Futurez  Kulkukoira

V70 2011 Takaluukku ei aukea. Väärät diaknoosit ja iso lasku!

  • 3 Vastauksia
  • 6699 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pejo

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Hep! Mitä mieltä olette kyseisestä toiminnasta? Voihan olla että asia on mennyt kaiken sääntöjen mukaankin mutta jotenkin tuntuu pahalta.

1. käynti merkkikorjaamolla ja korjaajan diaknoosi että luukun lukko rikki . Testeri ei ilmoita minkäänlaista vikakoodia. Uusi olisi maksanut 400€ ja toista viikon tilausaika (juuri ennen joulua) joten päätin ostaa purkaamosta joka maksoi 200€. Lukkoa vaihdettaessa kävi ilmi että vanha lukko toimii moitteettomasti joten se siitä...

2. käynti samalla merkki korjaamolla ja 3,5 tunnin vian etsinnän jälkeen diaknoosi että CEM yksikkö viallinen . Sulakkelle 11 ei kuulemmä tullut jännitettä?!? Jälleen ei vikakoodeja !!! Eli tilattiin uusi jonka hinta yli 600€ + ohjelmoinnit.

3. käynti . Osa saapui ja vihdoin saatiin Cem vaidettua ja tuloksena tietysti , kuten varmaan arvaattekin , takaluukku on ja pysyy kiinni! Otettiin uusi aika korjaamolle jo kolmannelle ja sille kokeneimmalla sähkökorjaajalla olisi aikaa tutkia autoa.

4. käynti ja kolmen tunnin tutkinnan jälkeen se kokenein sähkökorjaaja totesi että takaluukun mikrokytkin eli nappi on rikki. No ei muuta kuin osa tilaukseen ja uutta aikaa varaamaan. Tänään tuli ilmoitus että osa saapunut korjaamolle eli ehkä ensi viikolla jo luukku aukeaa, mene ja tiedä!!!!

Yhteenvetona: leikki tulee maksamaan n. 1600€. Kysyin asiasta korjaamolla että onko mahdollista ettei CEM yksikössä olisikaan ollut viallinen ja vaihto oli turhaa. Aikoivat jutella asiasta korjaajan kanssa.

KYSYMYS: Jos CEM on viallinen niin tuleeko joka kerta vikakoodit asiasta? Useampaan kertaa vikakoodit luettiin ja ei kertaakaan mitään ilmoittanut.

Toivotaan että jollain asiantuntijalla olisi aikaa vastata niin saisin mielenrauhan asialle. Kiitos etukäteen!

Poissa kenppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 292
  • www.vrcf.fi
Kysymykseesi vastaten: cem yksikkö voi olla viallinen jos ei jätä yhtään vikakoodia, mutta useimmiten sieltä tulee edes joku vikakoodi.

Aika erikoista toimintaa korjaamolta. Minusta tässä on nyt lähdetty selvittämään vikaa aivan väärässä järjestyksessä, koska yleensä vika on juurikin mikrokytkimessä tai johdotuksissa. Tuonkin mikrokytkimen kunnon mittaamiseen ei pitäisi osaavalla asentajalla kauaa mennä.

Tässä taas näkee sen että asiakkaalla maksatetaan kalliit osat ja valohoidosta hyvä tuntihinta, koska asioita ei osata tai kehdata tehdä kunnolla.

Toivottavasti saat sen nyt jo kuntoon.

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Eräs oululainen merkkiliike?

Poissa Jeremy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • Volvo V70 2.0 Bi-fuel Aut -13
Vastataan, vaikka vanha topicci ni saa kenties joku avun mikrokytkimen vaihtoon. Alkuperäiseen kysymykseen ekaks vastauksena, et eihän tuo ihan ruutuun oo menny, jos tällainen tee-se-itse urpokin vian arvasi jo purkamattakin ja ilman testeriä...  ;D

Eli itsellä V70 -13 ja sama ongelma oli, että luukku ei auennut kontin kahvasta (kaukosäätimestä ja auton kojelaudasta kylläkin). Vian arvasin tosiaan jo tutkimattakin eli juurikin tuo mikrokytkin (aiemmassa S60 -04 oli sama vika aikoinaan). Kytkin itsessään on valettu muovin sisään eli koko kahva osa, missä myös rekkarikilven valot sijaitsee on samaa pakettia ja vaihdettava siksi kokonaan. Itse maksoin toimituskuluineen Ebaysta ostettuna Saksasta käytetystä noin 50€. Kotimaassa huutivat purkaamot samasta palikasta 80-100€ ilman toimituskuluja. Kontin verhoilu lähtee irti löysäämällä molemmilta laidoilta kaksi torxia, jotka yhdistää verhoilun muoviin sekä sisäpuolen kahvan kaksi torxia. Muilta osin pihdeillä auttaa vähän verhoilun ja muovin liitoksessa olevia klipsuja ja muut klipsit lähtee irti ihan vaan vetämällä verhoilua suoraan ulospäin. Irrottaa samalla kaksi johtosarjaa eli keskellä olevan mikä taitaa mennä EDIT: keylessdriven antennille (en katsonut  purkaessa johtosarjaa tarkemmin, et minne menee, mut jälkeenpäin kelaillen) ja toinen menee luukun sulkemisnapille.

Tässä ekassa kuvassa näkyy kaksi noista 10mm muttereista (yht. 4kpl), jotka tarvii irrottaa pellin koloista, jotta saa koko paneelin irti.



Tämä johtosarja on myös irroitettava eli menee juurikin mikrokytkimelle ja rekisterikilven valoille. Kuvassa myös yksi noista ed. mainituista 10mm muttereista.



Tässä kuvassa näkyy itse paneeli varaosanumeroineen. Mikrokytkin keskellä mihin vihreä ja sininen piuha menee. Kyseessä siis V70 -13, muiden vuosimallien varaosanumeroista en osaa sanoa. Noiden piuhojen vastuksen kun mittaa liittimeltä niin vahvistaa vian. En nyt lonkalta muista oliko vastus ääretön vai jtn ihan liikaa rikkinäisesä ja käytännös 0 ohm ehjässä.


« Viimeksi muokattu: 28.12.2019, 22:04:52 kirjoittanut Jeremy »
Volvo V70 2.0 Bi-fuel Aut -13. Exät: Volvo s60 D5 -04, Volvo S70 2.5 TDI -98, Fiat Punto 1.2 -02, Ford Sierra 1.6 -89

Suzuki intruder VL800C -12, exät: Kawasaki ZX-10R -08, Suzuki GSX-R600 -05

 

Samppasport  Futurez