1400€ löyty 130 tkm ajettu vaihtokone suomesta. Siihen työt päälle niin ei taida 2500€ riittää.
Mitään syytähän tuohon rikkoontumiseen ei löydy eivätkä luonnollisesti tohdi edes arvaillakkaan.
Nuo ovat aikalailla ovh-hintoja varaosahaussa. Ruotsin hinnat kannattaa myös tarkistaa. Laatu on yleensä priima ja kuljetusliike tuo kätevästi pihalle. 500€ - tonni menee työhön paikast riippuen. Varsin helppo homma tuollaisesta.
Moottori ja vaihteisto lasketaan yhtenä pakettina alas. Sitten erillään autosta vaihdetaan moottori toiseen ja kaikki apulaitteet.
Alatukivarret kun avaa sisäpäästä, niin saa vetoakselit irti ja hieman sivuun talteeneikä pyöriälään tarvitse irroittaa. Ilmastoinnin kompressori pitää myös irroittaa moottorista niin että jää letkuistaan ja aineet sisälle. Päällä jätetään oikeastaan kaikki kamat moottoriin. Sähkötkin on yhdellä töpselillä mutta pitää muistaa avata mm lambdojen johdot.
Vaihtomoottorin johtosarja on erilainen mm. Automaatissa ja manuaalissa joten hiukan säästyy hommaa jos löytyy ihan samanlainen moottori.
Onhan siellä moottorissa ollut öljyt? Ei oikein muuten tule kiinnileikkaamisia. Juuri muutama vko sitten vaihdoin B5244 moottorin ja oli kestänyt ajoa 4km ilman tippaakaan öljyä.