RallyBaron  Samppasport

Volvo 740 GLT 16v -90

  • 52 Vastauksia
  • 24241 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 740 GLT 16v -90
« Vastaus #30 : 30.06.2011, 16:29:56 »
No voit vaikka kokeilla, kerta siinä on ilmastointi,
ottaa irti kompuran hihnapyörän ja pyörittää sitä kompuraa,
onko jumoksissa, ja miltä tuntuu, kun painat johonkin laitaan, lonksuuko,
siis perus laakerien testausta.

Tokihan ilmastoinnin pyörittäminen muutenkin vie tehoa.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa temetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLT 16v -90
« Vastaus #31 : 03.07.2011, 14:17:41 »
Tänään tutkin taas lisää volvoa ja kokeilin piuhoja käydessä. Sitten osuin yhteen liittimeen ja volvo meinasi sammua. Sammutin auton ja rupesin ihmettelemään sitä, ei ollut poikki vaan ehjä. Nappasin piuhasta kii, yritin vetää ja se tulikin mukana, sieltä tuli piuhan pääässä jonkun näköinen anturi joka oli laatikon päällä kiinni ja ilmeisesti lohjennut kiinnikkeestään. Tämä on ilmeisesti YKK anturi? Onko jollain antaa kuvia siitä miten sen kuuluisi olla kiinnitettynä laatikkoon? :P

Kiitoksia taas!
S60 2.4T 2001

The moose

  • Vieras
Vs: Volvo 740 GLT 16v -90
« Vastaus #32 : 03.07.2011, 14:24:52 »
1 kpl 6mm ruuvi. onko runko ehjä vai oliko sikaliimalla kiinnitetty  :D

tässä juttua.. http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=66588.0

ja tässä kuva
« Viimeksi muokattu: 03.07.2011, 14:28:55 kirjoittanut The moose »

Poissa temetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLT 16v -90
« Vastaus #33 : 03.07.2011, 15:16:39 »
Ruuvi on kiinni metallissa joka on jostain lohjennut! Meneekö kytkinkoppa vaihtoon vai onko jotai keinoa?
S60 2.4T 2001

The moose

  • Vieras
Vs: Volvo 740 GLT 16v -90
« Vastaus #34 : 03.07.2011, 15:25:37 »
mitä tota landian topikkia luin niin kopan sisältä joutuu vaihtaan sen vastakappaleen jos murtunu.

hevonen

  • Vieras
Vs: Volvo 740 GLT 16v -90
« Vastaus #35 : 03.07.2011, 16:19:22 »
mitä tota landian topikkia luin niin kopan sisältä joutuu vaihtaan sen vastakappaleen jos murtunu.
No laita nyt ensin vaikka sikaliimalla+ jeesusteipillä+ tervalla+ epoksilla... anturi kiinni. jos ei toimi joudut vaihtaan kytkinkopan.

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1581
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 740 GLT 16v -90
« Vastaus #36 : 03.07.2011, 17:15:48 »
No laita nyt ensin vaikka sikaliimalla+ jeesusteipillä+ tervalla+ epoksilla... anturi kiinni. jos ei toimi joudut vaihtaan kytkinkopan.
Ei kytkinkoppaa tarvitse vaihtaa mutta kytkinkopan/laatikon joutuu irroittamaan moottorin perästä että vr-anturin telineen(kiinni kahdella m6 pultilla lohkossa) saa vaihdettua jos se on hajalla.

« Viimeksi muokattu: 03.07.2011, 17:31:44 kirjoittanut Xuppo »
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa temetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLT 16v -90
« Vastaus #37 : 03.07.2011, 19:24:27 »
Onkohan kääntyminen sinisen puoleen vai löytäisköhän jostain tarvikkeena kyseisen telineen
S60 2.4T 2001

hevonen

  • Vieras
Vs: Volvo 740 GLT 16v -90
« Vastaus #38 : 03.07.2011, 21:10:57 »
Ei kytkinkoppaa tarvitse vaihtaa mutta kytkinkopan/laatikon joutuu irroittamaan moottorin perästä että vr-anturin telineen(kiinni kahdella m6 pultilla lohkossa) saa vaihdettua jos se on hajalla.
Aivan oikein! Tulin just vuorokauden työreissusta, ei pitäis kirjuuttaa mitään... :2funny: Tosin sen telineen saa vaihdettua kun vähän raottaa lootaa irti moottorista.

Poissa pikatraktori

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLT 16v -90
« Vastaus #39 : 05.07.2011, 08:43:11 »
Anturi on sitten muuten säädettävä ja jossain volvo-ohjeissa pitäisi olla etäisyys anturin kärjestä vauhtipyörän pintaan. Valitettavasti tuo mitta on minulta unohtunut, mutta voi olla joskus kriittinenkin 8). Saattaisi löytyä vanhasta moottoristakin. Se on sama moottoreissa jotka tuota anturiakin käyttävät.

Poissa temetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLT 16v -90
« Vastaus #40 : 05.07.2011, 10:33:20 »
kuuluuko anturin kärki olla viistetty vai onko se kulunut sellaiseksi :o
S60 2.4T 2001

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1581
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 740 GLT 16v -90
« Vastaus #41 : 05.07.2011, 16:59:12 »
kuuluuko anturin kärki olla viistetty vai onko se kulunut sellaiseksi :o

Ihan tasainen sen kuuluisi olla.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8108
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Volvo 740 GLT 16v -90
« Vastaus #42 : 05.07.2011, 23:41:26 »
Anturi on sitten muuten säädettävä ja jossain volvo-ohjeissa pitäisi olla etäisyys anturin kärjestä vauhtipyörän pintaan. Valitettavasti tuo mitta on minulta unohtunut, mutta voi olla joskus kriittinenkin 8). Saattaisi löytyä vanhasta moottoristakin. Se on sama moottoreissa jotka tuota anturiakin käyttävät.
Muistelisin että annettu arvo on 1-1,2mm. Eipä siinä säätövaraa ilman väliliuskoja/jalan ohentamista ole kun jalka on kiinteä ja siinä on lohkoon uppoavat holkit.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   860 -96 2.9   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa pikatraktori

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLT 16v -90
« Vastaus #43 : 06.07.2011, 09:39:18 »
Ihan tasainen sen kuuluisi olla.

Nimenomaan suora ja epäilen että sain aikanaan GLT:n vihdoin ja viimein käymään viilaamalla sen suoraksi. Tosin tein sen "reikäkehän harjauksen" samalla kertaa, joten ihan varma en syystä kuitenkaan ole  :). Kun aikanaan vaihdoin kytkinlevyä ja asennelmaa, totesin että "holkkuu" noin 0,2 milliä, jolloin säädin sen siihen "lähempään" arvoon kun oli viilattu pää. Sain sitten myöhemmin "hevoselta" uuden käytetyn  :) anturi ja sekin toimi tuolla hieman tiukemmalla arvolla.

Tuo viisteiseksi kuluminen johtuu siellä kytkinkopassa pyörivistä metallihileistä ja vika saattaa uusiintuakin, koska se kärki on magneettinen. Jos siihen tarttuu "hiutale" se saattaa aiheuttaa magneettikentän vinoutumista ja ajo saattaa loppua siihen. Itse vaihdoin silloin koneella pestyn, vähän käytetyn M46 -vaihteiston (saksasta). Kopan pesua, kytkinremontti? :(

Poissa temetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLT 16v -90
« Vastaus #44 : 06.07.2011, 10:05:05 »
kunhan saan Lankun lähettämän jalan kiinni ja hommaan uuden anturin nii vois pätkimiset loppua :D
S60 2.4T 2001

 

Proturbo  Autodiagnoosi