Autoracing  KL-varaosat

V50 moottori sökö

  • 32 Vastauksia
  • 14892 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa markkuh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
V50 moottori sökö
« : 30.12.2014, 15:49:29 »
Nyt vituttaa ja isolla V:llä

Emännän auto jätti sunnuntaina välille ja hinattiin Wetterin pihaan. Tänään olivat kerenneet vähän sitä kurkata niin ilmeisesti nokka-akseli oli jollain tapaa porsinut ja venttiilejä ym solmussa.
Korjauskustannusarvio luokkaa 2000-3000€.

Auto on 2005 mallia ja kone 1.8 bensa ja sillä on ajettu ainoastaan n 95000 km. Valmistaja tuskin ottaa osaa kustannuksiin.
Ja uskaltaako joku arvata mikä vaurion on aiheuttanut.

Kummin tässä olisi viisaampi tehdä, korjauttaa kone vai etsiä vaihtomoottori??








Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: V50 moottori sökö
« Vastaus #1 : 30.12.2014, 16:26:22 »
Voipi olla että selviää vaihtokannella? Joita löytyy myöskin täältä foorumilta
No kun halvalla sai.

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6591
  • 1% Hybridi
Vs: V50 moottori sökö
« Vastaus #2 : 30.12.2014, 16:46:23 »
Mitsussa meni hammashihnan kiristinrullan akseli poikki, korkkasi nokkapukit ja jokaisessa männässä venttiilin kuva. Moottorikoneistamo niputti kasaan niine hyvineen, eihän se heitä haitannut
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: V50 moottori sökö
« Vastaus #3 : 30.12.2014, 16:46:28 »
Oliko vika jakohihnassa ja onko tuota vaihdettu ikinä?
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa markkuh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 moottori sökö
« Vastaus #4 : 30.12.2014, 17:15:32 »
Kone pyörii kettingillä, ei ole hihnaa

Poissa joonak

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 217
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 moottori sökö
« Vastaus #5 : 30.12.2014, 20:11:19 »
Kone pyörii kettingillä, ei ole hihnaa

Voi se ketjukin katketa, tosin on huomattavasti harvinaisempaa kuin hihnakoneessa. Been there, done that  ::)
C70 T5 2006 Summum

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 moottori sökö
« Vastaus #6 : 30.12.2014, 21:07:10 »
Yleensä tuollaisia vaurioita syntyy jos öljynpaine häviää. Nokka-akseli leikkaa kiinni ja hajoaa ensimmäisten osien joukossa.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa markkuh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 moottori sökö
« Vastaus #7 : 30.12.2014, 22:04:53 »
Huomenna voi selvitä tarkemmin mitä sieltä on rikki. Öljyt+suodatin on viime kesänä vaihdettu ja säännöllisesti muutenkin huollettu.

Kesken ajon oli sammunut sen enempiä nykimisiä tai ääniä. Tosin nämä on emännän kertomaa ja eihän tuo välttämättä edes ylimääräisiä ääniä edes erota, ainakaan pyörän laakerin huutamista ei edes noteerannut. Itse ei ole tullut ajettua autolla vähään aikaan.

Auto on ollut meillä jotain 7-8 vuotta ja siihen on ajettu siinä ajassa noin 40000 km eli melko vähällä käytöllä se on kaikkinensa ollut. Sehän tässä vituttaakin että eihän noille kilometerille vaan saisi moottoririkkoja tulla. Kone on ilmeisesti Foordin tekoja mutta luulisi valmistajaakin kiinnostavan mistä särkyminen johtuu.

Jututin tuossa erästä autokorjaria niin oli sitä mieltä että alakerrasta on tuskin mitään hajonnut ja halvimmalla selviää varmaan kannen vaihdolla. Vaihtokansia näkyi olevan pari myynnissä 500€ hintaan. Tuskin varaosia saa siihen hintaan mitä sitten rikki lieneekään.

Laitanpa tietoa kun jotain selviää.



Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: V50 moottori sökö
« Vastaus #8 : 30.12.2014, 22:55:15 »
Jos ford:n motti niin onko miten vaihdettu öljyt sekä mitä öljyjä käytetty ja onko menty long-life ohjelmalla?
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa markkuh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 moottori sökö
« Vastaus #9 : 30.12.2014, 23:24:24 »
Noin vuoden välein öljyt+suodatin vaihdettu vähistä kilometeristä huolimatta. Normihuoltoväli on 20000km
Roppu auki ja vanhat ulos ja uudet sisään, ei ole imuvaihtoja tehty.
Muistaakseni mobilin öljyjä on huollossa käytetty
« Viimeksi muokattu: 30.12.2014, 23:27:37 kirjoittanut markkuh »

Poissa markkuh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 moottori sökö
« Vastaus #10 : 31.12.2014, 11:28:52 »
No niin

Toisen nokka-akselin ketjupyörän pultti oli löystynyt ja akseli ei ollut pyörinyt mukana.
Nokat itsessään  näyttäisivät olevan ehjät ja samoin ketju oli paikoillaan ja päällisin puolin ok.

Voisi myös olettaa että toisen puolen venttiilit ehjät ja uusiksi menisi toinen puoli. Lopulliset vauriot selviää ensi viikon puolivälissä kun kerkiävät irrottaa kannen.

Helpoimmalla ja varmaan halvimmalla pääsisi kun löytäisi sopivan vaihtokannen. Varaosahaun kautta löytyi 2 kantta 1.8 moottoriin mutta alustanumeron perusteella nuo eri moottorityyppiin.
Onko jollain tietoa passaako eri moottorityypin kannet keskenään?
Tässä autossa on moottorin tyyppi B4184S11 ja toinen B4184S8

http://www.varaosahaku.fi/fi-fi/Volvo/VOLVO-V50/2004_2007/Moottori/Sylinterikansi-Bensiini/Kaikki/ID-30520134/?parttype_id[0]=0

Ja mistä muualta voisi kysellä asiasta lisää??







Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 moottori sökö
« Vastaus #11 : 31.12.2014, 12:00:22 »
Koitappas tutkia ruotsin antia, luulis siellä olevan. :hello:


...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa markkuh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 moottori sökö
« Vastaus #12 : 31.12.2014, 18:03:11 »
Näkyy olevan periaatteessa muutama oikea kansi, esim tämä

http://www.bildelsbasen.se/se-sv/Volvo/VOLVO-V50/2004_2007/Motor/Topplock-Bensin/Alla/ID-23432207/OEM-1S7G6090AX/

Tuo oma tukholman murre on sen verran ruosteessa että turha on sieltä mitään lisätietoja kysellä ja samoin jotenkin epäilyttää käytettyjä osia tilata sieltä...

Jos joku osais avittaa niin yv:llä vois laittaa viestiä, kiitos


Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Vs: V50 moottori sökö
« Vastaus #13 : 01.01.2015, 22:33:09 »
Kannattais ottaa se kansi pois. Bensiinimoottorissa on reilusti palotilaa eikä kansi yleensä vaurioidu. Ainoa vika saattaa olla muutama vääntynyt venttiili ja tällöin voi päästä muutaman 20€  venttiilin ostamisella. Moottorikoneistamojakin vielä on ja mielellään niitä venttiilejä vaihtelevat :).

Poissa markkuh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 moottori sökö
« Vastaus #14 : 02.01.2015, 11:40:36 »
Wetterillä irrottavat kannen ensi viikolla niin selviää mitä on kaikkinensa särkynyt.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo