Joo, olen miettinyt asiaa hartaasti ja aion vielä neuvotella myyjän kanssa. Kyllähän tässä oudolta tuntuu sinisen vedätys. Myyjän mukaan auto oli tarkastettu ja täysin kunnossa myös laatikon osalta (sitä keskusteltiin vielä erikseen). Koska automaatin öljyjä ei oltu vaihdettu, niin myyjä lupasi, että ne vaihdetaan nimenomaan huuhteluperiaatteella ennen kaupan tekoa. Kaupan jälkeen kävin korjaamon puolella kysymässä vaihdetun öljyn väriä, jolloin selvisi ettei sitä oltu takistettu. Samalla selvisi, että oljynvaihto oli suoritettu laskemalla kerran noin 4 l öljyä pois ja lisäämällä sama määrä. Parin päivän päästä kävin valittamassa myyjälle edellä mainituista automaatin "oireista" ja öljynvaihdon osittaisesta suorituksesta. Myyjä käski ajella muutaman sadan km verran, jotta laatikko oppii ja ohjelmoituu. Ajelin noin 1000 km, mutta mikään ei muuttunut parempaan päin. Kävin taas valittamassa ja auto otettiin korjaamolle resetoitavaksi ja totutusohjelmoitavaksi. Sen jälkeen minun piti ajaa sata kilometriä, jotta laatikko oppii. Näin ajelin taas elikkäs pari tuhatta km yhteensä. Oireet vaan olivat samat. Pyysin välillä saada nähdä vikakoodilistaa viimeisestä käynnistä ja se luvattiin toimittaa. Kahden viikon kuluttua sain viimein koodilistan, kun olin sitä pari kertaa pyytänyt uudelleen. Näistä koodeista tämä keskustelu alkoi. Sininen ei ole kommentoinut koodeja mitenkään, Eli kohta tulee 3 kk täyteen siitä, kun laatikkoa alettiin opettaa hyville tavoille. Viimeksi käydessäni myyjän luona hän sanoi, että minun pitää ymmärtää, että hekään eivät voi kaikkea huomata ja , että noilla kilometrimäärillä 193 000 km auto ei ole uuden veroinen. Tunnen itseni ihan hölmöksi, kun uskoin merkkiliikkeen myyjään ja hänen vakuutteluihin kunnossa olevasta ajopelistä.