun 960
« Vastaus #12 : 19.01.2015, 20:25:30 »
Paljonko joudun köyhtymään?
Nykyinen kulkupeli: Diudi A4 guttaro
Näistä on jo päästy eroon: Nissan Sunny, Volvo 940, Saab 900, Volvo 240, Nissan 200SX S13, Volvo 740, Volvo 960, Volvo S60, Saab 9-5

Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
Vs: Osxun 960
« Vastaus #13 : 20.01.2015, 09:19:50 »
Noissa Titaneissa on sitten väärä ET, tarvii spacerit väliin. ;)
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

Poissa Osxu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 543
  • Vittuilu on välittämistä
Vs: Osxun 960
« Vastaus #14 : 20.01.2015, 11:26:52 »
Nonnii eli ilmeisesti millisellä nousulla oli sitten toi öljypohjan proppu. Mittausmenetelmän tai varsinkaan mittaajan tarkkuudesta en sano mitään.
Noissa Titaneissa on sitten väärä ET, tarvii spacerit väliin. ;)
Jep näitä on jo katseltu eri nettikaupoista.
Nykyinen kulkupeli: Diudi A4 guttaro
Näistä on jo päästy eroon: Nissan Sunny, Volvo 940, Saab 900, Volvo 240, Nissan 200SX S13, Volvo 740, Volvo 960, Volvo S60, Saab 9-5

 

Carcom Oy  Elekma