Samppasport  Futurez

Sammuilee, ei käy aina tyhjäkäyntiä/kierrokset humppaa/********

  • 13 Vastauksia
  • 8478 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jiivee666

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 241
  • www.vrcf.fi
Noniin eli jatkoa seuraa... kaasuläppä vaihdettiin ja ohjelmoitiin volvolla ja kallis lastu sano morot siinä samalla.
Toimi se vissiin pari päivää nuhapumppuna, nyt on lisää oireita/osa samoista eli pysähdyt jarrulle kierrokset putoo 500 rpm
ja sitten nousee johki 8-900, sammuilee tyhjäkäynnillä sillion tällöin ja parikin kertaa peräkkäin tai niin
kauan että lähtee ajamaan(pitää oikeella kaasua ja vasurilla jarrua) sitten taas pysyy käynnissä.
Välillä taas kierrokset pumppaa tyhjäkännillä jossain 6-700 edes takas ja AFR on jotain 20 laihalla, ilmavuoto ehkä?
Kuulostaa ikäänkuin puola olis pimeenä mut ei kun kierroksilla toimii.
Kävin koko konehuoneen letkut vuodon ilmaisinsprayllä ei vaikutusta. sitten kuin salamaniskusta mitään tekemättä
tyhjäkäynti normalisoituu 900rpm ja ARF 14.7 mitähän vittttt*** tää touhuu. Voiko se nyt olla sekasin kun ne volvolla
päivitteli et on lastut ja muut päällekkäin siellä. Ajossa AFR välillä jossain 14 korvilla kun ennen se oli mielestäni aina tasakaasulla 14.6/7/8
Ja niin joo, ei mitäään ei niin yhden yhtä vikakoodia mikä vähän selvittäis vikaa.
Onneks on jo valmiiks vihreä ettei tarvii maalata kun upotan tän johonkin jonkkaan kjohta
Voisko olla joku muu IMM tai kampiakselintunnistin mikä häiritsis antamatta vikakoodia?
S60 2,4t 2001 A

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Mulla on ollut korjattavava tarkalleen tuollainen s60 2001 2.4t. Vikaoireet olivat tarkalleen samat.

Kaasuläppää siis epäilin, mutta siellä oli jo keltaisella tarralla oleva, eli siis vaihdettu.

Vika oli se että välijäähdyttimeltä kaasuläpän suuntaan oleva kovettunut haitarimuoviputki oli poikki alapuolelta. Vaikka miten sitä vääntelin, en nähnyt säröä. Vika löytyi kun kaveri paineli kaasua ja mun käsi tunnusteli ilmavuotoja. Korjasin tilapäisesti laittamalla reilusti sikakittiä ja sitten gorillateippiä pari kierrosta putken ympäri. Kun kitti kuivuu, on se liitos ehjä ja vahva eikä oikeastaan tarvitsekaan tuon ihmeempää korjausta.

Poissa mopörhead

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
Mulla vaparikoneessa ('05) ollu samaa symptoomaa, tosin nyt viimeeksi sammui risteykseen yllättäen ja pyytämättä eikä enää omin voimin liikkunut, starttas kyllä ja kävi sekunnin(?) mut kuoli, ei mitää reaktiota kaasupolkimen paineluun.
Nyt marmoritiskillä olivat saaneet vaivoin ajettua koslan halliin, eli vetoa tullu hiukan takaisin, vaikutaisko kylmä kone? Käynti kuulemma normalisoitui kun IMM:n töpselin otti irti. Lisäksi joku huohotusletku irtipoikki eli imusarjassa ainaki selkeä imuvuoto. Vaihtavat letkun huomenna ja jatkavat analysointia, kaasuläppäkotelo kuulemma putsataan ennenkuin IMM menee vaihtoon jne.
Lisäksi mekaanikko oli kuulemma havainnut hieman klappia siellä VVT-koneistossa eli ilmeisesti siis nokka-aksel(e)issa. Ei pitäs kyllä liittyä asiaan, mut tais yöunet mennä;)
ex '88 740GLE 2.0i
nyx '05 V70 2.4
Willys Jeep '57

Poissa mopörhead

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
Ja mun auto on nyt kunnossa, huohottimen letku uusittu ja kaasuläppäkotelo putsattu, oli kuulemma sen tarpeessa... Eli alipainevuoto pääsyypää.
« Viimeksi muokattu: 03.02.2015, 15:24:05 kirjoittanut mopörhead »
ex '88 740GLE 2.0i
nyx '05 V70 2.4
Willys Jeep '57

Poissa jiivee666

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 241
  • www.vrcf.fi
Mikähän letku se mahtoi olla? olis mielenkiintoista kuulla. Tosin nyt näyttää siltä että
tilanne tasottui uudella ilmamassamittarilla

Poissa mopörhead

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
"Letku, öljyloukku-sylinterikansi" oisko toi 9497534 sen koodi.
ex '88 740GLE 2.0i
nyx '05 V70 2.4
Willys Jeep '57

Poissa harald

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 463
  • www.vrcf.fi
Noniin eli jatkoa seuraa... kaasuläppä vaihdettiin ja ohjelmoitiin volvolla ja kallis lastu sano morot siinä samalla.
Toimi se vissiin pari päivää nuhapumppuna, nyt on lisää oireita/osa samoista eli pysähdyt jarrulle kierrokset putoo 500 rpm
ja sitten nousee johki 8-900, sammuilee tyhjäkäynnillä sillion tällöin ja parikin kertaa peräkkäin tai niin
kauan että lähtee ajamaan(pitää oikeella kaasua ja vasurilla jarrua) sitten taas pysyy käynnissä.
Välillä taas kierrokset pumppaa tyhjäkännillä jossain 6-700 edes takas ja AFR on jotain 20 laihalla, ilmavuoto ehkä?
Kuulostaa ikäänkuin puola olis pimeenä mut ei kun kierroksilla toimii.
Kävin koko konehuoneen letkut vuodon ilmaisinsprayllä ei vaikutusta. sitten kuin salamaniskusta mitään tekemättä
tyhjäkäynti normalisoituu 900rpm ja ARF 14.7 mitähän vittttt*** tää touhuu. Voiko se nyt olla sekasin kun ne volvolla
päivitteli et on lastut ja muut päällekkäin siellä. Ajossa AFR välillä jossain 14 korvilla kun ennen se oli mielestäni aina tasakaasulla 14.6/7/8
Ja niin joo, ei mitäään ei niin yhden yhtä vikakoodia mikä vähän selvittäis vikaa.
Onneks on jo valmiiks vihreä ettei tarvii maalata kun upotan tän johonkin jonkkaan kjohta
Voisko olla joku muu IMM tai kampiakselintunnistin mikä häiritsis antamatta vikakoodia?
S60 2,4t 2001 A

Moi

toi hieman kyllä vaikuttaa alipainevuodolle,,,tarkista nyt vielä jarrupolkimen akselin ja korin välisen haitari tötterön tiiviys,,,se saattaa vuotaa alipaineet pihalle korissa olevan tiivistysrenkaan
ja haitarin välistä,,,se vuoto kyllä yleensä kuuluu vinkumisena,mutta jos vuoto on jo suuri,niin
ei välttämättä kuulu,jarrut kyllä toimii mutta eivät kovin herkästi,jos se sieltä vuotaa niin ei muuta kuin tiivistä se jollakin pakkasta kestävällä silikonimassalla,,,on hieman ahdas paikka kyllä touhuta :-)
S60 v2001 103kw B5244 S2

Poissa aof

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
Mulla auto ei sammuile mutta joutokäynti on tasan 900 lämpösenä onko toi normaalia.Läppäkotelo vaihdettu uuteen 10-11tkm sitten.
Ennen termarin vaihtoa oli 1000 kiekkaa ja uudella termarilla 900.
Tää on 2.4 vapari ja bensa 2001.Mitä pitäis viellä tarkistella.

Poissa jiivee666

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 241
  • www.vrcf.fi
Ja lisää seuraa.. Eli huomasin kun seisoo paikallaan painaa jarrua voimakkaammin ja pumppailee niin seokset menee laihalle eli imuvuoto jossain tehostimellahan se sit on. Ja laihalta pomppaa rikkaalle kun koittaa säätää eli siitä luultavasti toi kyykkäys. Jos oli jotain ideoita tai tietoa mistä kohtii aloittaa niin saa kertoo. Oli jo puhetta tehostimen haitarikumista(?) vissiin ulkopuolella tulipellin ja tehostimen välissä? Ja sit näin jossain jonkun jutun poljin akselin läpiviennin tiivisteestä?

Poissa jiivee666

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 241
  • www.vrcf.fi


Tossa kumissa on jo valmiina reikiä? Eli noita ei tarkoiteta mistä vuotaa? Miksi niitten päällä on joku superloni, ei se ainakaan mitään tiivistä, ehkä suodattaa?





pitääkö toi kumi ottaa pois paikaltaan jotenkin että se tiiviste näkyy?
Korin ja tehostimen välissähän on noitten neljän pultin alla sellanen tiivistelevy mutta kai se sisäpuolenkin ohjaamoon tiivistää jotenkin=kumin avulla?
Räjätyskuvassa ei ainakaan näkyny omaa tiivistettä sille

« Viimeksi muokattu: 07.02.2015, 23:26:46 kirjoittanut jiivee666 »

Poissa jiivee666

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 241
  • www.vrcf.fi
Ton haitarin tilalle sais varmaan vedettyä yleismalliset aksiaalinivelen suojakummin, riippuen millanen kiinnitys tehostimen päässä.
Jos siinä olis joku kaulus

Paikalla Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5839
  • www.vrcf.fi
Jarrun pumppaus sekoittaa aina käyntiä. Kulutat alipainetta ja kone joutuu tekemään sinne uuden alipaineen joten koneeseen menevä ilmamäärä vaihtelee.

Varma keino todeta rikkinäinen tehostin on sammuttaminen, odottaa jonkun aikaa ja painaa jarrua. Jos poljin ei ole kova vaan tehostettu niin tehostin ei vuoda. Odotusajsta en osaa sanoa tarkkaa, 10-15min?

Poissa MK-73

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 777
  • www.vrcf.fi
Lainaus
Varma keino todeta rikkinäinen tehostin on sammuttaminen, odottaa jonkun aikaa ja painaa jarrua. Jos poljin ei ole kova vaan tehostettu niin tehostin ei vuoda. Odotusajsta en osaa sanoa tarkkaa, 10-15min?
Jaahas... Maanantaina ajelin edellisen kerran tuolla -03:lla  ja nyt sitten lauantaina niin poljin oli kivikova kun rupesin käynnistämään autoa.. Mitä tuo (mahdollisesti) repale tehostin voi pahimmassa tapauksessa aiheuttaa...? Mietin kun auto vajaa 2vk sitten liikkeestä haettu niin olisikohan mahdollista ruveta "vääntelemään" asiasta myyjän kans..  :-\
Pihasta löytyy: 760 B230FT+AW71 -89,  V70R -03 sekä S80 D5 -12

Paikalla Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5839
  • www.vrcf.fi
Siis. Jos se pysyy tehostettuna 10-15min niin ei ongelmaa. Jos se on alle 5min päästä kova niin vuotaa.

Sehän on imuilmavuoto silloin.

 

Futurez  Kulkukoira