Autoracing  KL-varaosat

Kiekat putoo jarruttaessa(pysähtyessä>tyhjäkäynti valahtaa)

  • 9 Vastauksia
  • 2747 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jiivee666

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 241
  • www.vrcf.fi
Terve. Eli tosi selvä otsikko. Eli jos vaikka pysähtyy valoihin paikalleen niin sillä hetkellä
kun auto pysähtyy niin kierrokset niiaa johonki 600rpm ja palaa takas n.900rpm.
Tekee vai sillointällöin, ei aina. Jostain luin että jarrupolkimen akselilla on joku
tiiviste mikä saattaa vuotaa ja tehdä tuon tyyppistä? Sigun auto ja vaihteistona tomaatti.
Tulisi mieleen jotenkin jarruihin/alipaineisiin liittyvältä kun se selvästi tuossa jarrutuksessa/jarrua
painaessa ilmenee. Ideoita?

Poissa ralli art

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 267
  • www.vrcf.fi
Siis mikä auto?no jos volvo niin pitäis kuulua selkeä suhina jarrupolkimen luolta jos siinä on vikaa.veikkaisin ennemmin oireilevaa magnetimarellin kaasuläppää joka kaipais puhdistusta ja ohjelmisto päivitystä tai koko roskan uusintaa.
Volvo S60R 2004 6MT
455 Titanium Grey/Gobi sand.

Poissa jiivee666

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 241
  • www.vrcf.fi
Sigun, signature, allekirjoitus eli S60 2,4T b5244t3 2001 tomaagilla väri vihreä.
Täyty tota läppää tutkia, sekin on epäiltyjen listalla

Poissa ralli art

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 267
  • www.vrcf.fi
Aa..aivan.joo putsaus ja varmistus että on uusin softa läpässä.jos se on suurin piirtein vielä ehjä niin pitäis tyhjäkäynnin korjaantua kys toimenpiteellä.jos pyydät että päivittävät vaikka etm niin samassa touhussa tulee myös ecm uusin softa eli jos on lastu niin sehän poistuu,edellyttäen että autoosi on saatavilla uudempi päivitys.
Volvo S60R 2004 6MT
455 Titanium Grey/Gobi sand.

Poissa jip59

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 328
  • Tervajoki "Pohojammaalla"
Niin... Jos automaattivaihteistoon on vaihdettu öljyt omatoimisesti eikä ole käyty sinisellä testerillä kertomassa moisesta hommasta niin se aiheuttaa juuri tuontyyppistä murhetta.
Tuli muuten juuri viime viikolla eteen tapaus kun asiakas kävi joku aika sitten isolla kiireellä ja halusi että vaihdetaan automaatilaatikon öljyt. No ne vaihdettiin mutta muutaman kuukauden jälkeen asiakas alkoi moittimaan kysyjän kertomista oireista. Hän oli käynyt sinisellä oireiden vuoksi ja siellä oli kerrottu että aut.öljyn vaihdon yhteydessä pitää ohjainlaitteelle kertoa myös öljyn vaihdosta sillä muuten systeemi alkaa takkuamaan.   Tiedä sitten???
Ainakin hänen autonsa tuli kuntoon.
Ei savua ilman kokeilua...
V70 D5 -05

Poissa raipe850

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
Omassa vm. 2000 S80:ssä oli juuri tuota vikaa, ja pahentuessaan auto sammuikin muutaman kerran kun kaasun päästi ja kierrokset laskivat tyhjäkäynnille.
Kaasuläpän puhdistus Ritariautossa poisti ongelman, joten kannattaa kokeilla puhdistusta.
S80 D5 AWD Executive 2014 Sensus Connected Touch, Rica Stage 2; XC70 D5 AWD Classic 2016 Polestar
Ex.  V70 D3 Summum 2011, C70 D3 Summum 2011, S80 D3 2012, V60 D2 2013, S80 T6 Executive 2000, 850 GLT 1992

Poissa jiivee666

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 241
  • www.vrcf.fi
Onhan noita vaihdeltu, kaksi kertaa mun aikana nyt eikä ole testerillä tehty mitään.
Jännä että oireet tulisi vasta nyt eikä ekan kerran jälkeen. Taidan kokeilla läpäin puhdistusta ensin ja katsoa
sitten lisää.

Poissa jiivee666

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 241
  • www.vrcf.fi
Nytten alko jyristää sellasta 600rpm tyhjäkäyntiä koko ajan, kiekoilla kiekuu hienosti.
Ei kyllä anna mitään vikakoodia. Antaakohan se läppävika jonkun koodin vai
voiko se oirehtia tollei

Poissa raipe850

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
Itse luin useampaankin otteeseen koodeja BSR:n lukijalla, mutta kertaakaan auto ei antanut kaasuläppään liittyvää koodia, vaikka vika siinä olikin.
S80 D5 AWD Executive 2014 Sensus Connected Touch, Rica Stage 2; XC70 D5 AWD Classic 2016 Polestar
Ex.  V70 D3 Summum 2011, C70 D3 Summum 2011, S80 D3 2012, V60 D2 2013, S80 T6 Executive 2000, 850 GLT 1992

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4521
Löytyipä hyvä aihe. Äidin S80 tekee siis samaa (2.4i 140hv -00). Ajossa kun kaasun päästää ja painaa kytkimen pohjaan, niin kierrokset tippuvat ~500 paikkeille, josta nousevat taas normaaliin. Joskus saattaa jopa sammua, varsinkin pidemmässä moottorijarrutuksessa. Mitään tähän liittyviä koodeja ei ole tullut. Uusi maksaa näköjään maniskoita, joten kokeillaan puhdistusta ensin. Uudet tiivisteet saa varman marmoritiskiltä, tarviiko päivittää ohjelmaa? Auto on viimeksi käynyt sinisen huollossa ehkä 10v sitten...

E: Kytkinpoljin "suhisee" välillä kun polkaisee, mutta eihän se taida olla yhteydessä alipainejärjestelmään mitenkään?
E2: Oli kuulemma nyt hyytynyt myös ajossa, eli kierrokset eivät tahtoneet nousta, vaikka kuinka polki kaasua. Ei kuitenkaan sammunut.
« Viimeksi muokattu: 02.02.2015, 14:38:19 kirjoittanut Acke »

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy