Dave-setä koeajaa: Volvo V 60 T3 R-Design.
Tulipahan tuollainen käytyä eilen testaamassa. Kokonaisuutena jäi positiivinen fiilis tästä nuorekkaasta sporttifarkusta mutta muutama asia ärsytti:
1. Nappulaviidakon sekavuus. Etsin ainakin puoli minuuttia penkinlämmittimen kytkintä ja en missään vaiheessa löytänyt DSTC:n nappia. Lisäksi alkuun saattaa vaikuttaa oudolta, että monet infot näkyvät ruudussa, eivätkä nappulat kerro kaikkea.
2. Jokin osuu vasempaan ulkoreiteen noustessa autosta pois. En pistänyt merkille, oliko se penkin reuna vai keskipilarin alaosa. Joku kuitenkin...
3. Takatilat ovat lähinnä vitsi, tämä varmaan hyvä tiedostaa ostoaikeissa.
Kone oli suhteellisen pirteä ainakin manuaalina. Miksei normaaliin käyttöön 150hv riittäisi mutta itse en tällä koneella ostaisi. Kiitos ihanan ekohömpötyksen tuoman autoveron T6:sen hinta taitaa olla Suomessa ainakin yli 60 tonnia, alkaen

Mitä järkeä on oikeasti laittaa Corollan verran autoveroa ja kiusata ihmisiä?!
Ohjaus ja penkit olivat miellyttävät, vaikkakin hieman kovemmaksi ollaan menty. Mutta saatoin silti aistia sieltä Focuksen tekniikan alta Volvoakin ja se on hyvä homma. Viime kesänä testaamani uudehko Focus oli erilainen ajaa, eli ehkä Volvo ei ole kokonaan persoonallisuuttaan unohtanut. Äänieristyksessä on menty eteenpäin.
Mutta, menisikö? No mikä ettei mutta ei T3. Mukava autohan se yleisesti on ja mielestäni sedania hienompi. Varmaan jossain muualla ne laatikot

Hyppy tuon jälkeen ysikymppiin tuntui vähän erilaiselta mutta väitän, että mukavuudessa vanhan liiton edustaja pärjää hyvin nykyäänkin.