Mun autossahan oli edellisellä omistajallaan ollut vähän samankaltainen ongelma, jota selviteltiin useassakin Volvon merkkihuollossa likimain puoli vuotta. Tosin tämä tapaus on PSA:n 2,0D, mutta kuitenkin. Auto oli säännöllisesti sammunut ajosta ja hinattu useasti aina lähimpään merkkihuoltoon, joissa rahaa poltettiin hukkaan yhteensä useita tuhansia euroja.
Lopulta kuopion Avain-Vaunun Volvo-huolto oli paikallistanut ongelman puhki hankaantuneeseen moottorin johtosarjaan. Yritin jälkeenpäin kysellä sieltä että mistä kohdasta johtosarja oli mennyt rikki, mutta työlähetteestä asia enää jälkikäteen selvinnyt. Tässäkään tapauksessa vikakoodeista ei kuulemma pystynyt pääsemään yhtään jäljille. Sitkeä asentaja oli lopulta asian huomannut seuraamalla johtosarjoja. Tämän jälkeen auto on toiminut 15.000km moitteetta. Mitä nyt ruiskupumppu piti vielä uusia hankinnan yhteydessä. Tosin sen ennenaikaisella "loppuunpalamisella" saattoi olla jokin yhteys tuohon pitkään kestäneeseen johtosarjaepisodiin koska sehän meni sitten välittömästi heti kun johtosarjavika oli paikallistetu ja korjattu.