Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Apukuskin lasin automaattinen ylösnostotoiminto V70 2.5T -04

  • 10 Vastauksia
  • 3799 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa anon

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Ostin pari viikkoa sitten V70 2.5T GearTronic:n vuosimallia 2004. Kuskin puolelle on automaattinen lasinnosto, joka pelaa, mutta apukuskin puolelle tuo toiminto ei toimi. Kytkimessä on se ylin asento johon kytkin napsahtaa molemmille puolille, joten voi olettaa että molemmin puolin tuo automaattinen ylösnosto on ollut olemassa. Olisiko kellään vinkkiä miten saisi tuon toimimaan? Ei ole maailmaa kaatava mutta kun muuten oikein hyväkuntoinen auto ainakin TOISTAISEKSI, niin olisi kiva fiksata kaikki tällaiset pienetkin epäkohdat kuntoon. Tarkoitus pitää auto tiptop, eli sama aloittaa jo tästä.  ELK

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1722
  • www.vrcf.fi
Siis oletko kokeillut sitä että pitää kytkintä muutaman sekunnin yläasennossa vielä noston jälkeen? Nostin oppii silloin automatiikan.
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa anon

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Siis oletko kokeillut sitä että pitää kytkintä muutaman sekunnin yläasennossa vielä noston jälkeen? Nostin oppii silloin automatiikan.

Meinaatko siis että lasi ylös asti automaattiasennolla ja kun on ylhäällä asti niin vapauttaa, jonka jälkeen alas ja uudestaan automaattiasennolle niin pitäisi nousta jatkossa automaattiasennolla automaattisesti?

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1722
  • www.vrcf.fi
Siis jos se lasi ei nouse ylös yhdellä napsauksella, niin pitää sitä nappia noston ajan ja sen jälkeen vielä jonkin aikaa ylhäällä. Mutta tuo on yleensä kun on esim akku ollut irti, jolloin nosto opetetaan uudestaan.
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa timo70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
Sama vehjes mullakin. (130tkm->243tkm)
Kuskinpuolella tuo toiminto on, apparin ei, vaikka nappulassa se "tuntuukin".
Käsittääkseni vaatisi sinisellä ohjelmointia ja myös onnistuisi.
Tosin useamman huollon yhteydessä aikoinaan kyselin muttei vissiin kiinnostanut asia.
Ehkä maksusta sitten tekisivät...

Semmoinen aavistus on, että jostain turvajutusta Suomiautossa kyse ettei ole käytössä?? Tietäjät hoi!

Niin ja lue tarkkaan jutut tämän mallin tyyppivioista, säästyy monta päänsärkyä ennakoivilla huolloilla.

-Timppa



Poissa NotVakio

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Itselläni lähti toimimaan tällä:

1. Engage the auto-down function and remove fuse 11C/5 (for driver's side) or 11C/4 (for passenger side) (located in the driver's side dash fusebox) during window movement.

2. Install fuse back into position.

3. Engage the auto-up function and hold it engaged for 5 seconds after the window has reached the fully closed position.

4. Verify window is now working properly.

Poissa anon

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Kuskinpuolella tuo toiminto on, apparin ei, vaikka nappulassa se "tuntuukin".
Käsittääkseni vaatisi sinisellä ohjelmointia ja myös onnistuisi.
Tosin useamman huollon yhteydessä aikoinaan kyselin muttei vissiin kiinnostanut asia.
Ehkä maksusta sitten tekisivät...

Semmoinen aavistus on, että jostain turvajutusta Suomiautossa kyse ettei ole käytössä?? Tietäjät hoi!

Alashan tuo laskeutuu ilman vastaväitteitä automaattisesti, mutta ylös se ei nouse kuin pohjassa pitämällä, joko "manuaali-" tai "automaatti"asennolla.

Niin ja lue tarkkaan jutut tämän mallin tyyppivioista, säästyy monta päänsärkyä ennakoivilla huolloilla.

Kehtaatko linkittää PM:llä vaikka semmoisia kriittisimpiä, kun selkeästi tiedät yli 100 tkm kokemuksella. 8) Tässä on kaikenmoista kiirettä aina olevinaan ja vaikka mieli tekisi niin aika ei millään riitä pläräämään jokaista keskustelua foorumilta.  ELK

Itselläni lähti toimimaan tällä:

1. Engage the auto-down function and remove fuse 11C/5 (for driver's side) or 11C/4 (for passenger side) (located in the driver's side dash fusebox) during window movement.

2. Install fuse back into position.

3. Engage the auto-up function and hold it engaged for 5 seconds after the window has reached the fully closed position.

4. Verify window is now working properly.

Pitääpä tuo vielä kokeilla kun ehdin. Harmi kun olin jo kertaalleen siellä poraamassa lähivaloshunttiin reikää xenonien takia, ois hoitunut tuo homma samalla reissulla. :2funny:

Poissa NotVakio

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Siis toihan on minuutin homma.

Tässä vielä parempi ohje:
1. Ignition on pos.II (no reason for II vs. I, it's just what I happened to do).
2. With fingers on the fuse puller on fuse#5 (LH door module) initiated Auto-up driver's window with LH door module button.
3. As soon as window reached top (and before it started to auto-down) I pulled the fuse.
4. Turned off ignition, and waited 30 seconds.
5. Replaced fuse.
6. Ignition back to pos.II.
7. Tried auto-down, did not work, only manual down worked, used manual down to get window all the way down.
8. Tried auto-up, did not work.
9. Got window to top with manual up.
10. Tried auto-down, worked!
11. Tried auto-up, WORKED!
12. Done, fixed, smiling!
13. Ignition off, waited, ignition back on, tested and all good.

Poissa anon

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Koetin tuolla ensimmäisellä ohjeella, ei pelittänyt. Ikkuna lähti automaattisesti kyllä alas rullautumaan itsestään tuon kytkin ylös 5 sek -jakson jälkeen mutta ei se ylös rullaudu. Kokkeillaan huomenna valoisan aikaan uuvestaan paremmalla onnella ja editoidaan sitten tänne.

Edit: ei toimi ensimmäisellä eikä toisellakaan tavalla tuo ylösnosto. Alas laskeutuu edelleen automaattisesti. Hassua kyllä kun se automaattitoiminto on sekä kuskin että pelkääjän ovessa.
« Viimeksi muokattu: 06.02.2015, 00:03:36 kirjoittanut anon »

Poissa Fact0ry

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 212
  • www.vrcf.fi
Edit: ei toimi ensimmäisellä eikä toisellakaan tavalla tuo ylösnosto. Alas laskeutuu edelleen automaattisesti. Hassua kyllä kun se automaattitoiminto on sekä kuskin että pelkääjän ovessa.
Tällä tavalla toimii täälläkin -04 S60:ssä. Yritin tämän ketjun innoittamana molempia yllä mainittuja keinoja, mutta pelkääjän ikkunan saa edelleenkin ainoastaan alas automattisesti.

Poissa TurpoUrpo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 91
  • www.vrcf.fi
Itsellä  sama ongelma poistui pdm vaihdon yhteydessä. Vaihdettiin sen takia, kun boxi raksutti kylmänä. Tässä yksi vaihtoehto :)
Volvo S60 D5 120kw 2002 tomaatti,ajettu 415 tkm :)

 

RallyBaron  Samppasport