Samppasport  Futurez

940 B230FT Öljyvuoto.

  • 9 Vastauksia
  • 3771 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hannnu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
940 B230FT Öljyvuoto.
« : 15.01.2015, 02:59:27 »
Elikkäs hävittää toi meikäläisen 940 öljyä aika miehekkäästi, noin 1L /viikko. Merkkaa ajon jälkeen kämmenen kokosella läntillä..

Joten rupeaa oleen aika tehdä asialle jotain. Uskoisin että kampiakselin takastefa on entinen, tipat kertyy laatikon etuosaan.

Joten kumpi on helpompi, moottori ylös vai loota irti (AW-71L)
Tallista löytyy moottori nostin katosta. Muutoin rakennellaan lattiatasolla.

Huomioitavaa lootan irrotuksessa? Nm. Takaveto ladan laatikko tippuu alle tuntiin, mutta Volvossa enemmän hilpettä, varsinkin kun automaatti.

Kiitos.
98" 945 Classic B230FT + AW-71L
96" Lada 21044 1700i
01" Audi A6 Allroad V6 TDI 6spd http://hlehto.kuvat.fi/kuvat/A6+Allroad/

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: 940 B230FT Öljyvuoto.
« Vastaus #1 : 15.01.2015, 03:41:37 »
eipä se volvossa kovin paljoo kauvempaa vie.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: 940 B230FT Öljyvuoto.
« Vastaus #2 : 15.01.2015, 07:25:36 »
Saa sen Volvossakin alle tuntiin

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 940 B230FT Öljyvuoto.
« Vastaus #3 : 15.01.2015, 07:42:09 »
Öljyt pois, Kd-vaijeri yläpäästä irti, solenoidien/pakkianturin piuhat, vaihteensiirtäjä, kardaani. Siinäpä valmistelut näin työn lomassa muisteltuna. Oma päätös ottaako turbiinin laatikon mukana vai ei. Ja todennäköisesti helpompi kun ottaa öljyputken öljypohjasta erikseen.
No kun halvalla sai.

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3834
  • 195hv/406Nm
Vs: 940 B230FT Öljyvuoto.
« Vastaus #4 : 15.01.2015, 09:28:23 »
Ootko tarkistanu öljypohjan takapään pulttien kireyden  ::)

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Hannnu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
Vs: 940 B230FT Öljyvuoto.
« Vastaus #5 : 15.01.2015, 12:17:00 »
Tarvitsee vielä ne tarkistaa, ennen kuin rupee lootaa pois repimään  :D

Muistaakseni öljypohja ei märkä muutoin ollut. Näyttää enemmän siltä että tulee turbiinikotelosta.
98" 945 Classic B230FT + AW-71L
96" Lada 21044 1700i
01" Audi A6 Allroad V6 TDI 6spd http://hlehto.kuvat.fi/kuvat/A6+Allroad/

Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FT Öljyvuoto.
« Vastaus #6 : 15.01.2015, 12:29:17 »
Itellä oli koneen takaosa ja loota märkänä, turhaan vaihdoin kampiakselin takastefan. vuoti turbon öljynpaluu aika rankasti. Virranjakajan altaki vähän.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2385
Vs: 940 B230FT Öljyvuoto.
« Vastaus #7 : 15.01.2015, 17:02:02 »
Jos sen takastefan kuitenkin päätyy vaihtamaan niin suosiolla Volvolta alkuperäinen. (6842160) Hintaa siinä kolmenkympin nurkilla mutta ei tarvi ostaa ensin halpaa ja sitten hyvää. ;)
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Hannnu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
Vs: 940 B230FT Öljyvuoto.
« Vastaus #8 : 15.01.2015, 20:59:34 »
Stefan ajattelinkin hankkia marmorilta. Jos nyt siis osottautuu syylliseksi.

Yksi asia minkä volkkarien kanssa oppinut, halvalla ei saa hyvää  :D
98" 945 Classic B230FT + AW-71L
96" Lada 21044 1700i
01" Audi A6 Allroad V6 TDI 6spd http://hlehto.kuvat.fi/kuvat/A6+Allroad/

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 940 B230FT Öljyvuoto.
« Vastaus #9 : 16.01.2015, 16:24:46 »
Itte vaihdoin automaattiin takastefan kampuralle. Irrotin vaan akun kengän, kardaanin takapään, keskikannattimen. Loput sai välistä jos on pikku kädet.  ;)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

 

Futurez  Kulkukoira