Race.fi  Puotilan autokorjaamo

b230ft 3" imm hyöty?

  • 27 Vastauksia
  • 14149 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kanis187

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 420
b230ft 3" imm hyöty?
« : 22.01.2015, 23:43:14 »
Elikkä mitäpä kostuu jos vaihtaisi 3.0L 24v 960 volvosta imm omaan 940 b230ft koneiseen? Mitä muuta tarvitsee suurentaa? Auto on melko vakio, lastut on ja ahdot nostettu.

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: b230ft 3" imm hyöty?
« Vastaus #1 : 23.01.2015, 00:30:12 »
Tarvitsee muutoksen lastuun. 960:n immu on myös -012 -loppuinen, kun B230FT:n immu on -016 -loppuinen. Eli kaksi täysin erilaista immua kyseessä.
Suosittelen.

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4406
Vs: b230ft 3" imm hyöty?
« Vastaus #2 : 23.01.2015, 09:11:15 »
mikan mittauksien mukaan -016 IMM raja tulee vastaan n 0,8-0,9 baarin ahdoilla 13c mitsulla, jonka kälkeen kai mennään pelkkien karttojen mukaan. -012 Imm mahdollistaa isomman ahtimen tai 13c baarin paineilla. Sille tarvii oman linearisointikäyrän, muuten kuormitustieto on väärä. Ruotsissa on myös paljon käytetty -012 IMM ja 440cc suutin komboa, jolloin isommat suuttimet "korjaavat" väärää kuormitustietoa. Parempaa olisi tietenkin muokata karttoja. Selaamalla mikanin projektipäiväkirjaa löytyy aika paljon lisätietoa aiheesta.

Poissa kanis187

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 420
Vs: b230ft 3" imm hyöty?
« Vastaus #3 : 23.01.2015, 17:59:15 »
Mulla on 1bar ahtoja ollut noin 3kk, eikä nakutusrikasta täyskaasullakaan, hyvin pelittää. Meinaatko että olisi liikaa?

Pitääpi laittaa kyseinen imm säilöön jos joskus sen kikkailisi paikalleen, kun saa rahaa vähän enempi.

Kiitos vastauksista. :)

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4406
Vs: b230ft 3" imm hyöty?
« Vastaus #4 : 23.01.2015, 18:24:50 »
Teoreettisellä tasolla kyllä. Käytännössä toimii kai jotenkin, katso tästä.

Poissa kanis187

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 420
Vs: b230ft 3" imm hyöty?
« Vastaus #5 : 23.01.2015, 22:36:41 »
Elikkä hepulla on 18t + lastut ja 1bar ja pelittää.. Melkosta. :D

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: b230ft 3" imm hyöty?
« Vastaus #6 : 24.01.2015, 01:33:12 »
Elikkä hepulla on 18t + lastut ja 1bar ja pelittää.. Melkosta. :D
Jep, eipä se laihalle mene missään vaiheessa, mikäli PLX:ään luottamista. Ja ainakin nyt puoli vuotta 10tkm toiminut todella kovassa ajossa. Että eiköhän se jotenkin toimi  ::)
Bensan paineitakaan ei ole nostettu.

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: b230ft 3" imm hyöty?
« Vastaus #7 : 24.01.2015, 02:21:24 »
Ajelee vielä viikon pari rauhassa niin oppii LH myös käyttäytymään vaikka saattais olla vähän eri osaa kiinni  :crazy2:

Itellä on lastussa 3" IMM:n muutokset mutta vakio 016 2,5" IMM painepuolella, hyvin pelaa  8) Mitä nyt kun akku ollut irti niin käyntiin saaminen vähän vaikeeta  ;D Nollaa tiedot... Täytyy varmistaa uusilla tulpilla vielä keväällä kun käynnistelee... Ja myös kokeilla sitä 012 tai väsätä tosta toisesta 016 -> 3"  S*

E: yritin ettiä Acke sun kuvaamaa videota sillon tosta ysin takapenkiltä Alastarolta, mut en enää muista missä se näin viimeks  :idiot2: Jos ois nähny siitä miten sopat heitteli mittarissa
« Viimeksi muokattu: 24.01.2015, 02:29:40 kirjoittanut Chall »

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4406
Vs: b230ft 3" imm hyöty?
« Vastaus #8 : 24.01.2015, 10:10:41 »
http://s1288.photobucket.com/user/Acke1988/media/VRCF%20Alastaro%202014/DSCN4090_zps72d4004c.mp4.html?sort=3&o=0
Mulla pätkii netti niin paljon tällä hetkellä etten saa mitään selvää. Näyttää kuitenkin siltä, että mittari jää huonoon kulmaan, heijastaa liikaa.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4450
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: b230ft 3" imm hyöty?
« Vastaus #9 : 24.01.2015, 14:40:02 »
Syy, miksi IMMua isonnetaan on se, että 012 IMMussa on isompi mittauskyky.
Siitä on se hyöty, että enemmän ahdistetussa setissä 016 IMMu ei kykene mittaamaan koneeseen menevän ilman määrää tietyn rajan jälkeen, jolloin koneen sopitus on täysin arpapeliä.

Tässä tavallaan selitetään asia ihan kädestä pitäen.

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=24583.0

Jos on tarvista 012 IMMulle, on samalla tarvetta isommille suuttimille.  :hello:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

855_T5R

  • Vieras
Vs: b230ft 3" imm hyöty?
« Vastaus #10 : 28.01.2015, 13:37:36 »
Ajelee vielä viikon pari rauhassa niin oppii LH myös käyttäytymään vaikka saattais olla vähän eri osaa kiinni  :crazy2:

Itellä on lastussa 3" IMM:n muutokset mutta vakio 016 2,5" IMM painepuolella, hyvin pelaa  8) Mitä nyt kun akku ollut irti niin käyntiin saaminen vähän vaikeeta  ;D Nollaa tiedot... Täytyy varmistaa uusilla tulpilla vielä keväällä kun käynnistelee... Ja myös kokeilla sitä 012 tai väsätä tosta toisesta 016 -> 3"  S*

E: yritin ettiä Acke sun kuvaamaa videota sillon tosta ysin takapenkiltä Alastarolta, mut en enää muista missä se näin viimeks  :idiot2: Jos ois nähny siitä miten sopat heitteli mittarissa
Tuo mitä sanoit "akku ollut irti käyntiin saaminen vaikeaa" ja joudut tulpat vaihtaan ku startissa kastelee tulpat.. Eikö hälyytyskellot ala soida? Tosin tilannetta pahentaa mitäsattuu kombot ja mitälie lastuissa. Mulla ei tartte vaikka auto seisos kuukauden ilman akkua muutaku vääntää avaimesta käyntiin. Ja mullakin on tuosta efektistä kokemusta, todella raivostuttavaa tuhota iridiumeja starttaillessa. Mites ajatko RE85 talvella? Pitääkö doupata?

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: b230ft 3" imm hyöty?
« Vastaus #11 : 28.01.2015, 13:44:06 »
Tuo mitä sanoit "akku ollut irti käyntiin saaminen vaikeaa" ja joudut tulpat vaihtaan ku startissa kastelee tulpat.. Eikö hälyytyskellot ala soida? Tosin tilannetta pahentaa mitäsattuu kombot ja mitälie lastuissa. Mulla ei tartte vaikka auto seisos kuukauden ilman akkua muutaku vääntää avaimesta käyntiin. Ja mullakin on tuosta efektistä kokemusta, todella raivostuttavaa tuhota iridiumeja starttaillessa. Mites ajatko RE85 talvella? Pitääkö doupata?

Auto oli seissyt pari viikkoa ilman akkua syksyllä, koitti startata niin oli vaan jostain syystä todella vaikea saada käyntiin. Tuppas vaan ampumaan putkeen. Antoi olla hetken ja akun käytti irti niin lähti käyntiin normaalisti. Tiedä sitten mikä oli vikana.

RE85 mutta en tolla aja talvella, nyt seisonnassa niin olisi tarkoitus käydä vaihtamassa ihan tulpat muutenkin ennen kun ottaa ajoon, ei sillä että välttämättä olisi tarve.

855_T5R

  • Vieras
Vs: b230ft 3" imm hyöty?
« Vastaus #12 : 28.01.2015, 15:18:54 »
Auto oli seissyt pari viikkoa ilman akkua syksyllä, koitti startata niin oli vaan jostain syystä todella vaikea saada käyntiin. Tuppas vaan ampumaan putkeen. Antoi olla hetken ja akun käytti irti niin lähti käyntiin normaalisti. Tiedä sitten mikä oli vikana.

RE85 mutta en tolla aja talvella, nyt seisonnassa niin olisi tarkoitus käydä vaihtamassa ihan tulpat muutenkin ennen kun ottaa ajoon, ei sillä että välttämättä olisi tarve.
Mulla oli tilanne kans ennen, vaikka akun kaapelin käytti pois että boxit nollaantu, siinä vaiheessa vakio lastut purkkeihin et sen sai käyntiin.Kone käytellä lämpimäksi ja äkkiä vaihtaa lastut takas. Välillä oli pöljän tuuria että se lähtikin käyntiin, ilman lastujen vaihtoakin, mutta tulpat oli siinävaiheessa finito :D NGK:n iridiumitki maksaa jo sarja jonkuverran.

Mut tuohonki ongelmaan on ratkaisu tiedossa. Asiat ei aina ole niin yksinkertaisia ku kerrotaan. Olen tämän itekkin oppinut kantapäänkautta.
« Viimeksi muokattu: 28.01.2015, 19:57:06 kirjoittanut 855_T5R »

Poissa Mika65

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: b230ft 3" imm hyöty?
« Vastaus #13 : 05.02.2015, 12:17:42 »
Mulla on 940 vm -91 B234F koneella. Laatikkoa en muista, mutta tomaatti. Mutta kysymys on: mikä "lastun" merkitys on? Ja miten sen päivitys tehdään? Monta juttua jo korjattu kulutusta silmällä pitäen, mutta kilometrejä ei ole vielä kertynyt kovinkaan paljoa jotta vaikutus näkyisi. "Lastu" on seuraava tutkittava kohde, joten mikä ja missä ? 

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5174
  • Take the straight way, its the hardest
Vs: b230ft 3" imm hyöty?
« Vastaus #14 : 05.02.2015, 12:39:45 »
Lastulla ei tässä tapauksessa ole juurikaan merkitystä koskapa kyse on vapaastihengittävästä moottorista, ehkä pientä etua kulutuksessa voidaan saavuttaa mutta ei mitään merkittävää. Turboahdetuissa tuon muutoksella saavutetaan merkittävää hyötyä helposti tehonlisäyksen muodossa. Autossasi pitäisi mekaanisesti vaihtaa uusi piiri boksin sisälle.  Boksi on matkustajan jalkatilan oikean peitelevyn takana.


Kirjoitusvirheitä korjattu
« Viimeksi muokattu: 05.02.2015, 16:45:16 kirjoittanut laatikkovika »
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005, V60 D4-2016

 

Elekma  Autoracing