Autoracing  KL-varaosat

940 manuaali lämppärin letkut ja läpät

  • 8 Vastauksia
  • 1885 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sfrhkki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 480
  • www.vrcf.fi
940 manuaali lämppärin letkut ja läpät
« : 29.01.2015, 08:42:35 »
Kuka muistaa, miten päin lämppärin kennolle menevät putket on kytkettävä rintapeltiin. Eli tuleeko vesipumppelilta tuleva letku ylä- vaiko alaliitäntään siinä rintapellissä?
Onko nesteen kiertosuunnalla kuinka suuri merkitys??
Miten sen lämppärin hanalta lähtevän läppäohjauksen vaijerin on oltava kun haluaa KUUMAA ilmaa sisään? Ulos, vaiko sisään työnnettynä?
Sanottakoon, että se alati vuotava lämmistyslaitteen hana on positettu kokonaan sieltä jalkatilasta. Suorilla letkuilla mennään ja hana on sitten siellä moottoritilassa. Pallohana.

_sfr-

Poissa Cortti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 manuaali lämppärin letkut ja läpät
« Vastaus #1 : 29.01.2015, 09:25:43 »
Nyt menen ihan muistin varassa. Vesipumpulta tuleva letku alempaan liitäntään.

Poissa MattiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 497
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 manuaali lämppärin letkut ja läpät
« Vastaus #2 : 29.01.2015, 10:17:39 »
Nyt menen ihan muistin varassa. Vesipumpulta tuleva letku alempaan liitäntään.
Käyty autosta katsomassa.Vesipumpulta tuleva letku ylempään.

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4542
Vs: 940 manuaali lämppärin letkut ja läpät
« Vastaus #3 : 29.01.2015, 10:32:29 »
Miten sen lämppärin hanalta lähtevän läppäohjauksen vaijerin on oltava kun haluaa KUUMAA ilmaa sisään? Ulos, vaiko sisään työnnettynä?
Sanottakoon, että se alati vuotava lämmistyslaitteen hana on positettu kokonaan sieltä jalkatilasta. Suorilla letkuilla mennään ja hana on sitten siellä moottoritilassa. Pallohana.
Eihän sillä ole mitään merkitystä miten vaijerit menee jos orkkishana on poistettu. Nyt sieltä pitäisi tulla kaikki mikä löytyy kun pallohana on auki.

Poissa sfrhkki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 480
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 manuaali lämppärin letkut ja läpät
« Vastaus #4 : 29.01.2015, 13:23:57 »
Hyvä jos näin. Hanalle tulee  lämmönsäätimeltä yksi vaijeri. Ja lähtee toinen. Ajattelin sen ohjaavan jotain ilmaläppää... 
Olisiko niin sittenkin?
Onko kenelläkään heittää tänne tuon lämppärin rakennepiirrosta?

Iso  Kiitos tähän astisista neuvoista!

_sfr-

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4542
Vs: 940 manuaali lämppärin letkut ja läpät
« Vastaus #5 : 29.01.2015, 13:28:57 »
Yritin kaivaa kuvia hanan vaihdosta, mutta en löytänyt. Muistaakseni ne vaijerit eivät tee muuta, kuin ohjaavat hanan läppää.
Onkohan vaihdettu alumiininen tarvikekenno jos tuntuu ettei tule tarpeeksi lämmintä? Ne häviää kyllä ihan 0-6 orkkiskennolle, sekä lämmössä että ilman virtausnopeudessa  :(

E: http://www.volvopartswebstore.com/showAssembly.aspx?ukey_assembly=239392&ukey_make=865&ukey_model=20180&ukey_category=7876
Tämä? Vaijerit ei näy kunnolla, mutta onhan siinä läppä 24 jota ohjataan vaijerilla 32. Ton kuvan perusteella näyttäisi siltä, että vaijeri 32 pitäisi työntää pohjaan jotta ilma menee kennon läpi.

Tässä näyttää siltä, että vaijeri menee läpän kautta hanalle? Mielestäni mulla olisi ollut toi rakenne omassa autossa, ja hanassa vain yksi vaijeri. Vaihdosta on kyllä aikaa joten voin muistaa väärin.
http://www.volvopartswebstore.com/showAssembly.aspx?ukey_assembly=240130&ukey_make=865&ukey_model=20180&ukey_category=7876
« Viimeksi muokattu: 29.01.2015, 13:50:00 kirjoittanut Acke »

Poissa sfrhkki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 480
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 manuaali lämppärin letkut ja läpät
« Vastaus #6 : 29.01.2015, 15:26:46 »
AVA oli paikallaan muutaman vuoden ja kun se meni tukkoon ULKOPUOLELTA =todella tiheä rakenne, vaihdoin originaalin takaisin paikalleen. :)

Jäi tuo vaijeri vaivaamaan.  Se ON sisään työnnettynä, mutta silti uupuu lämpöä.  Kennon tiivistys lokeroonsa on enemmän, kuin asiallinen. Ei kuitenkaan vaahdotettu. 

Noita pukia mietin, että onko niiden järjestys fataali.
En muista kummin laitoin.

Ehkä vaihdan vielä temostaatin. Noiden 92 asteisten käyttöikä on aika rajallinen.

Jos ei auta, niin seuraavaksi sitten laitan mersun lämmityslaitekiertopumpun siihen piiriin antamaan vauhtia kiertoon.

Parasta kuitenkin on, ettei tuo kenno vuoda. Vaihdoin aikanaan kokeilunhalusta. 

Vanhassa vara parempi...

_sfr-




Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 940 manuaali lämppärin letkut ja läpät
« Vastaus #7 : 01.02.2015, 00:57:43 »
Kannesta alempaa, ylemmästä vesipumpulle.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa sfrhkki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 480
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 manuaali lämppärin letkut ja läpät
« Vastaus #8 : 01.02.2015, 19:42:27 »
 :) Tarkastin; oikein olivat.
Kuten se läppäkin. Tulee olla sisään työnnettynä vaijeriveijari.
Lämpöä tulee kuitenkin kovin niukasti.
Kone lämpiää hitaasti, joten vaihdan termarin.
Toki mittari näyttää koneen lämmittyä ihan normaalia. Vaan eipä tuo ole kun viitteellinen näyttö.
Kiitos  osallistujille.
Kun ehtisi sen jo muutama aika sitten ostetun Bosch-sähkövesipumpun laittelemaan.
Olisi jännää nähä, alkaako tulemaan enempi lämpöä.
Vai ratkeaako saumat.
 ;D
_sfr-

 

Samppasport  Futurez