Jos oikein ymmärsin, tulee solenoidin herätejohtoon jännite, kun virta-avaimesta startataan. Mutta solenoidi ei naksahda omalla johdolla, eikä hyppylangalla (akun plussasta tai solenoidin isosta ruuvista - solenoidin pieneen ruuviin). Siinä tapauksessa solenoidin käämin jompi kumpi pää on irronnut liitoksestaan, tai käämi on poikki. Voi myös olla solenoidi jumissa.
Minulla ei tässä ole huolto-ohjetta, enkä ole 240:n starttia korjaillut. Pelkän solenoidin saattaa saada käteen irrottamatta koko starttia. Joskus voi olla helpompaa ottaa koko startti pöydälle. Joskus pitää purkaa pakoputkisto ja etujousitus.
Onneksi 240:n startti on ns. "tunnettua merkkiä". 340:ssä on ranskalaisautoista tuttu Paris-Rhône, joka pitää "huoltaa" vuosittain, eikä hiiliä saa vaihdettua juottamatta staattorikäämejä irti.